Türkiye Yüzyılı'nda öğretmenin nasıl olacağına dair bazı özellikler: Liderlik: Öğretmenler, öğrencilerin, ebeveynlerin ve meslektaşlarının gözünde eğitim lideri olacaktır. Sürekli Öğrenme: Öğretmeye olan hevesleri hiç tükenmeyecek ve kendilerini sürekli güncel eğitimlerle geliştireceklerdir. Sosyal Duyarlılık: Öğrencilerin duygularını ve yaşadıkları önemli olayları önemseyecekler, toplumsal ve çevre olaylarına duyarlılık göstereceklerdir. İletişim Becerileri: Öğrenme ortamlarında iletişimin önemini bilerek, hem kendilerinin hem de öğrencilerinin ifade becerilerini geliştirmeye çalışacaklardır. Teknoloji Kullanımı: Yeni dijital eğitim uygulamalarını ustalıkla kullanacaklardır. Paylaşımcılık: Deneyimlerini, yöntemlerini ve mesleki tecrübelerini paylaşmaktan çekinmeyeceklerdir. Öğrenci Merkezlilik: Öğrencilerin başarısını ve gelişimini merkeze alacak, yaptıkları uygulamalarda öğrencilerinin gelişimine katkısı olup olmadığına dikkat edeceklerdir. Ayrıca, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile öğretmenlerin, öğrencilerin sadece bilgiyle değil beceriyle de donatılmasını sağlaması hedeflenmektedir.