• Buradasın

    Kitap inceleme görevi öğretmenlere nasıl verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kitap inceleme görevi öğretmenlere şu şekilde verilir:
    1. Başvuru: Öğretmenler, MEB tarafından sunulan taslak ders kitabı inceleme eğitimini başarıyla tamamladıktan sonra, oba.gov.tr adresinden MEBBİS şifreleriyle başvuru yapabilirler 23.
    2. Kura Yöntemi: Başvurular arasından başarılı olan öğretmenler kura yöntemiyle seçilir 23.
    3. Görevlendirme: Seçilen öğretmenlere, kitap inceleme görevi ve ilgili kitaplar sistem üzerinden atanır 1.
    Kitap inceleme görevi verilen öğretmenler, aşağıdaki kriterleri değerlendirir:
    • içerik kalitesi 23;
    • dil kullanımı 23;
    • görsel tasarım 23;
    • teknolojik uyumluluk 23.
    Görev, öğretmenlerin mesleki gelişimine katkıda bulunur ve ek gelir sağlar 235.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ders kitabı inceleme sürecinde nelere dikkat edilir?

    Ders kitabı inceleme sürecinde dikkat edilen bazı unsurlar şunlardır: Öğretim programına uygunluk. Bilimsel yeterlilik. Örtük içerikler. Toplumsal duyarlılık. Görsel ve içerik uyumu. Telif hakları.

    Ders kitapları neden incelenir?

    Ders kitapları, çeşitli nedenlerle incelenir: Eğitim materyallerinin uygunluğunu kontrol etmek: Ders kitapları, ilgili dersin müfredatı ve öğretim programlarıyla tutarlılık açısından incelenir. Öğrenmeyi destekleyici unsurları değerlendirmek: Kitapta yer alan şekil, şema, resim, soru ve özetler gibi dikkat çekici unsurlar, kitabın kullanışlılığı ve öğrencilerin derse katılımını sağlama açısından incelenir. Toplumsal ve ideolojik unsurları analiz etmek: Ders kitapları, içerdikleri ve dışladıkları bilgi ve değerler aracılığıyla toplumsal gerçekliğin kurulma biçimini analiz etmek için incelenir. Eğitim sürecine katkısını belirlemek: Ders kitapları, öğrencilere bilgi aktarma, çeşitli beceri ve yetenekleri geliştirme, öğrenilenleri pekiştirme ve değerlendirme gibi işlevlerini yerine getirme açısından incelenir. İyileştirme önerileri sunmak: Ders kitaplarının işlemeyen yönleri belirlenerek, ilgililere iyileştirme önerileri sunulur.

    Kitap eleştirisi ve kitap incelemesi arasındaki fark nedir?

    Kitap eleştirisi ve kitap incelemesi arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç: İnceleme, kitabın genel olarak tanıtılması ve temel noktalarının özetlenmesi içindir. Eleştiri, kitabın detaylı bir şekilde analiz edilmesi, değerlendirilmesi ve güçlü-zayıf yönlerinin ortaya konmasıdır. Kapsam: İncelemeler genellikle kısa ve yüzeyseldir, 200-200 kelime arasında olur. Eleştiriler ise daha derinlemesine bir inceleme gerektirir ve 1000 kelimeye kadar çıkabilir. İçerik: İncelemelerde, yazarın niyeti, tematik unsurlar ve metnin tarihsel bağlamı gibi konulara değinilir. Eleştirilerde, bu konulara ek olarak yazarın meseleye karşı ön yargılı olup olmadığı veya konuyu savunup savunmadığı gibi daha detaylı analizler yapılır. Yayınlanma: İncelemeler, genellikle kitabın yayımlanmasından kısa bir süre sonra yazılır ve yayıncının iddialarını özetlemekle yetinir. Eleştiriler ise genellikle sonraki yıllarda yazılıp yayımlanır.

    MEB ders kitabı kullanımına yönelik öğretmen görüşleri nelerdir?

    MEB ders kitabı kullanımına yönelik öğretmen görüşleri, yapılan çeşitli araştırmalarla ortaya konmuştur. Öğretmenlerin ders kitaplarını sıklıkla kullanma amaçları: Dersin konusunu sunma, günlük hayatla ilişkilendirme, diğer derslerle bağlantı kurma ve konu sırasını belirleme olarak belirtilmiştir. Bazı zorluklar: Öğretmenler, ders kitaplarındaki etkinlikleri uygulamada zaman problemi yaşadıklarını ve gerekli materyallerin okullarında bulunmadığını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin ders kitaplarına bağlılığı: Öğretmenlerin ders kitaplarına bağlılığı, kendi alan bilgilerine olan güvenleri, ders kitaplarındaki bilgilerin güncelliği ve sınıf düzeyi gibi faktörlere bağlı olarak değişmektedir. Öğretmenlerin ders kitaplarının iyileştirilmesine yönelik önerileri: Kitapların baskı kalitesinin artırılması, ciltlemenin daha iyi yapılması ve görsellerin öğrencilerin yaş ve algılama düzeylerine uygun seçilmesi gerektiği belirtilmiştir. Genel olarak, öğretmenler ders kitaplarını pedagojik amaçlar doğrultusunda ve öğrencilere ödev vermek için kullandıklarını ifade etmişlerdir.

    Ders kitaplarında bulunması gereken özellikler nelerdir?

    Ders kitaplarında bulunması gereken bazı özellikler şunlardır: Bilginin değeri ve uygunluğu. Bilginin sunumu. Eğitime uygunluk. Sürükleyici olma. Anlaşılır olma. Çekici olma. Basım özellikleri.

    Öğretmenlerin görevleri nelerdir?

    Öğretmenlerin görevleri şunlardır: 1. Ders Planlaması ve Uygulaması: Ders planlarını hazırlamak ve uygulamak. 2. Öğrenci Değerlendirmesi: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmek ve geri bildirim vermek. 3. Sınav ve Ödev Hazırlama: Sınavlar ve ödevler hazırlamak, değerlendirmek ve notlandırmak. 4. Bireysel Destek: Öğrencilerin gelişimlerini takip etmek ve gerektiğinde bireysel destek sağlamak. 5. Sınıf Yönetimi: Öğrencilerin davranışlarını yönetmek ve olumlu bir sınıf ortamı oluşturmak. 6. Aile İletişimi: Ebeveynlerle iletişim kurarak öğrencilerin gelişimi hakkında bilgi vermek. 7. Mesleki Gelişim: Mesleki gelişim etkinliklerine katılmak ve eğitimdeki yenilikleri takip etmek. 8. Okul İşbirliği: Okul yönetimi ve diğer öğretmenlerle işbirliği yapmak.

    Kitap inceleme görevini kimler yapabilir?

    Kitap inceleme görevini, Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği’nin 17. maddesine göre başvuru şartlarını taşıyan tüm öğretmen ve alan eğitimcileri/uzmanları yapabilir. Bu şartlar şunlardır: Taslak ders kitabı inceleme eğitimi. Kura yöntemi. Başvuru platformu. Ayrıca, incelemede görevlendirilen kişilerde, incelenecek kitabın yazarı/yazarları ve başvuru sahipleri ile değerlendirmelerini etkileyecek herhangi bir bağı veya ticari çıkar ilişkisi bulunmama şartı aranır.