• Buradasın

    MEB sosyal sorumluluk yönergesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB Sosyal Sorumluluk Yönergesi, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğrencilerin sosyal sorumluluk düzeylerini artırmak amacıyla hazırlanmış bir düzenlemedir 25.
    Yönergenin bazı amaçları:
    • Öğrencilerin kendine, ailesine ve topluma karşı saygılı, toplumsal sorunlara duyarlı bireyler olarak yetişmelerini sağlamak 135.
    • Etkili iletişim ve öz güveni geliştirmek, araştırmayı, bilimsel, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi özendirmek 135.
    • Öğrencilere liderlik, ekip içinde çalışma ve koordinasyon gibi yetkinlikleri kazandırmak 135.
    Yönergenin bazı özellikleri:
    • Sosyal sorumluluk faaliyetleri ekip çalışması şeklinde gerçekleştirilir 25.
    • Öğrenciler ortaöğretim süresi boyunca en az 40 saatlik sosyal sorumluluk faaliyeti yapar 25.
    • Bu faaliyetler puanla değerlendirilmez, ancak mezuniyetlerde belgelendirilir 25.
    • Belgeler, e-Okul sistemindeki "Sosyal Etkinlik Modülü"ne işlenerek öğrenci gelişim dosyasında yer alır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal sorumluluk kulübü ne yapar?

    Sosyal sorumluluk kulübü, öğrencilerin sosyal sorumluluk bilincini geliştirmek ve topluma katkıda bulunmalarını sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenler. Bu etkinlikler arasında: Yardımlaşma ve farkındalık projeleri: ZİÇEV ve LÖSEV gibi kurumlarla iş birliği yaparak yardımlaşma ve sosyalleşme becerisi kazandırma. Eğitim ve destek: Psikolojik, manevi ve eğitim açısından ihtiyaç duyan kişilere destek sağlama. Toplumsal etkinlikler: Yerel yardım kuruluşlarıyla iş birliği yaparak toplu yardımlar düzenleme, yaşlılarla etkinlikler organize etme. Çevre ve sağlık çalışmaları: Atık pil, atık yağ gibi atıkların geri dönüşümü, çöplerin ayrıştırılarak toplanması, sağlık malzemelerinin teminine yönelik kampanyalar. Sanatsal faaliyetler: Okul çevresinde sanatsal faaliyetlere yer verilen "sanat haftası" düzenleme. Basılı yayınlar: Sosyal sorumluluk konuları hakkında basılı yayınlar oluşturma. Ayrıca, sosyal sorumluluk kulübü, öğrencilerin liderlik, takım çalışması ve iletişim gibi yetkinliklerini geliştirmelerine de katkıda bulunur.

    Sosyal sorumluluk proje örnekleri nelerdir?

    Bazı sosyal sorumluluk proje örnekleri: Doğuş Otomotiv - Trafik Hayattır. Aydın Doğan Vakfı - Baba Beni Okula Gönder. Eti - Eti Çocuk Tiyatrosu. Opet - Temiz Tuvalet. Koç - Meslek Lisesi Memleket Meselesi. Vodafone - Düşler Akademisi. Mercedes - Her Kızımız Bir Yıldız. Renault - Sokakta İlk Adımlar. Turkcell - Kardelenler. Google Green.

    Sosyal sorumluluk okul planı nedir?

    Sosyal sorumluluk okul planı, öğrencilerin sosyal sorumluluk, sosyal fayda, sosyal etki ve toplum hizmeti konularında farkındalık kazanmalarını ve deneyim elde etmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan bir programdır. Bu plan kapsamında gerçekleştirilebilecek bazı etkinlikler: Çevre bilinci artırıcı projeler: Ağaç dikme, geri dönüşüm, çevre temizlik günleri. Yaşlılar ve huzurevleri ile dayanışma çalışmaları: Bağış kampanyaları, huzurevi ziyaretleri. Okul içi sağlık ve hijyen farkındalık çalışmaları: Temizlik kampanyaları, hijyen eğitimleri, sağlık kontrolleri. Kültürel ve sanatsal etkinlikler: Sanat sergileri, tiyatro gösterileri, müzik festivalleri. Plan, "Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Sorumluluk Programı ve Hayat Boyu Öğrenme/Sertifikasyon Uygulama Yönergesi" veya "Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği" kapsamında tasarlanır.

