• Buradasın

    Geminin su almaması için ne yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geminin su almaması için yapılan bazı uygulamalar:
    • Polyurea kaplama: Geminin zemin, duvar ve tavanlarına polyurea kaplama yapılarak su yalıtımı sağlanır 1.
    • Su geçirmez kapılar ve kaportalar: Su geçirmez kapılar ve kaportalar kapatılarak suyun içeri girmesi engellenir 2.
    • İskandiller: Su seviyesini ölçmek için iskandiller kullanılır 2.
    • Sintine ve seyyar pompalar: Su, sintine ve seyyar pompalarla dışarı basılır 2.
    • Balast operasyonu: Geminin dengesinin bozulmaması için balast operasyonu yapılır 2.
    Ayrıca, geminin su alıp almadığını kontrol etmek için düzenli su alıp almama testleri yapılır 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Geminin suya karşı direnci neden artar?

    Geminin suya karşı direncinin artmasının birkaç nedeni vardır: 1. Cismin Yüzeyi: Geminin ve diğer su taşıtlarının geniş yüzey alanı, su direncinin artmasına neden olur. 2. Suyun Yoğunluğu: Suyun yoğunluğu arttıkça, gemiye karşı uyguladığı direnç de artar. 3. Merkezkaç Kuvveti: Geminin yüksek hızla dönmesi durumunda, merkezkaç kuvveti de artar ve bu da devir dairesinin büyümesini sağlar. 4. Sığ Su: Geminin sığ suda ilerlemesi, pervanenin çekebildiği su miktarının azalması ve buna bağlı olarak karşı direncin artması anlamına gelir.

    Geminin alabora olması nasıl önlenir?

    Gemilerin alabora olmasını önlemek için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Doğru yükleme ve denge: Yük ve yolcular dengeli bir şekilde dağıtılmalı, kapasite sınırları aşılmamalıdır. Hava durumu takibi: Denize çıkmadan önce hava durumu kontrol edilmeli ve kötü koşullarda seyirden kaçınılmalıdır. Teknik bakım: Tekne düzenli olarak kontrol edilmeli, olası sızıntılar, motor ve dümen sorunları giderilmelidir. Eğitim ve tecrübe: Kaptan ve mürettebat denizcilik eğitimi almalı, özellikle acil durumlarda doğru müdahaleyi öğrenmelidir. Doğru manevralar: Ani dönüşler ve hız değişimlerinden kaçınılmalı, dalga ve rüzgarın yönüne göre seyir planlanmalıdır. Güvenlik ekipmanları: Can yeleği, telsiz ve diğer kurtarma ekipmanları her zaman hazır bulundurulmalıdır. Ayrıca, konteyner gemileri gibi büyük gemiler, su geçirmez bölmeler ve balast sistemleri gibi özel tasarım özelliklerine sahiptir. Bu sistemler, geminin su almasını ve alabora olmasını engeller.

    Gemilerde neden su geçirmez bölme var?

    Gemilerde su geçirmez bölmeler su basması tehlikesini azaltmak ve geminin batmasını önlemek amacıyla bulunur. Bu bölmeler, geminin gövdesini birden fazla bağımsız kompartımana ayırır ve bir kompartıman su aldığında, suyun diğer bölmelere geçişini engelleyerek geminin dengesini korur.

    Geminin su almaya başladığını nasıl anlarız?

    Bir geminin su almaya başladığını anlamanın bazı yolları: Altı kısa, bir uzun düdük sesi: Gemide yangın çıktığını veya teknenin su almaya başladığını haber verir. Geminin üst kısmının renginin su altına doğru değişmesi: Geminin üst kısımdaki rengin su altına doğru inmesi, aşırı yük alındığını ve geminin batma riskinin olduğunu gösterebilir. Sintine bölümünde fazla su birikmesi: Geminin en alt kısmı olan sintinede çok fazla su birikmesi, geminin ağırlaşmasına ve düzgün çalışamamasına neden olabilir.

    Geminin su alması durumunda ne yapılır?

    Geminin su alması durumunda yapılması gerekenler: Genel alarm çalınır ve personel bilgilendirilir. Su geçirmez kapılar ve kaportalar kapatılır. İskandiller alınarak su seviyesi kaydedilir ve zaman aralıklarıyla kontrol edilir. Sintine ve seyyar pompalar ile su dışarı basılır. Yaranın durumuna göre payandacılar tarafından yara yamanır. Geminin dengesinde oluşabilecek bozukluğun giderilmesi için balast operasyonu yapılır. Bu işlemler, geminin su alma talimlerine göre uygulanır ve genellikle yılda bir kez gerçekleştirilir.

    Gemiler neden batmaz?

    Gemiler, yoğunluk farkları nedeniyle batmaz. Suyun kaldırma kuvveti: Gemilerin toplam yoğunluğu, suyun yoğunluğundan azdır. Hava dolu bölümler: Gemilerde geniş hacimli, havayla dolu alanlar bulunur. Ancak, gemi su almaya başlarsa, gemi içine su geçer ve su geminin toplam yoğunluğunu artıracağı için gemi batar.