• Buradasın

    İHA

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İha 1 ve İha 3 farkı nedir?

    İHA-1 ve İHA-3 arasındaki fark, insansız hava araçlarının (İHA) kalkış ağırlığına göre sınıflandırılmasıdır. - İHA-1: Kalkış ağırlığı 4 kg ile 25 kg arasında olan İHA'ları kapsar. - İHA-3: Kalkış ağırlığı 150 kg ve üzeri olan İHA'ları kapsar. Bu sınıflandırmalar, her bir sınıf için farklı eğitim, lisans ve izin gereksinimlerini de beraberinde getirir.

    Anka3 hangi firmanın?

    ANKA-3, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen bir insansız savaş uçağı projesidir.

    PD170 motoru hangi İHA'larda kullanılıyor?

    TEI-PD170 motoru aşağıdaki İHA'larda kullanılmaktadır: Anka; Aksungur; Bayraktar TB3.

    Depremde en çok hangi İha kullanıldı?

    Depremde en çok kullanılan İHAslar arasında Bayraktar TB2 ve Anka insansız hava araçları bulunmaktadır.

    L-umtas 15000 feetten tam isabet ne zaman?

    L-UMTAS füzesiyle ANKA İHA'nın 15.000 feet yükseklikten hedefi tam isabetle vurduğu olay, 9 Ocak 2025 tarihinde gerçekleşmiştir.

    The National Interest dergisi Türkiye'nin neyi övdü?

    The National Interest dergisi, Türkiye'yi çeşitli alanlarda övmüştür: 1. Savunma Sanayii: Dergi, Türkiye'nin savunma sanayisindeki atılımlarını ve gelişen savunma kapasitesini öne çıkarmıştır. 2. Bölgesel Etki: Türkiye'nin Orta Doğu, Güney Kafkasya, Orta Asya ve Afrika'daki faaliyetlerini ve bu bölgelerdeki etkisini takdir etmiştir. 3. İHA Teknolojisi: Türk İHA'larının harekatlardaki başarısını ve bu teknolojinin bölgedeki diğer ülkeler üzerindeki olumlu etkilerini övmüştür. 4. Enerji ve Ticaret Koridorları: Türkiye'nin enerji ve ticaret koridorlarındaki rolünü ve Zengezur koridoru gibi projeleri önemli bulmuştur.

    İha 1 sportif amatör ne demek?

    İHA-1 Sportif Amatör ehliyeti, ağırlıkları 4 kilogram ile 25 kilogram arasında değişen İnsansız Hava Araçları'nı (İHA) sportif veya hobi amaçlı kullanmak isteyen pilotlar için tasarlanmıştır. Bu ehliyeti almak için en az 15 yaşında olmak gerekmektedir.

    Anka 4 kaç km menzili var?

    ANKA-4 insansız hava aracının menzili, farklı kaynaklara göre değişiklik göstermektedir: Star Gazetesi'ne göre, ANKA-4'ün harekât yarıçapı 200 km'dir. Adalet.tv'de yer alan bilgiye göre, ANKA-4'ün uydu kontrolü ile sınırsız menzile sahip olduğu belirtilmektedir. ANKA-4'ün tam menzili hakkında kesin bir bilgi henüz açıklanmamıştır, çünkü TUSAŞ'ın bu konuda 2026 yılına kadar detay vermesi beklenmemektedir.

    Batman İha hangi üs?

    Batman'daki İHA üssü, 14. İnsansız Uçak Sistemleri Üs Komutanlığı'dır.

    İha radarı kaç km öteden algılar?

    İHA radarları, algılama mesafesi açısından farklılık gösterebilir. Örneğin, Lori radarı saatte 200 km'ye kadar hareket eden nesneleri 10 km menzil içinde tespit edebilir.

    İha'da çalışmak için ne gerekli?