    Sosyal Sorumluluk Raporu'nda neler olmalı?

    Sosyal Sorumluluk Raporu'nda olması gerekenler: Çevresel sürdürülebilirlik. Toplumsal sorumluluk. Etik ve iş gücü yönetimi. Ayrıca, raporlarda şeffaflık, geniş kapsam, denetlenebilirlik, doğruluk, doğallık ve karşılaştırılabilirlik gibi temel özellikler de bulunmalıdır. Sosyal sorumluluk raporlarının içeriği, işletmenin yapısı, ölçekleri, değerleri ve faaliyet gösterdiği toplumun beklentileri doğrultusunda değişebilir.

    Sosyal etkinlikler yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği, her tür ve seviyedeki resmî ve özel örgün ve hayat boyu öğrenme kurumlarında; öğretim programlarının yanında öğrenci ve kursiyerlerde özgüven ve sorumluluk duygusu geliştirmek, yeni ilgi alanları oluşturmak, millî, manevî, ahlaki, insanî ve kültürel değerleri kazandırmak amacıyla bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda yapılacak öğrenci kulübü ve toplum hizmeti kapsamındaki sosyal etkinliklerin usul ve esaslarını düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: İlkeler. Uygulama. Öğrenci katılımı. İşbirliği. Belgelendirme.

    Meb sosyal etkinlik modülü nedir?

    MEB Sosyal Etkinlik Modülü, öğrencilerin bilimsel, kültürel, sanatsal, sportif etkinlikler ile toplum hizmeti çalışmalarına katılımını kayıt altına almak amacıyla e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi içinde yer alan bir modüldür. Bu modül ile: Sosyal etkinliklerin yaygınlaştırılması; Sosyal etkinliklere yönelik izleme ve değerlendirme yapılması; Her öğrenci için bir sosyal etkinlik portfolyosu oluşturulması amaçlanmıştır. Sosyal etkinlikler üç ana kategoriye ayrılır: 1. Okul Etkinlikleri: Okul içinde, kulüp danışman öğretmeni tarafından planlanan ve yürütülen etkinlikler. 2. Merkezî Etkinlikler: MEB merkez veya taşra teşkilatınca düzenlenen etkinlikler. 3. Okul Dışı Bireysel Etkinlikler: Öğrencilerin okul dışında, velilerinin bilgisi dahilinde gerçekleştirdiği etkinlikler.

    Bir sosyal sorumluluk projesinin aşamaları nelerdir?

    Bir sosyal sorumluluk projesinin aşamaları şunlardır: 1. İhtiyaç Analizi: Projenin başlangıcında, hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirlemek için bir analiz yapılır. 2. Bağış Kampanyası: Öğrenciler, öğretmenler ve veliler arasında gıda, kıyafet ve eğitim materyali gibi malzemelerin toplanması için bir bağış kampanyası düzenlenir. 3. Eğitim Destek Programları: Toplanan bağışlarla öğrencilere burs sağlanır ve eğitim malzemeleri temin edilir; ayrıca gönüllü öğretmenler tarafından düzenli eğitim destek dersleri verilir. 4. Farkındalık Etkinlikleri: Proje kapsamında seminerler ve atölye çalışmaları düzenlenerek, eğitimde fırsat eşitliği, toplumsal dayanışma ve sosyal sorumluluk konularında farkındalık kazandırılır. 5. İzleme ve Değerlendirme: Projenin etkileri düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir; öğrencilerin akademik başarıları ve sosyal gelişimleri gözlemlenir. 6. Proje Sonucu: Yardımlaşmanın ve eğitime erişimin önemini vurgulamak için bir etkinlik düzenlenerek, topluma duyarlılık ve destek çağrısı yapılır.