Buradasın
Aylık sosyal medya planı nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Aylık sosyal medya planı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedef kitlenizin demografik bilgileri, yaş ve cinsiyet oranı, internet kullanma alışkanlıkları gibi unsurları göz önünde bulundurun 1.
- Rakiplerinizin hangi tür içeriklere yoğunluk verdiklerini, ne sıklıkla içerik paylaştıklarını ve etkileşim oranlarını gözlemleyin 3.
- Yer alacağınız sosyal medya platformlarını belirleyin 1.
- İşletmenizin hedef kitlesinin kullandığı platformları ve rakiplerinizin bu platformlarda ne tür içerikler ürettiğini inceleyin 1.
- Aylık hedef belirleyin 5.
- Her ayın pazarlama hedefi farklı olabilir: yeni ürün tanıtımı, takipçi kazanımı, etkileşim artırma, marka bilinirliği gibi 5.
- Özel gün ve dönemleri dahil edin 5.
- Ticari takvimdeki özel günler, sektörel etkinlikler veya şirket içi dönüm noktaları için içerikler önceden hazırlayın 5.
- Ana temaları belirleyin 5.
- Her hafta bir ana tema oluşturarak içeriklerinizi gruplayın ve takipçilerinizde tutarlı bir mesaj oluşturun 5.
- Planı görselleştirin 5.
- Aylık içerik takviminizi Excel, Google Takvim veya Trello gibi araçlarla oluşturun 5.
Ayrıca, Buffer, Tweet Deck, Facebook Business Suite, Hoot Suite gibi sosyal medya planlama araçlarından yararlanabilirsiniz 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: