• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karavel ve kalyon arasındaki fark nedir?

    Karavel ve kalyon arasındaki temel farklar şunlardır: - Karavel: 15. yüzyılda ortaya çıkan, sığ draftlı, hızlı ve manevra kabiliyeti yüksek bir yelkenli gemi türüdür. - Kalyon: 16. yüzyılda geliştirilen, daha büyük ve denize elverişli bir savaş gemisidir. Ayrıca, kalyonlar rüzgar gücüyle hareket ederken, karaveller kürekle de hareket ettirilebilirdi.

    Panama Kanalı geçişinde havuza ne kadar su basılıyor?

    Panama Kanalı'ndan bir geminin geçişi sırasında 182 milyon litre su pompalanmaktadır.

    Hamidiye Kruvazörü neden battı?

    Hamidiye Kruvazörü, 20 Aralık 1912'de Balkan Savaşı sırasında bir Bulgar torpil gemisinin saldırısı sonucu baş tarafının suya gömülmesi nedeniyle battı. Gemi, Haliç'e getirilerek onarıma alındı ve daha sonra Çanakkale Boğazı'na hareket etti.

    Eski gemilerde tuvalet nasıldı?

    Eski gemilerde tuvaletler, geminin pruvasında yer alan ve "galюн" olarak adlandırılan çıkıntılara kurulurdu. Modern gemilerde ise tuvaletler genellikle iç kısımda bulunur ve atık su, dıştan takma su ile yıkanır.

    Ro ro gemileri kaç araç alır?

    Ro-ro gemileri, kapasite olarak feribotlardan daha büyüktür ve 80-100 araç taşıyabilir. Ayrıca, standart bir Ro-ro gemisi 300-500 adet binek araç alabilir.

    Afki hangi ülkenin?

    AFKI, Cameroon (Kamerun) bayrağı altında seyreden bir balıkçılık gemisidir. Ayrıca, AFKI kısaltması, Association des Femmes Kimbanguistes (Kinbanguist Anneler Derneği) gibi farklı bağlamlarda da kullanılabilir.

    Vapur kaç km hızla gider?

    Vapurların hızı, türüne ve amacına bağlı olarak değişir: Feribotlar ve yolcu vapurları genellikle 20-30 km/saat (yaklaşık 11-16 knot) hızla sefer yapar. Bazı yüksek hızlı feribotlar ve yolcu gemileri bu hızı aşarak 40 km/saat (yaklaşık 22 knot) veya daha fazla hızlara ulaşabilir. Yük vapurları ise daha düşük hızlarda hareket eder ve 15-20 km/saat (yaklaşık 8-11 knot) arasında bir hıza sahiptir.

    Gabya fırkateyni ne zaman modernize edilecek?

    Gabya sınıfı fırkateynlerin modernizasyonu devam etmektedir. Bu kapsamda, ASELSAN üretimi ANS-510D Deniz Cayro Sistemleri ile modernizasyon çalışmaları tamamlanmış ve ilk iki geminin nihai kabulleri gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, GENESİS (Gemi Entegre Savaş İdare Sistemi) ile modernize edilen Gabya sınıfı fırkateynlerin yarı ömür modernizasyonuna da devam edilmektedir.

    Gemiler kaç beygir gücünde?

    Gemilerin beygir gücü, modeline ve türüne göre değişiklik göstermektedir. Günümüz modern yük gemilerinin motorları yüz bini aşkın beygir gücü üretebilmektedir. Örneğin, Wärtsilä-Sulzer RTA96-C dizel motoru 109.000 beygir güç üretmektedir.

    TTK 941 nedir?

    TTK 941, 6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun bir maddesidir ve "İnşa Halindeki Gemiler Üzerinde İpotek" başlığını taşır. Bu maddeye göre: - Gemi ipoteği, tersanede inşa edilmekte olan gemiler üzerinde de tesis edilebilir. - Omurgası yerleştirildikten sonra, geminin kızaktan indirilinceye kadar görülebilecek bir yerine ad ve numara konularak yapının açık ve daimi bir şekilde ayırt edilmesi mümkün kılındığı andan itibaren ipotek tesisi caizdir. - On sekiz gros tonilatodan küçük yapılar üzerinde ipotek tesis edilemez.

    Gemide kaç personel olmalı?

    Gemide bulunması gereken personel sayısı, geminin büyüklüğüne, sefer bölgesine ve teknik imkânlarına göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak gemide iki ana personel grubu bulunur: 1. Güverte Bölümü: Kaptan, ikinci kaptan, üçüncü kaptan, güverte reisi, usta gemici, gemici gibi personelden oluşur. 2. Makine Bölümü: Baş mühendis, ikinci mühendis, üçüncü mühendis, elektrik zabiti, makine lostromosu, yağcı gibi personelden oluşur. Ayrıca, aşçı, kamarot gibi vasıfsız personel de gemide yer alır.

    Denizci düğümü ne için kullanılır?

    Denizci düğümü, denizcilikte çeşitli amaçlarla kullanılır: 1. Halatların bağlanması: Bir halatın kancasını diğer halatın gövdesine veya direk ve kirişlerin ortasına bağlamak için kullanılır. 2. Kurtarma operasyonları: İzbarço bağı, tepelerden düz çıkıntılara veya bir çukura düşen insanları kurtarmak için kullanılır. 3. Yelkenlerin sabitlenmesi: Yelkenli teknelerde yelkenleri sabitlemek için yaygın olarak kullanılır. 4. Yüklerin güvenli taşınması: Gemide taşınan yüklerin güvenli bir şekilde sabitlenmesi için düğümler kritik rol oynar.

    Burak Sınıfı Karakol Gemileri ne zaman emekli olacak?

    Burak Sınıfı Karakol Gemileri, Açık Deniz Karakol Gemisi (ADKG) projesinin teslimatlarının başlamasıyla birlikte kademeli olarak envanterden çıkarılacaklardır. 2022 yılında Burak Sınıfı'ndan TCG BODRUM korveti emekli edilmiştir.

    Gemiler neden kaygan bir yol üzerine serilir?

    Gemiler, kaygan bir yol üzerine serilir sürtünme kuvvetini azaltmak için.

    Gemilerde ardiyesiz giriş ne zaman?

    Gemilerde ardiyesiz giriş, yükün gemiye yüklenmeden önce limanda ambara alındığı belirli tarihler arasında gerçekleşir.

    Darkorbit Pusat Plus kaç tasarım?

    Darkorbit Pusat Plus gemisi, çeşitli tasarımlara sahiptir. Bu tasarımlar arasında: Astral Pusat Plus (Astral Ascension Etkinliği 2022); Smite Pusat Plus (Hitac Assault Etkinliği 2022); Ullrin Pusat Plus (Chromin Rush Etkinliği); Frost Pusat Plus (Kış Etkinliği 2022); Asimov Pusat Plus (Mimesis Mutiny Etkinliği 2023); Nobilis Pusat Plus (Gauntlet Of Plutus Etkinliği 2023); Empyrian Pusat Plus (Empyrian March Etkinliği 2023); Arios Pusat Plus (Galactic Strife Etkinliği 2023); Neikos Pusat Plus (Galactic Strife Etkinliği 2023).

    Gemide grandi ve bowsprit nedir?

    Grandi ve bowsprit gemilerde farklı işlevlere sahip iki önemli yapıdır: 1. Grandi: Geminin en üst direğine ana direk veya mast denir. 2. Bowsprit: Geminin baş tarafında eğimli olarak uzatılan ve pruva direği ile çubuklarının istiralyalarının bağlandığı serendir.

    Gemi makine dairesi tehlikeli mi?

    Evet, gemi makine dairesi tehlikeli bir ortamdır. Makine dairesinde aşağıdaki tehlikeler bulunmaktadır: - Mekanik tehlikeler: Vinçler, pompalar, fanlar, miller, kompresörler gibi ekipmanların açık kalan kısımları el, kol, ayak sıkışmalarına veya çarpmalara yol açabilir. - Elektriksel tehlikeler: Yetersiz topraklama ve yalıtım, dikkatsiz davranışlar sonucu elektrik çarpmaları yaşanabilir. - Kayma, takılma ve düşme: Zeminin metal olması ve işaretlenmemiş kapaklar kazalara neden olabilir. - Kapalı alanlarda çalışma: Oksijen oranının düşmesi ve zehirli gazlar boğulma ve diğer sağlık sorunlarına yol açabilir. - Gürültü ve aydınlatma: Makine dairesindeki yüksek gürültü ve yetersiz aydınlatma çalışanlar için risk oluşturur. Bu tehlikelerin önlenmesi için güvenlik önlemlerinin alınması ve kişisel koruyucu ekipmanların kullanılması önemlidir.

    88 denizaltısı neden battı?

    88 denizaltısı olarak bahsedilen denizaltının, 4 Nisan 1953 tarihinde Dumlupınar Denizaltısı olduğu bilinmektedir. Dumlupınar Denizaltısı, Ege Denizi'nde gerçekleştirilen bir tatbikat sırasında Nusret adlı Türk mayın tarama gemisiyle çarpışması sonucu batmıştır.

    Colreg kuralları nelerdir?

    COLREG (International Regulations for Preventing Collisions at Sea) kuralları, denizlerde çarpışmaları önlemek ve güvenli seyri sağlamak amacıyla belirlenmiş uluslararası kurallardır: 1. Genel Kurallar ve Kapsam. 2. Seyir Kuralları. 3. Seyir Işıkları ve İşaretler. 4. Ses ve Görsel Sinyaller. 5. Özel Durumlar ve Sorumluluklar. 6. Uyumun Denetimi.