Sınıf yönetimi açısından çatışma, iki veya daha fazla birey veya grup arasında, genellikle kıt kaynakların paylaşımı, farklı statü, hedef, değer veya algı nedeniyle ortaya çıkan bir tür anlaşmazlık veya uyuşmazlıktır. Sınıfta çatışmaların bazı nedenleri: Bireysel farklılıklar: Kişilik, iletişim biçimi ve değer yargılarındaki farklılıklar. Kısıtlı kaynaklar: Fiziksel alan, mali destek ve zaman gibi kaynakların sınırlı olması. İletişim sorunları: Yetersiz veya net olmayan iletişim. Yetki ve sorumluluk dağılımı: Rollerin ve süreçlerin belirsiz olması. Akademik rekabet: Öğrenciler veya öğretmenler arasındaki rekabet. Kültürel ve sosyal farklılıklar: Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel geçmişe sahip bireylerin bulunması. Çatışmalar, doğru yönetildiğinde olumlu dönüşümler sağlayabilir; ancak gerilimlerin artmasına, motivasyon kaybına ve öğrenme süreçlerinin aksamasına da yol açabilir.