• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Haliç Equity gemisi kime ait?

    Haliç-Equality gemisi, H.B.T. adlı bir Türk armatöre aittir. Ancak, İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM), geminin 7 Kasım 2024'te Panamalı bir şirkete satıldığını ve Tanzanya bayrağı taşıdığını belirterek olayın Türkiye ile bir ilgisinin bulunmadığını açıklamıştır.

    Viking gemileri neden hafif?

    Viking gemileri, hafif olmaları sayesinde hız ve manevra kabiliyeti sunuyordu. Viking gemilerinin hafif olmasının diğer nedenleri: Karadan taşınma kolaylığı. Malzeme tasarrufu.

    Vikinglerin en büyük gemisi hangisi?

    Vikinglerin en büyük gemisi, 24 metre uzunluğunda ve 5 metre genişliğinde olan Gokstad Gemisi'dir. Norveç'te bulunan bu gemi, 890 yılında yapılmış ve 1880 yılında keşfedilmiştir. Ayrıca, 2010-2012 yılları arasında inşa edilen ve Draken Harald Hårfagre olarak adlandırılan gemi de büyük Viking gemileri arasında yer almaktadır.

    Türk yıldızı 2 kaç metre?

    Türk Yıldızı-2 gemisi, 83 metre uzunluğunda ve 16 metre genişliğindedir.

    En ünlü korsan gemisi nedir?

    En ünlü korsan gemilerinden bazıları şunlardır: Black Pearl (Siyah İnci). Queen Anne’s Revenge. Whydah. Adventure Galley. Royal Fortune (Kraliyet’in Serveti).

    En büyük batan gemi hangisi?

    En büyük batan gemi olarak Titanik gösterilebilir. 15 Nisan 1912'de ilk seferinde bir buzdağına çarparak batan Titanik, 269 metre uzunluğundaydı ve 2200 yolcusundan 1500'ünü yanına alarak Kuzey Atlantik Okyanusu'nun 4 km derinliğine battı.

    Düz makaralar nerelerde kullanılır?

    Düz makaralar, çeşitli alanlarda kullanılmaktadır: İnşaat sektörü: Şantiyelerde güç kablolarını, iletişim hatlarını ve diğer temel kablo sistemlerini yönetmek için kullanılır. Üretim tesisleri: Makine ve üretim hatlarında kabloların organize edilmesi ve depolanması için kullanılır. Telekomünikasyon endüstrisi: İletişim kablolarının yönetimi ve dağıtımı için kullanılır. Ulaşım sektörü: Araçlarda, trenlerde ve gemilerde kabloların düzenli depolanması ve kolay erişilebilir olması için kullanılır. Bantlı konveyörler: Malzemenin banda veya dönüş koluna mesnetlik etmek ve banda oluk şekli vermek için kullanılır. Ayrıca, düz makaralar tel, halat ve kablo sanayilerinde de kullanılmaktadır.

    Gemide çıpa nereye atılır?

    Gemide çıpa, herhangi bir deniz taşıtını istenilen bir yerde sabit tutmak için suyun dibine atılır. Çıpa atılırken dikkat edilmesi gerekenler: Demirleme yeri seçimi: En iyi demir yerleri; dibi kum, kil ve balçık olan yerlerdir. Zincir uzunluğu: Derinlikten 2-3 metre daha az zincir bırakılmalıdır. Yön: Yanaşılacak yerin rüzgâr üstünden ve çıpa atma yerinden biraz daha uzaktan tornistan gelmeye başlanmalıdır. Çıpa, genellikle bir zincire veya kabloya bağlı olarak kullanılır.

    İstimbotta kimler çalışır?

    İstimbotlarda kimlerin çalıştığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, istimbot kelimesinin farklı anlamlara gelebileceği bilinmektedir: İstimbot (buharlı deniz taşıtı). İstimbot (yazılım).

    Barbaros'un kaç tane gemisi vardı?

    Barbaros Hayreddin Paşa'nın farklı dönemlerde farklı sayıda gemileri olmuştur: 1533 yılında, Osmanlı donanmasının Kaptan-ı Deryalığı verildiğinde, 18 parça kadırgası ve bir o kadar da korsan gemisi vardı. 28 Eylül 1538'deki Preveze Deniz Muharebesi'nde ise 20 bin askerle 122 gemisi bulunuyordu.

    TCG Ada ve Heybeliada aynı mı?

    Hayır, TCG Ada ve Heybeliada aynı değildir. TCG Ada, Ada sınıfı korvetlerin genel adıdır.

    Titanik neden 3 saat su üstünde kaldı?

    Titanik, buzdağına çarptıktan sonra üç saat su üstünde kalabildi çünkü: Su geçirmez bölmeler: Gemi, su geçirmez bölmelere sahipti, ancak bu bölmeleri ayıran duvarlar su hattının birkaç metre yukarısına kadar uzanıyordu. Tasarım kusurları: Titanik, beş su geçirmez bölmesinin üçü suyla dolduğunda bile yüzebilecek şekilde tasarlanmıştı. Pompalama kapasitesi: Balast ve sintine pompalarının kapasitesi, dolan suyu tahliye edebilecek düzeyde değildi; toplam pompalama kapasitesi saatte yalnızca 1.700 emperyal tondu. Bu faktörler, suyun gemiye hızla dolmasına ve Titanik'in yavaş yavaş batmasına neden oldu.

    Geminin su almaması için ne yapılır?

    Geminin su almaması için yapılan bazı uygulamalar: Polyurea kaplama: Geminin zemin, duvar ve tavanlarına polyurea kaplama yapılarak su yalıtımı sağlanır. Su geçirmez kapılar ve kaportalar: Su geçirmez kapılar ve kaportalar kapatılarak suyun içeri girmesi engellenir. İskandiller: Su seviyesini ölçmek için iskandiller kullanılır. Sintine ve seyyar pompalar: Su, sintine ve seyyar pompalarla dışarı basılır. Balast operasyonu: Geminin dengesinin bozulmaması için balast operasyonu yapılır. Ayrıca, geminin su alıp almadığını kontrol etmek için düzenli su alıp almama testleri yapılır.

    TCG Heybeliada'nın sahibi kim?

    TCG Heybeliada, Türk Deniz Kuvvetleri'ne aittir. Heybeliada, MİLGEM (Milli Gemi) projesi kapsamında İstanbul Tuzla Askeri Tersanesi'nde inşa edilmiştir.

    TCG İstanbul'un özelliği nedir?

    TCG İstanbul (F-515), MİLGEM projesinin ikinci aşaması olan İstif sınıfı fırkateynlerden biri ve sınıfın ilk gemisidir. Bazı özellikleri: Uzunluk: 113,2 metre. Genişlik: 14,42 metre. Su çekimi: 4,05 metre. Deplasman: 3.000 ton. Hız: Ekonomi: 14 knot (26 km/sa), maksimum: 29 knot (54 km/sa). Menzil: 14 knot hızda 6.570 deniz mili (12.168 km). Silah donanımı: 76mm MKE baş topu, 35mm Aselsan GÖKDENIZ CIWS, 2 × 25mm Aselsan STOP makineli top. Füzeler: 16 × Atmaca (füze), HİSAR füze ailesi. Torpidolar: 2 × 324mm ikili torpido lançeri. Elektronik sistemler: 3D arama radarı, ASELSAN ALPER LPI, atış kontrol radarı, ASELSAN FERSAH sonar. Yerlilik oranı: %80. TCG İstanbul, Türkiye'nin en yüksek yerlilik oranına sahip savaş gemisidir.

    İstanbul Deniz Müzesinde hangi gemiler var?

    İstanbul Deniz Müzesi'nde çeşitli tarihi gemiler ve deniz araçları sergilenmektedir. Bunlardan bazıları şunlardır: Tarihi Kadırgalar: Müzenin en önemli eserlerinden biri olan ve dünyanın yaşayan en eski gemisi olarak bilinen tarihi kadırga. Osmanlı Padişahlarının Kullandığı Saltanat Kayıkları: XIX. yüzyıla ait, padişahlar ve yakınları için törenlerde ve günlük gezilerde kullanılan kayıklar. Mustafa Kemal Atatürk'ün Kullandığı Kayıklar: Atatürk'ün Florya Köşkü'nde ve Ankara Gazi Çiftliği'nde kullandığı maun ağacından yapılmış kayıklar. Ertuğrul Fırkateyni'ne Ait Eserler: Ertuğrul Fırkateyni'nin Japonya seferine dair hikayelerin anlatıldığı bölümde yer alan eserler. Müzede ayrıca gemi baş figürleri, isim levhaları, seyir aletleri ve çeşitli denizcilik objeleri de sergilenmektedir.

    TCG heybeliada kaç km hız yapıyor?

    TCG Heybeliada (F-511), maksimum 30 knot (saatte yaklaşık 55 kilometre) hıza ulaşabilir. Ekonomik hızı ise 15 knot (saatte 28 kilometre) seviyesindedir.

    TCG İstanbul ve TCG İzmir aynı mı?

    Hayır, TCG İstanbul ve TCG İzmir aynı değildir. TCG İstanbul (F-515), MİLGEM projesinin ilk fırkateyni olup, 2024 yılında donanmada göreve başlamıştır. Özetle: - TCG İstanbul: İlk fırkateyn, 2024'te göreve başladı. - TCG İzmir: 2025'te denize indirildi, yapım aşamasında.

    Bunker yakıtları nelerdir?

    Bunker yakıtları, deniz taşımacılığında kullanılan gemi yakıtlarını tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Başlıca bunker yakıt türleri: IFO (Intermediate Fuel Oil). MGO (Marine Gas Oil). HFO (Heavy Fuel Oil). LNG (Liquefied Natural Gas). Bunker yakıtları, ayrıca distilat yakıt ve kalıntı yakıt gibi türleri de içerir.

    Gayret Gemisinde hangi silahlar var?

    TCG Gayret (D-352) muhribinde bulunan bazı silahlar: 6 adet 127 mm top; 12 adet 40 mm top; 11 adet 20 mm top; 10 adet 533 mm ağır torpido tüpü; RUR-5 ASROC roketi; Su altı bombaları. Ayrıca, gemide devre dışı bırakılmış silah sistemleri, toplar ve sualtı silahları da sergilenmektedir.