• Buradasın

    DenizTicareti

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hollanda'nın en büyük limanı hangisi?

    Rotterdam Limanı, Hollanda'nın en büyük limanıdır. Avrupa'nın da en büyük limanı olan Rotterdam, aynı zamanda "Avrupa'ya açılan kapı" olarak da bilinir.

    Fatih Sultan Mehmet ve Venedikliler neden savaştı?

    Fatih Sultan Mehmet ve Venedikliler arasındaki savaşın temel sebepleri şunlardır: Osmanlı'nın denizlerde var olma isteği. Sırbistan, Arnavutluk ve Mora’nın fethi. Venedik'in Osmanlı aleyhine ittifaklara katılması. Ayrıca, 1453'te İstanbul'un fethinden sonra, ticareti tamamen Venedik ve Cenova'nın kontrolünde olan İstanbul'un Osmanlı'ya miras kalması, Venedik adına ticaret yollarının kısıtlanması riskini doğurmuştur.

    Ticari yat ne iş yapar?

    Ticari yat, kamarası, tuvaleti ve mutfağı olan, ticari amaçla gezi ve spor faaliyetlerinde kullanılan yatlardır. Ticari yatların yaptığı işler arasında şunlar yer alır: Charter (kiralama) hizmetleri. Tekne turları organizasyonu. Balıkçılık gezileri ve diğer su sporları aktiviteleri. Ayrıca, ticari yatlarda bulunan mürettebat ve personelin yeterliliklerinin, yatın özelliklerine ve donanımına uygun olması ve kaptana yetki belgesi ile yetkilendirilmiş olması gerekmektedir.

    Armatürk ne iş yapar?

    Armatürk, 2014 yılında akvaryum armatürleri ürünleri üretimi, satışı ve pazarlaması üzerine kurulmuş bir firmadır. Firma, sektörde uzman ve deneyimli kadrosuyla Türkiye geneline hizmet vermektedir. Ayrıca, Armatürk sosyal sorumluluk projesi kapsamında mama kumbarası ile sokak hayvanları için bağış kampanyası düzenlemektedir.

    Gemis nasıl bir marka?

    Gemis markası hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bazı büyük gemi markaları şunlardır: MSC (Mediterranean Shipping Company). Ciner Holding. Palmali Denizcilik.

    Avarya ve müşterek avarya nedir?

    Avarya, deniz ticaretinde gemiye ya da yüke gelen zarar ve bu zarardan gemi ve yük sahiplerine veya onların sigortacılarına düşen paydır. Müşterek avarya, ortak bir deniz yolculuğuna çıkan gemi ve yükü tehdit eden bir tehlikeden korumak için bilerek ve isteyerek yapılan olağanüstü masraf ve fedakarlıkların, gemi ve yükün tamamen veya kısmen kurtulmuş olmaları halinde, korunan değerlerle orantılı olarak paylaştırılmasıdır. Müşterek avaryanın oluşması için gereken şartlar şunlardır: Ortak bir tehdit. Tehdit edilen kıymetlerin bir kısmının atılması. Faydalı netice. Müşterek avarya, nakliyat sigortacılığı dışında farklı bir denizcilik kurumu olup, gemide bulunan yük sigortalı olmasa dahi yük sahibi müşterek avarya hareketinin tarafıdır.

    Akdeniz'in stratejik önemi hangi antlaşma ile artmıştır?

    Akdeniz'in stratejik öneminin arttığı antlaşma, Kanuni Sultan Süleyman döneminde gerçekleştirilen Rodos Seferi ile olmuştur. Bu sefer, Osmanlı'nın denizlerdeki gücünü artırmasının yanı sıra, Akdeniz ticaret yollarının kontrolü açısından da hayati bir adım olmuştur.

    Deniz yük senedi nedir?

    Deniz yük senedi (seawaybill), denizyolu taşımacılığında kullanılan ve malların taşınmak üzere teslim alındığını gösteren bir taşıma belgesidir. Özellikleri: Malları temsil etmeme. Kıymetli evrak niteliği taşımama. Diğer taşıma belgeleriyle benzerlik. İspat niteliği. Deniz yük senedi, genellikle ithalatçı ile taşıyıcı arasında yüksek güven olduğunda ve hızlı teslimat gerektiğinde tercih edilir.

    12 ve 13. yüzyıllarda Avrupa haritası nasıldı?

    12. ve 13. yüzyıllarda Avrupa haritası şu şekildeydi: İklim: 950-1300 yılları arasında bol yağışlı sıcak bir dönem vardı. Coğrafya: Deniz seviyeleri günümüzden çok daha yüksekti, bu yüzden bugünkü karaların bir kısmı sular altındaydı. İtalya, Avusturya ve Macaristan civarında büyük bir iç deniz vardı. Almanya'nın güneyi ve Fransa'nın doğu bölgeleri deniz altındaydı. İspanya, doğu kıyıları hariç çoğunlukla su üzerindeydi. Yunanistan ve Türkiye'nin batısı adalar haline gelmişti. Britanya Adaları, bugünkü İngiltere ve İrlanda, küçük adalar şeklinde sular içindeydi. Kuzey Afrika'da Libya ve Mısır'ın kuzeyi daha fazla kara içeriyordu. Siyasi Durum: 12. ve 13. yüzyıllarda Haçlı Seferleri nedeniyle Doğu, Latin dünyanın odağında yükselmeye başlamış ve Kudüs, dünya haritalarının merkezine yerleşmişti. 12. ve 13. yüzyıllarda çok sayıda Arapça ve Grekçe klasik eser Avrupa dillerine tercüme edilmişti. Bu konuda daha fazla bilgi için şu kaynaklar kullanılabilir: tr.pinterest.com; ataaofsoru.com; stratejikortak.com.

    Osmanlı'da garp ocaklarının önemi nedir?

    Osmanlı'da Garp Ocaklarının önemi şu şekilde özetlenebilir: Akdeniz hâkimiyeti: Garp Ocakları, Osmanlı'nın Akdeniz havzasındaki hâkimiyetini güçlendirdi. Deniz gücü: Osmanlı donanmasına, özellikle teknik ve denizcilik tecrübesi açısından üstün bir güç kattı. Stratejik konum: Bu bölgeler, Akdeniz ticaretinin güvenliği ve kontrolü için stratejik bir öneme sahipti. Korsanlık ve deniz ticareti: Garp Ocakları, bu faaliyetler sayesinde zenginleşti ve bu zenginlik şehirlere yansıdı. Avrupa sömürgeciliğine karşı koruma: Osmanlı'nın bu bölgelerdeki hâkimiyeti, Avrupa'nın Kuzey Afrika'da sömürgecilik yapmasının önüne geçti.

    Ceneviz ve Venedikliler neden düşman?

    Ceneviz ve Venedikliler arasındaki düşmanlığın bazı nedenleri: Ekonomik rekabet: İki devlet, özellikle Bizans İmparatorluğu'ndan elde ettikleri ticari imtiyazlar ve Karadeniz'deki ticaret hakimiyeti için rekabet ediyordu. Toprak anlaşmazlıkları: Cenevizliler, 1261'de Paleologos'un Latinleri Konstantinopolis'ten çıkarmasına yardım ederek Karadeniz'de kendi ticari hegemonyalarını kurdular. Deniz savaşları: 1350-1355 yılları arasında gerçekleşen Boğazlar Savaşı gibi, Akdeniz ve Karadeniz'de hakimiyet kurmak için çeşitli çatışmalar yaşandı. Osmanlı ile ittifak: Cenevizliler, Bizans'ın Venedik'e yanaşması üzerine Osmanlılarla ittifak yaptı.

    Çeşme kalesi neden önemli?

    Çeşme Kalesi'nin önemli olmasının bazı nedenleri: Tarihi ve kültürel değer: 1508 yılında II. Bayezid döneminde inşa edilen kale, Osmanlı döneminin önemli bir savunma yapısıdır. Müze olarak hizmet vermesi: İçerisinde Çeşme Arkeoloji Müzesi bulunur ve bu müzede Erythrai (Ildırı) antik kenti gibi bölgelerden çıkan arkeolojik eserler sergilenir. Stratejik konum: Çeşme'nin Venedik saldırılarına açık olan bir liman olması nedeniyle inşa edilmiştir. Etkinlikler: Uluslararası Çeşme Müzik Yarışması ve Çeşme Festivali gibi etkinliklere ev sahipliği yapar. Panoramik manzara: Kalenin tepesinden Çeşme'nin panoramik manzarası görülebilir.

    Fenikeliler hangi ticaret yolunu kullandı?

    Fenikeliler, Akdeniz'de geniş bir ticaret ağı kurmuşlardır. Bu ticaret yolları arasında şunlar bulunmaktadır: Doğu Akdeniz: Levant Bölgesi'nde yer alan Fenike'nin ana yerleşim bölgesi, ticaretin merkezi olarak hizmet vermiştir. Mısır: Fenikeliler, Mısır ile yoğun ticaret yapmış, altın, tahıl ve papirüs almış, karşılığında sedir ağacı ve mor boyalı kumaş satmışlardır. Batı Akdeniz: Kıbrıs ve Girit adalarında ticaret kolonileri kurarak bu bölgelerdeki değerli madenleri ve zeytinyağını ticaret ağlarına katmışlardır. Kuzey Afrika: En ünlü kolonileri Kartaca, İspanya ve Sicilya ile ticaret yapmıştır. İspanya: Fenikeliler, İspanya kıyılarında ticaret kolonileri kurarak gümüş, altın ve diğer değerli metallerin ticaretini yapmışlardır.

    Gemi acenteliği için hangi oda?

    Gemi acenteliği için İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri Deniz Ticaret Odası (DTO) ile Mersin Deniz Ticaret Odası yetkilidir. Bu odaların iletişim bilgileri: İMEAK Deniz Ticaret Odası: Adres: Meclis-i Mebusan Cad. No: 22, 34427 Salıpazarı/Beyoğlu/İstanbul. Telefon: +90 212 252 01 30. Mersin Deniz Ticaret Odası: Adres: Limonluk Mah. 14. Cad. No: 4, 33120 Yenişehir/Mersin. Telefon: +90 324 237 59 59.

    Akdeniz limanları hangi olayla tekrar önem kazanmıştır?

    Akdeniz limanları, 1869 yılında Süveyş Kanalı'nın açılmasıyla tekrar önem kazanmıştır. Ümit Burnu'nun keşfiyle coğrafi keşifler sonucunda önemlerini kaybetmiş olan Akdeniz limanları, Süveyş Kanalı sayesinde Asya'ya geçişin kolaylaşmasıyla ticari dengeler değişmiş ve Akdeniz yeniden önemli bir ticaret güzergahı haline gelmiştir.

    815 sayılı kanun nedir?

    815 sayılı kanun, "Türkiye Sahillerinde Nakliyatı Bahriye (Kabotaj) ve Limanlarla Kara Suları Dahilinde İcrayı San'at ve Ticaret Hakkında Kanun"dur. Bu kanunun bazı önemli maddeleri: Madde 1: Türkiye sahillerinde emtia ve yolcu taşımacılığı ile liman hizmetleri yalnızca Türk bayraklı gemi ve deniz araçları tarafından yapılabilir. Madde 3: Türkiye kara sularında balıkçılık, dalgıçlık, kılavuzluk gibi denizle ilgili çeşitli meslekler yalnızca Türk vatandaşları tarafından icra edilebilir. Madde 4: Hükümet, belirli koşullar altında yabancı tahlisiye gemilerinin ve petrol arama ve üretim faaliyetlerinde kullanılan deniz araçlarının Türkiye'de faaliyet göstermesine izin verebilir. Madde 5: Kanuna aykırı hareket eden gemi kaptanları ve yabancılara ait deniz aracı sahiplerine idari para cezası uygulanır ve araçlar seferden alıkonulabilir.

    Pön Savaşları neden çıktı?

    Pön Savaşları, Kartaca ile Roma Cumhuriyeti arasında, Akdeniz deniz ticaretini ele geçirmek ve elde tutmak amacıyla gerçekleşmiştir. Savaşların ana nedenleri şunlardır: Kartaca'nın Batı Akdeniz'deki egemenliği: Kartaca, güçlü donanması ve zenginliğiyle Akdeniz'de egemen bir güçtü. Roma'nın genişlemesi: Roma, İtalya Yarımadası'nda genişlerken, Kartaca'nın kontrolündeki Sicilya'ya göz dikti. Çıkar çatışmaları: İki devlet arasındaki çıkar çatışmaları, özellikle Sicilya'daki Messina ve Sirakuza kentlerinde yaşanan anlaşmazlıklar savaşı tetikledi.

    İyonya'nın en büyük zenginliği nedir?

    İyonya'nın en büyük zenginliği olarak kabul edilebilecek birkaç unsur: Ticaret ve Ekonomik Gelişmişlik: İyonya, antik çağda önemli bir ticaret merkeziydi ve özellikle deniz ticareti alanında gelişmişti. Kültürel ve Entelektüel Miras: İyonya, felsefe, bilim, sanat ve edebiyat alanında önemli katkılarda bulunmuştur. Mimari ve Sanat: İyonya, klasik Yunan mimarisinin gelişimine büyük katkılar sağlamış, "İyon Düzeni" olarak bilinen bir mimarlık tekniği geliştirmiştir.

    Kırkambar navlun sözleşmesi nedir?

    Kırkambar navlun sözleşmesi, taşıyanın belirli bir navlun karşılığında, aynı gemide birden fazla yük sahibine ait eşyaları taşımayı üstlendiği sözleşmedir. Kırkambar sözleşmesinin temel özellikleri: Geminin paylaşımlı kullanımı. Esneklik. Konişmento düzenlenmesi. Navlun ücretinin hesaplanması. Kırkambar sözleşmesi, Türk Ticaret Kanunu'nun 1138. maddesinde düzenlenmiştir.

    Seaborne trade nasıl yapılır?

    Seaborne trade, yani denizyolu ticareti, genellikle üç ana model üzerinden gerçekleştirilir: tramp shipping, liner shipping ve endüstri kontrollü shipping. Tramp Shipping: Bu modelde, kargo sahibi, tek bir sefer için bir gemiyi münhasıran kiralar. Liner Shipping: Sabit tarifeler ve standart rotalar üzerinden çalışır, genellikle konteynerli kargolar taşınır. Endüstri Kontrollü Shipping: Şirketlerin kendi kargolarını taşımak için gemi sahibi oldukları veya işlettikleri modeldir. Denizyolu ticareti ayrıca ham madde ve imalat ürünleri olarak iki ana kategoriye ayrılır. Seaborne trade ayrıca şu adımları içerebilir: Yük Analizi: Limanlar, müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için hinterlandlarında bulunan ürünlerin analizini yapar. Kargo Eşleşmesi: Kargo hacmi, geminin kapasitesiyle eşleştirilir. Operasyonel Model Seçimi: Kargo hacmi, sıklığı ve düzenliğine göre uygun operasyonel model seçilir.