Molla Sadra'nın felsefesi, İslam felsefesinin iki ana okulu olan Batıni ve Aydınlanmacı okulları sentezleyerek, felsefe, teoloji ve tasavvuf arasındaki boşlukları kapatmaya çalışır. Temel görüşleri: Varlığın önceliği: Sadra'ya göre varlık, mahiyete tabi değil, asıl gerçekliktir. Cevherî hareket: Nesneler, dış dünyada değil, zihinde bulunur ve değişim kaçınılmazdır. Ontolojik sentez: Felsefesi, İbn-i Sina Meşşailiği, Sühreverdi'nin İşraki felsefesi ve Muhyiddin Arabi'nin Ekberi ekolünden etkilenir. Sezgisel bilgi: Hakikat bilgisi, akılla değil, manevi zevk ve ruhi sezgiyle elde edilebilir. Sadrâ, hikmet-i mütealiye (aşkın hikmet) ekolünü kurmuştur.