Defolu mal iadesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Satıcı Bildirimi: Malın ayıplı olduğunu satıcıya bildirmek gereklidir. 2. Seçimlik Haklar: Tüketici, dört seçimlik haktan birini kullanabilir: - Sözleşmeden dönme: Malın iadesini ve ödenen bedelin geri verilmesini talep etme. - Ayıp oranında indirim isteme: Malın satış bedelinden ayıp oranında indirim yapılmasını isteme. - Ücretsiz onarım isteme: Tüm masraflar satıcıya ait olmak üzere malın ücretsiz onarılmasını talep etme. - Ayıpsız misli ile değişim isteme: İmkân varsa, malın ayıpsız yenisi ile değiştirilmesini isteme. 3. Zamanaşımı: Ayıplı maldan sorumluluk, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır. 4. Başvuru: Eğer satıcı, tüketicinin taleplerini yerine getirmezse, tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurulabilir.