DEHB (Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu) olan çocuklar çizim yaparken aşağıdaki nedenlerden dolayı farklı davranışlar sergileyebilirler: 1. Yürütücü işlevlerde eksiklikler: DEHB'li çocuklar, davranışları planlama ve düzenleme zorluklarından dolayı çizime yönelebilirler. 2. Öz düzenleme zorlukları: Duygularını ve davranışlarını düzenlemede zorlanabilirler, bu da çizim yapmayı bir başa çıkma mekanizması haline getirir. 3. Duyusal işlem sorunları: Çevrelerindeki uyaranlara karşı daha hassas olabilirler ve çizim, sınıfta daha rahat hissetmelerine yardımcı olan bir duyusal girdi sağlar. 4. Uyarım arama davranışı: Beyin kimyalarındaki farklılıklar nedeniyle daha fazla uyarılmaya ihtiyaç duyarlar ve çizim, bu ihtiyacı karşılayan bir etkinliktir. 5. Çalışma belleği zorlukları: Bilgiyi tutma ve işleme konusunda zorlanabilirler, bu yüzden çizim, düşüncelerini dışsallaştırmalarına ve öğrendikleri materyali daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Öğretmenlerin ve ebeveynlerin bu davranışları değerlendirirken dikkate almaları gerekenler: - Öğrenme üzerindeki etki: Çizim, çocuğun derse katılımını ve ödevlerini tamamlamasını olumsuz etkiliyorsa, bu davranışa izin verilmeyebilir. - Alternatif stratejiler: Çocuğa, çizim için ayrı bir defter kullanma veya stres topu gibi diğer duyusal aktiviteler önerilebilir. - Uzman desteği: Okul danışmanları ve özel eğitim öğretmenleriyle işbirliği yaparak bireyselleştirilmiş bir plan oluşturulabilir.