    İHA'da çalışmak için gerekli olanlar şunlardır: 1. Eğitim ve Sertifikasyon: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından onaylanan eğitim programlarını tamamlamak ve İHA pilot sertifikası almak gereklidir. 2. Yasal İzin: İHA uçurmak için SHGM'den uçuş izni almak zorunludur. 3. Teknik Bilgi ve Beceriler: Güçlü teknik altyapı, el-göz koordinasyonu, problem çözme kabiliyeti ve karar verme hızı gibi niteliklere sahip olmak önemlidir. 4. Donanım: İHA'nın teknik özelliklerini anlama ve optimize etme, güncel yazılımları takip etme ve veri analizi yapabilme becerisi gereklidir. Bu şartları sağlayan kişiler, kurumsal şirketler, medya, reklamcılık, kamu kurumları gibi çeşitli sektörlerde iş imkanı bulabilirler.

    İnsansız hava aracı çeşitleri nelerdir?

    İnsansız hava araçları (İHA) çeşitli sınıflandırmalara göre farklı türlere ayrılır: 1. Boyutlarına Göre: - Nano İHA'lar: Çok küçük, avuç içine sığan boyutta. - Mini İHA'lar: Genellikle keşif ve izleme görevleri için kullanılır. - Taktik İHA'lar: Orta menzilli görevler için geliştirilmiştir. - Stratejik İHA'lar: Daha büyük ve uzun menzilli görevlerde kullanılır. 2. Kullanım Alanlarına Göre: - Askeri İHA'lar: İstihbarat, gözetleme, saldırı ve savunma görevleri. - Sivil İHA'lar: Haritalama, arama kurtarma, kargo ve lojistik taşımacılığı, tarımda ilaçlama. 3. Uçuş Sistemine Göre: - Sabit Kanatlı İHA'lar: Uçak benzeri yapıya sahip, uzun mesafelerde etkili. - Döner Kanatlı İHA'lar (Multikopterler): Helikopter benzeri hareket kabiliyetine sahip. - Hibrit İHA'lar: Sabit kanat ve döner kanat teknolojisini birleştirir. 4. Uçuş Sürelerine Göre: - Mikro ve Mini İHA'lar: Küçük ölçekli ve kısa menzilli görevler için tasarlanmıştır. - MALE (Medium Altitude Long Endurance): Orta irtifada uzun süre uçabilen İHA'lar. - HALE (High Altitude Long Endurance): Yüksek irtifada uzun süreli görevler için tasarlanmıştır.

    Titra Dumrul kaç km hız yapar?

    Titra Dumrul insansız hava aracı (İHA), 30 dakikaya kadar havada kalabilmekte ve kalkış ağırlığı 17-18 kilogramdır. Dolayısıyla, hız yapma kapasitesi hakkında doğrudan bir bilgi bulunmamaktadır.

    İnsansız Hava Aracı (İHA) nasıl çalışır?

    İnsansız Hava Aracı (İHA) çalışma prensibi genellikle bir kontrol istasyonundan yönlendirilir. İHA'ların temel çalışma adımları şunlardır: 1. Hareket ve Durum İzleme: Hava aracının hareketlerini ve durumunu izlemek için kameralar, lazer radarlar, termal kameralar gibi çeşitli sensörler kullanılır. 2. Kontrol ve Yönlendirme: Elde edilen veriler, İHA'nın güvenli bir şekilde hareket etmesini sağlamak için işlenir ve kontrol sistemlerine iletilir. 3. Uçuş Süresini Uzatma: İHA'lar, gelişmiş aviyonik sensörler ve bilgisayarlar sayesinde uzun süre havada kalabilir. 4. Görev Tamamlama: Belirlenen göreve göre, keşif, gözetleme, hedef tespiti, kargo taşıma veya saldırı gibi işlemler gerçekleştirilir. İHA'ların uçuş kontrol sistemleri, kullanılan teknolojiye bağlı olarak yolcu uçaklarındaki otopilot sistemlerine benzetilebilir.

    Baykar ve Bayraktar aynı logo mu?

    Baykar ve Bayraktar logoları farklıdır, ancak her ikisi de Baykar Teknoloji şirketine aittir. - Baykar logosu, genel şirket logosunu temsil eder. - Bayraktar logosu ise, özellikle Bayraktar serisi insansız hava araçlarını (İHA) simgeler.

    Baykar navigasyon sistemi nedir?

    Baykar'ın navigasyon sistemleri çeşitli ileri teknolojiler kullanılarak geliştirilmektedir: 1. Yapay Zeka ve Görüntü İşleme: Operasyon sırasında çevresel algılamayı optimize eder. 2. Yer İşareti Tanıma: İHA'ların bilinen yer işaretlerine göre konumlarını hesaplayarak navigasyon yapmalarını sağlar. 3. Gelişmiş Navigasyon Sistemleri: Güvenilir ve hassas uçuş deneyimi sunar. 4. Otomatik Uçuş Kontrol Sistemleri: İHA'ların karmaşık manevraları otomatik olarak gerçekleştirmesine olanak tanır. Ayrıca, Baykar, kendi GPS sistemini geliştirmek üzere alçak yörünge uydu takımı fırlatmayı planlamaktadır.

    SSB sürü İha Projesi Nedir?

    SSB Sürü İHA Projesi, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) tarafından insansız hava araçlarının (İHA) sürü konseptinde kullanımına yönelik teknoloji geliştirmek amacıyla başlatılan bir projedir. Bu proje kapsamında hedeflenenler: - Algoritma ve yazılımların geliştirilmesi: İnsansız platformların sürü halinde hareket edebilmesi için gerekli yazılımların oluşturulması. - Avantajların artırılması: Sürü İHA sistemlerinin donanım maliyetlerinin düşüklüğü, düşman kuvvetleri tarafından zor tespit edilme ve asimetrik tehdit oluşturma gibi avantajlarının kullanılması. - Görevlerin daha hızlı tamamlanması: Tek bir platformun uzun sürede gerçekleştireceği görevlerin daha kısa sürede tamamlanması. Proje, mikro ölçekli firmalar ve KOBİ'lerin katılımına açıktır.

    İha ehliyeti 2 ve 3 farkı nedir?

    İHA ehliyeti 2 ve 3 arasındaki fark, İHA'ların kalkış ağırlığına göre sınıflandırılmasıdır: - İHA-2: Azami kalkış ağırlığı 25 kg ile 150 kg arasında olan İHA'ları kapsar. - İHA-3: Azami kalkış ağırlığı 150 kg ve üzeri olan İHA'ları içerir. Bu sınıflandırma, her bir sınıf için gereken eğitim, yeterlilik ve kullanım alanlarını belirler.

    Bayraktar TB3 için Kolombiya heyeti Türkiye'de

    Kolombiya Hava Kuvvetleri'nden üst düzey bir heyet, Bayraktar TB3 insansız hava aracını (İHA) incelemek üzere Türkiye'ye geldi. Bu ziyaret, Kolombiya'nın mevcut İsrail yapımı insansız hava araçlarını modernize etme ve operasyonel kapasitesini artırma çabalarının bir parçası olarak değerlendiriliyor.

    Yapay Zeka Destekli İHA Projesi Nedir?

    Yapay Zeka Destekli İHA Projesi, insansız hava araçlarının (İHA) otonom olarak görev icra etmesini sağlamak için yapay zeka teknolojilerinin kullanılmasını içerir. Bu projeler kapsamında geliştirilen bazı yetenekler şunlardır: Dağıtılmış Yapay Zeka Destekli Sürü Algoritmaları: İHA'ların sürü halinde hareket etmesi ve işbirliği yapması. GPS Bağımsız Seyrüsefer: Kapalı ortamlarda dahi konumlandırma ve haritalama yaparak navigasyon. Nesne ve Dost-Düşman Unsur Tespiti: Çevredeki nesneleri ve hedefleri tanıyabilme. Trafik ve Havaalanı Yönetimi: Trafik akışını izleme ve havaalanı pistlerini denetleme. Çevresel İzleme ve Doğal Afet Tahmini: Çevresel değişiklikleri izleme ve afet sonrası hasar tespiti.