Öğretmen-öğrenci bağlılığı, öğrencilerin okula, öğretmenlerine ve arkadaşlarına yönelik hissettiği olumlu duyguları ve öğrenme sürecinde okul ve sınıf içindeki etkinliklere aktif katılımı ifade eder. Öğretmen-öğrenci bağlılığının bazı unsurları şunlardır: Duygusal bağ: Öğrencilerin kendini sevildiğini ve değerli hissetmesi, öğretmenine güven duymasını sağlar. Güven ve destek: Öğretmenler, öğrencilere destekleyici bir yaklaşımla yaklaştığında, öğrencilerin akademik başarıları ve duygusal ihtiyaçları üzerinde olumlu etkiler yaratır. İletişim ve empati: Etkili iletişim ve empati, öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarına duyarlılık göstermeyi sağlar. Okul bağlılığı: Öğrencilerin okulu sevmesi, okulu kendilerini geliştirebilecekleri bir ortam olarak görmesi ve öğretmenleri tarafından takdir edilmesi gibi unsurları içerir. Öğretmen-öğrenci bağlılığı, öğrencilerin akademik başarıları ve sosyal-duygusal gelişimleri üzerinde olumlu etkiler yaratır.