Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-ticaret analitiği, internet üzerinden yapılan ticaretin verilerini toplayıp analiz etme sürecidir 5. Bu analizler, işletmelerin e-ticaret performanslarını daha iyi anlamalarını ve kararlarını veriye dayalı olarak yönlendirmelerini sağlar 5.
E-ticaret analitiğinin bazı faydaları:
- Kullanıcı davranışlarını anlama: Ziyaretçilerin web sitesinde neler yaptığını izleyerek planlar yapma imkanı sunar 1.
- Dönüşüm oranlarını artırma: Alışveriş yolculuklarını izleyerek daha fazla satış yapacak iyileştirmeler gerçekleştirme 1.
- Hedef kitleyi bölümlendirme: Müşterileri daha küçük gruplara ayırarak kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri geliştirme 1.
- Kullanıcı deneyimini iyileştirme: Sitede yaşananlara göre gerekli değişiklikleri yapma 1.
- Pazarlama optimizasyonu: Hangi reklam kanallarının en yüksek getiriyi sağladığını analiz etme 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: