• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Astoria Grandede hangi gemiler var?

    Astoria Grande gemisinde hangi gemilerin olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Astoria Grande, 1996 yılında inşa edilmiş bir yolcu (kruvaziyer) gemisidir. Geminin bazı özellikleri: Uzunluk: 193,30 m. Genişlik: 27,58 m. Tonnaj: 38.557 GT. Hız: 20 knot (37 km/s). Yolcu kapasitesi: 1.186 yolcu. Mürettebat: 360 kişi.

    Yatlarda hangi yangın söndürücü kullanılır?

    Yatlarda kullanılan bazı yangın söndürücü türleri: Karbondioksit (CO2) gazlı yangın söndürücüler. Kuru kimyevi tozlu yangın söndürücüler. Köpüklü yangın söndürücüler. Halon gazlı yangın söndürücüler. Yangın battaniyeleri. Yatlarda ayrıca duman dedektörleri, acil çıkış planları, yangın hortumları ve sprinkler sistemleri de bulunmalıdır. Yangın söndürücülerin kullanımı ve yangınla mücadele prosedürleri konusunda mürettebatın düzenli olarak eğitilmesi ve yıllık yangın tatbikatları yapılması gereklidir.

    Costa Smeralda iyi bir gemi mi?

    Costa Smeralda, genel olarak iyi bir gemi olarak değerlendirilebilir. Avantajları: Geniş olanaklar: 13 yüzme havuzu, spa, 11 restoran, 19 bar, aqua park, spa ve spor salonu gibi birçok aktivite ve tesis sunmaktadır. Çeşitli kabinler: Balkonlu, teraslı ve suit kabinler gibi farklı konaklama seçenekleri mevcuttur. İtalyan tarzı ve lüksü: İtalyan mutfağından uluslararası lezzetlere kadar geniş bir yemek yelpazesi ve deniz ürünleri pişirme kursları bulunmaktadır. Dezavantajları: Personel ve hizmet kalitesi: Bazı kullanıcılar, personelin kaba olduğunu ve büfe gibi alanlarda sıra beklemek gerektiğini belirtmiştir. Sonuç olarak, Costa Smeralda'nın avantajları dezavantajlarından daha fazla gibi görünmektedir. Ancak, kişisel tercihler ve beklentiler de değerlendirme yaparken göz önünde bulundurulmalıdır.

    Karadeniz'de en çok gemi nerede battı?

    Karadeniz'de en çok geminin nerede battığına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Karadeniz'de batan bazı gemiler şunlardır: Geroi Arsenala. Batuhan A. MV Arvin. Ayrıca, Bulgaristan kıyılarında yapılan araştırmalarda, deniz dibinde 40'tan fazla gemi batığı bulunmuştur.

    En büyük okyanus gemisi neyden yapılmıştır?

    En büyük okyanus gemilerinin neyden yapıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, bazı büyük okyanus gemilerinin özellikleri hakkında bilgi mevcuttur: RMS Olympic. Normandie. Icon of the Seas.

    Karadere gemisi kaç ton yük alıyor?

    M/V Karadere gemisi, 4586 ton yük alabilmektedir. Gemi bilgileri, farklı kaynaklarda değişiklik gösterebilir. Güncel ve kesin bilgiler için geminin işletmecisi veya ilgili kurumla iletişime geçilmesi önerilir.

    Hamidiye neden hurdaya çıktı?

    Hamidiye Zırhlısı, yeniden inşası mantıklı görülmediği için 1903 yılında hizmetten çıkarıldı. Hamidiye Kruvazörü ise 1966 yılında bir tersanede parçalara ayrılarak fabrikalara gönderildiği için hurdaya çıktı.

    Yaltincapa ne iş yapar?

    Yaltincapa, genellikle yat kaptanı olarak çalışır. Yat kaptanının görevleri arasında: Yatın temizlik ve düzenini sağlamak. Basit bakım ve onarım işlerini yapmak. Yakıt durumunu kontrol etmek. Rutin bakımları aksatmadan yapmak veya yaptırmak. Seyahat edilecek bölgeyi ve güzergahı incelemek. Yatın güvenliğini sağlamak. Mesleki kurslara katılmak ve gelişmeye çalışmak. Yat kaptanları, özel yatlarda, marinalarda, deniz turizmi şirketlerinde ve ilgili diğer alanlarda çalışabilirler.

    Gemiler neden uçurdular?

    "Gemileri uçurdular" ifadesi, Fatih Sultan Mehmed'in 1453'teki İstanbul kuşatması sırasında gemileri karadan yürütmesiyle ilgili bir anlatıda geçmektedir. Bu olayın amacı: Ordudaki panik havasını yatıştırmak; Bizans'ın moralini bozarak savunma kuvvetlerini üçe bölmek; Haliç'te Türk kuvvetlerini birleştirecek bir köprü kurmak. Bu anlatı, olayın görgü tanıklarından Nicolo Barbaro ve Tursun Bey'in anlatımlarına dayanmaktadır. Ayrıca, "gemileri uçurdular" ifadesi, İran'ın Basra'daki Amerikan uçak gemisi USS Dwight D. Eisenhower üzerinde insansız hava aracı (İHA) uçurmasıyla ilgili bir bağlamda da kullanılmıştır.

    LNG'de kaç tip taşıma gemisi vardır?

    LNG (Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) taşımacılığında üç ana gemi tipi bulunmaktadır: 1. Membran LNG Taşıyıcıları: Paslanmaz çelik membran tanklar, köpüklü bloklar ve poliüretan izolasyon ile donatılmıştır. 2. Küre LNG Taşıyıcıları (B ve C Tipi): Küresel tanklar, alüminyum yalıtım malzemesi ile kaplıdır ve geminin güvertesinden dışarı çıkar. 3. Prizmatik LNG Taşıyıcıları (B Tipi): Gövdedeki bağımsız alüminyum kaplardan oluşur. Bu gemi tipleri, tank üretim tekniklerine göre sınıflandırılmıştır.

    Atlantis sistemi gemileri nelerdir?

    Atlantis sistemi gemileri şu şekilde sıralanabilir: Atlantis Submarines: Yolcu taşıyan denizaltı teknolojisi alanında dünya lideri olan bir şirket. Uzay Mekiği Atlantis: NASA'ya ait olan ve 1985 ile 2011 yılları arasında çeşitli uzay görevlerinde kullanılan bir uzay mekiği. Yıldız Geçidi Evrenindeki Atlantis: Kadimler tarafından inşa edilmiş, şehir şeklinde bir uzay gemisi. Ayrıca, Seafight oyununda da Atlantis adıyla anılan gemiler bulunmaktadır.

    Deniz ticareti hukuku çıkmış sorular nelerdir?

    Deniz ticareti hukuku ile ilgili çıkmış sorulara şu kaynaklardan ulaşılabilir: Quizlet platformunda, denizcilik hukuku ile ilgili çıkmış sorular ve flash kartlar bulunmaktadır. İstanbul Üniversitesi'nin hukuk fakültesinin web sitesinde, deniz ticareti ve sigorta hukuku ile ilgili bitirme sınavı soruları yer almaktadır. Scribd sitesinde, deniz hukuku ile ilgili 67 soruluk bir kaynak mevcuttur. DarGEB sitesinde, deniz hukuku ile ilgili çeşitli sorular bulunmaktadır. hacikara.com sitesinde, deniz ticareti hukuku ile ilgili soru ve cevaplar yer almaktadır.

    Deniz makine ne iş yapar?

    Deniz makineleri işletme mühendisliği, deniz araçlarının bakım, onarım, teknik düzenlemeler ve maliyet analizleri gibi konularla ilgilenir. Görevleri arasında: Gemilerin tüm mekanik sistemlerinin verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak ve arızaları onarmak; Makinelerin performansını izlemek, veri analizi yapmak ve sorunları tespit ederek çözüm önerileri sunmak; Yeni teknolojileri takip ederek makinelerin geliştirilmesine katkıda bulunmak yer alır. Ayrıca, acil durumlarda hızlı müdahale ve güvenlik sağlama gibi beceriler de gereklidir. Çalışma alanları: Denizcilik şirketleri; Deniz taşımacılığı şirketleri; Deniz limanları; Gemi inşa ve onarım tesisleri; Enerji sektöründeki offshore tesisler.

    Maç Bordası nedir?

    Maç bordası ifadesi, Türkçede yaygın olarak kullanılan bir terim değildir. Ancak, "borda vermek" terimi, genellikle bir oyunu, müzik parçasını veya bir yarışmayı başlatma veya sona erdirme anlamında kullanılır. Borda kelimesi ayrıca, gemilerin dış yanlarının su yüzünde kalan bölümlerini ifade eder. Eğer farklı bir bağlamda "maç bordası" terimi kullanılıyorsa, daha fazla bilgi veya bağlam sağlanması gerekebilir.

    Yelkenci ne iş yapar?

    Yelkenci, yelkenli tekneleri kullanabilen ve denizcilik bilgisine sahip kişidir. Yelkencilerin yaptığı işler: Hobi amaçlı yelken: Kişisel teknede seyahat etme. Profesyonel yarışlar: Yelken yarışmalarına katılma. Ticari tekneler: Turizm, eğitim veya yolculuk amaçlı teknelerde çalışma. Ayrıca, yelken eğitmeni olarak da çalışabilirler; bu durumda, yelken eğitimi alacak kişilere teorik ve pratik bilgiler sunarlar.

    Akdeniz Vapuru'nun hikayesi nedir?

    Akdeniz Vapuru'nun hikayesinden bazıları şunlardır: 1890 yılında İngiltere’nin Glaskow kentinde Fair Field Ship Engine gemi yapım tezgahlarında Almanlar tarafından Oldenburg adı ile yaptırılmıştır. 1910 yılında Osmanlı Seyri-Sefain İdaresi tarafından satın alınarak “Akdeniz” adı verilmiştir. 26.2.1911 tarihinde eşi olan Karadeniz vapuru ile beraber İstanbul’a getirilmiştir. Bir süre posta seferleri yaptıktan sonra 10.10.1912 tarihinde Osmanlı Hükümetine devredilmiştir. 31.10.1912 tarihinde de Deniz Kuvvetlerine verilerek hastane gemisi yapılmıştır. Cumhuriyetin ilanından sonra 7.12.1953 tarihinde Türkiye Seyri-Sefain İdaresine devredilmiştir. Trabzon’a posta seferleri yaparken 1929 yılında Zonguldak limanında Aziz (Derya) kaptanın yönetiminde şanzımana bağlı iken solaganların etkisi ile şanziman rıhtımına sürterek batmıştır. Kurtarıldıktan sonra hizmet dışı edilerek 1930 yılında hurda olarak İtalyanlara satılmış ve Savona’ya götürülmüştür. Ayrıca, 1935 yılının şubat ayında İzmir-Antalya gezisi sırasında ve bu gezinin dönüşünde Fethiye ve Marmaris’ten başlayıp İstanbul’da tamamlanan uzun Akdeniz ve Ege yolculuğunda kullanılmıştır. 1956’da teslim alınan lüks, hususi, birinci mevki, ikinci mevki toplam 96 kamaralı gemi, 1989’da yenilenmiş, ancak 2016’da sökülerek eritilmiştir.

    Halat sabitleme aparatı nedir?

    Halat sabitleme aparatı, kabloların veya halatların gerilmesini ve sabitlenmesini sağlamak için kullanılan bir alettir. Bazı halat sabitleme aparatı türleri: Çatallı gerdirme aparatı. Tırmanma halatı sabitleme takım aparatı. Crossfit halatı sabitleme aparatı. Çelik halat kelepçesi.

    Veba salgını neden gemilerle yayıldı?

    Veba salgınının gemilerle yayılmasının nedeni, ticaret gemileri ve bu gemilerde bulunan ve veba bulaşmış pire taşıyan sıçanlardır. Ticaret gemileri: 14. yüzyılda Avrupa ile Asya arasında yoğun bir ticaret ağı vardı ve bu gemiler, veba bakterisini taşıyan kemirgenleri bilmeden bir yerden bir yere taşıyorlardı. Sıçanlar ve pireler: Kemirgenler, veba için ideal bir üreme alanıydı ve bu hayvanlar, bakteriyi insanlara bulaştıran pireler için taşıyıcı görevi görüyordu. Bu durum, özellikle Karadeniz’deki Ceneviz ticaret gemileri aracılığıyla vebanın Kırım’dan Avrupa’ya taşınmasına yol açmıştır.

    Deniz ticaret hukuku emredici hükümler nelerdir?

    Deniz ticaret hukukunda bazı emredici hükümler: Türk Ticaret Kanunu (TTK) madde 1061, 1062, 1067, 1019, 1063 ve 1114. TTK madde 1092. Emredici hükümlerin istisnaları, müşterek avarya anlaşmaları, canlı hayvan taşıma ve güverte yükünde mevcuttur.

    Konteyner boşaltma nasıl yapılır?

    Konteyner boşaltma süreci genellikle şu adımları içerir: 1. Hazırlık: Gemi limana ulaştığında, römorkörler onu rıhtıma yönlendirir ve mürettebat ile liman çalışanları güvenlik kontrolleri yapar ve boşaltma için gerekli ekipmanları hazırlar. 2. Yüklerin Boşaltılması: Gelişmiş sensör sistemleriyle donatılmış vinçler, konteynerleri geminin güvertesinden dikkatlice kaldırır ve kamyonlara veya konveyör bantlara yerleştirir. 3. Kara Operasyonları: Konteynerler bir terminalde toplandıktan sonra, varış yerine, türüne ve aciliyetine göre düzenlenir. 4. Son Sevkiyat: Konteynerler, kamyon, tren veya diğer taşıma modlarıyla uluslararası ticaret ağları boyunca yolculuğuna devam eder. Boşaltma işlemi, doğru ekipman, planlama ve iş güvenliği önlemleri gerektirir; aksi takdirde yükler zarar görebilir veya zaman kaybı yaşanabilir.