• Buradasın

    İdare

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İdarenin keyfi davranması nasıl önlenir?

    İdarenin keyfi davranmasını önlemek için aşağıdaki mekanizmalar ve ilkeler uygulanır: 1. Takdir Yetkisinin Sınırları: İdareye verilen takdir yetkisi, hukuk kurallarıyla belirlenmiştir ve bu yetkinin kötüye kullanılması yargı denetimiyle engellenir. 2. Gerekçe Yükümlülüğü: İdarenin, işlemlerinin sebeplerini yazılı olarak açıklaması (gerekçe) zorunluluğu, keyfi davranışları önler ve kararların şeffaflığını artırır. 3. Yerindelik Denetimi: İdari yargı, idarenin işlemlerini sadece hukuka uygunluk açısından denetler, yerindelik denetimi yapamaz. Bu, idarenin aldığı kararların kamu hizmetinin gereklerine uygun olmasını sağlar. 4. Bilgi Edinme Hakkı: Vatandaşlara idari işlemlere ilişkin bilgi edinme hakkı tanınması, idarenin hesap verebilirliğini ve şeffaflığını artırır. Bu mekanizmalar, idarenin hukuk devleti ilkelerine uygun hareket etmesini ve keyfi uygulamalardan kaçınmasını sağlar.

    İl özel idare içme suyu ihalesini kim yapar?

    İl özel idare içme suyu ihalesini, il encümeni yapar.

    Kaymakamlar her şeyi bilmek zorunda mı?

    Kaymakamların her şeyi bilmesi gerekmez, ancak geniş bir bilgi yelpazesine sahip olmaları beklenir. Kaymakamların görevleri arasında, ilçedeki tüm alanları denetleme, kanunların ve yasakların uygulanmasını sağlama, hükümet politikalarının yerine getirilmesi gibi sorumluluklar bulunur. Ayrıca, kaymakamlar acil durumlar ve kriz yönetimi gibi konularda da hukuki yetkilere ve bilgiye sahip olmalıdır.

    Zonguldak İdare Mahkemesi'nin kararları kesin mi?

    Zonguldak İdare Mahkemesi'nin kararları kesindir.

    Canbolat Paşa Konağı'nın sahibi kim?

    Canbolat Paşa Konağı'nın sahibi, Kilis İl Özel İdaresi'dir.

    Kemerköy sitesi neden mühürlendi?

    Kemerköy Sitesi, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yapılan imar planının iptal edilmesi nedeniyle mühürlendi. Bu durum, İstanbul 6. İdare Mahkemesi'nin, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Şehir Plancıları Odası'nın açtığı davada, bakanlığın plan yapma yetkisini iptal etmesiyle gerçekleşti.

    İl Özel İdaresi'nin farkı nedir?

    İl Özel İdaresi'nin farkı, diğer idarelerden şu şekilde özetlenebilir: 1. Amaç: İl Özel İdaresi'nin amacı, il sınırları içerisinde yaşayan insanların yerel nitelikteki ortak ihtiyaçlarını karşılamaktır. 2. Yetki: İl Özel İdaresi, faaliyetlerinde serbestçe hareket edemez ve mallarını satarken veya harcamalarını gerçekleştirirken ihale kanunları sınırları çerçevesinde ve kamu yararını gözeterek kullanmak zorundadır. 3. Tüzel Kişilik: İl Özel İdaresi, idari ve mali özerkliğe sahip bir kamu tüzel kişiliğidir. 4. Kuruluş: İl Özel İdaresi'nin kurulması kanunla olur ve ilin kaldırılmasıyla tüzel kişiliği sona erer.

    Eski Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    ESKİ Genel Müdürlüğü (Erzurum Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü) aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Su Satışı ve Atık Su Boşaltma Tarifeleri: Su satışı ve kullanılmış suların boşaltılmasına ilişkin tarifeleri belirler. 2. Hizmetlerin Yürütülmesi: Hizmetlerin ekonomik verimlilik ilkelerine göre yürütülmesi için gerekli önlemleri alır. 3. Alt Yapı Hizmetleri: Kanalizasyon şebekesine deşarj edilen evsel ve endüstriyel atık suların sıhhi şartlara uygun olarak uzaklaştırılmasını sağlar. 4. Su Temini ve Arıtma: Su temin edilen sondaj kuyularının, pompa istasyonlarının, depoların ve diğer tesislerin işletmesini yapar. 5. Eğitim ve Danışmanlık: İçme, kullanma ve endüstriyel su ihtiyaçlarının karşılanması için ilgili birimler ile işbirliği yapar. 6. Basın ve Protokol Hizmetleri: İdarenin basın ve protokol hizmetlerini yürütür.

    Kdz Ereğli İl Özel İdaresi nereye bağlıdır?

    Kdz. Ereğli İl Özel İdaresi, Zonguldak İl Özel İdaresi'ne bağlıdır.

    Muş'ta hangi obs var?

    Muş'ta iki farklı OBS bulunmaktadır: 1. Muş Obs Giriş: Muş İl Özel İdaresi ve Muş Belediyesi tarafından kurulan bu sistem, Muş şehir merkezi ve çevresindeki hava kalitesi, meteorolojik veriler ve su kaynakları takibini yapar. 2. Muş Alparslan Üniversitesi OBS: Bu sistem, öğrencilerin akademik ve idari işlemlerini yönetmelerine olanak tanır.

    Kamulaştirmasiz el atmada idarenin sorumluluğu nedir?

    Kamulaştırmasız el atmada idarenin sorumluluğu, taşınmaz sahibine mülkiyet hakkını ihlal ettiği için tüm zararlarını tazmin etmektir. Bu sorumluluk iki şekilde ortaya çıkabilir: 1. Fiili el atma: İdare, özel mülkiyete tabi bir taşınmaza kamulaştırma yapmadan fiziksel olarak müdahale ederse, taşınmaz sahibi idareye karşı müdahalenin men’i, ecrimisil veya tazminat davası açabilir. 2. Hukuki el atma: İdare, taşınmaz üzerinde yaptığı imar planı değişiklikleri veya benzeri idari işlemlerle mülkiyet hakkını sınırlandırırsa, taşınmaz sahibi idari yargıda tazminat davası açabilir.

    Osmaniye elektrik idaresi nereye bağlıdır?

    Osmaniye elektrik idaresi, Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş.'ye bağlıdır.

    Maraş Kaski ihaleleri nereden takip edilir?

    Kahramanmaraş Su ve Kanalizasyon İdaresi (KASKİ) ihalelerini takip etmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: 1. maraskaski.gov.tr: KASKİ'nin resmi web sitesinde güncel ihaleler listelenmektedir. 2. kaski.gov.tr: "İhale İlanları" bölümünden aktif ihalelere erişim sağlanabilir.

    Tekirdağ'da kaç tane idare mahkemesi var?

    Tekirdağ'da iki idare mahkemesi bulunmaktadır.

    Usul saptırması nedir örnek?

    Usul saptırması, idarenin belli bir amaç için öngörülmüş bir usulü başka bir amaç için kullanması durumunda ortaya çıkar. Örnekler: 1. Kamulaştırma yerine işgal işlemi yapmak: İdare, kamulaştırma yapması gereken bir durumda daha basit olan işgal yolunu tercih ederse usul saptırması söz konusu olur. 2. Tüzük yerine yönetmelik çıkarmak: İdarenin bir işlemi tüzük ile yapması gerekirken, bu işlemi yönetmelik ile yapması usul saptırmasıdır.

    Kamulaştırmada idare nasıl tescil davası açar?

    İdare, kamulaştırmada tescil davasını şu adımlarla açar: 1. Kamu Yararı Kararı: İlgili idare, taşınmazın kamu yararına kamulaştırılmasına karar verir. 2. Tapu ve Mal Sahibinin Belirlenmesi: Tapu kayıtları incelenerek taşınmazın malik(ler)i tespit edilir. 3. Uzlaşma Süreci: İdare, malikle pazarlık yaparak bedel konusunda anlaşma sağlamaya çalışır. 4. Bedel Tespiti: Anlaşma sağlanamazsa idare, bedelin tespiti için Asliye Hukuk Mahkemesi'nde dava açar. 5. Mahkeme Kararı ve Tapuya Tescil: Mahkemece belirlenen bedel ödenerek taşınmaz tapuda kamu adına tescil edilir.

    Zonguldak İl Özel İdaresi'nin sahibi kim?

    Zonguldak İl Özel İdaresi'nin sahibi, Zonguldak Valisi'dir.

    Yasama ve yürütme organları ile idare arasındaki fark nedir?

    Yasama, yürütme ve idare organları arasındaki farklar şu şekildedir: 1. Yasama Organı: Toplumun ihtiyaçlarına göre yeni yasalar oluşturur ve kanun yapma yetkisini kullanır. 2. Yürütme Organı: Yasaların uygulanmasını ve devletin günlük işleyişini sağlar. 3. İdare: Devletin yürütme organı içinde yer alır ve bu organın Cumhurbaşkanı ve Bakanlar Kurulu yanında üçüncü kanadı olarak düzenlenmiştir.

    Tam yargı davası nedir?

    Tam yargı davası, idare tarafından gerçekleştirilen işlem veya eylemler sebebiyle kişisel hakkı ihlal edilenlerin, bu ihlal sebebiyle maruz kaldıkları maddi ve manevi zararın tazmini amacıyla idareye karşı açtıkları davadır. Tam yargı davasının dört ana türü vardır: 1. Tazminat davası niteliğinde tam yargı davası: İdarenin hizmet kusuruna dayanan zararların tazminini içerir. 2. İstirdat davası niteliğinde tam yargı davası: Hukuka aykırı bir şekilde idarenin hesabına geçen bir malvarlığının veya parasal değerin geri alınması talebiyle açılır. 3. Vergi davası niteliğinde tam yargı davası: Tahakkuk eden verginin miktarına ya da bu verginin esasına ilişkin idari dava türüdür. 4. İdari sözleşmelerden doğan tam yargı davası: İdari mercilerin, özel hukuk kişileri ile yaptıkları sözleşmelerden kaynaklanan uyuşmazlıkları kapsar. Dava açma süreleri: Tam yargı davasında, zarar veren olayın öğrenilmesinden itibaren 1 yıl ve her halde eylem tarihinden itibaren 5 yıl içinde dava açılması gerekmektedir.

    KemerCity I ve II neden iptal edildi?

    Kemer Country'deki Kemer City I ve II projeleri, aşağıdaki nedenlerle iptal edilmiştir: 1. Planlama Hataları: İstanbul 12. İdare Mahkemesi'nde açılan davada, bakanlığın plan yapma yetkisinin iptaline karar verilmiştir. 2. Ekolojik ve Doğal Dengenin Bozulması: Projelerin, alandaki ekolojik koridorların sürekliliğini kesintiye uğratacağı ve doğal dengeyi olumsuz etkileyeceği tespit edilmiştir. 3. Afet Riski: Alanın bir kısmının taşkın riski alanı içerisinde kalması ve imar planlarında taşkın bölgelerinin gösterilmemesi, afet riskini artıracağı gerekçesiyle iptal kararına yol açmıştır.