Kamu kurumlarında genellikle ters kronolojik sırayla düzenlenmiş, sade ve profesyonel bir CV kullanılır. Kamu kurumları için CV'de yer alması gereken bazı bölümler: Kişisel bilgiler: Ad, soyad, iletişim bilgileri, doğum tarihi ve yerleşim yeri. Fotoğraf: Güncel ve vesikalık tarzda bir fotoğraf. Eğitim bilgileri: Mezun olunan okullar, mezuniyet tarihleri, dereceler ve başarılar. İş deneyimi: Çalışılan kurum ve pozisyon, çalışma tarihleri, görev ve sorumluluklar. Sertifikalar ve belgeler: Uzmanlık belgeleri ve eğitimler. Yabancı dil ve bilgisayar bilgisi: Özellikle YDS puanları ve MS Office, kamu sistemleri bilgisi. Referanslar: Önceki iş yerlerinden veya akademik çevreden referanslar. CV hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler: Resmi ve profesyonel bir dil kullanılmalıdır. Dilbilgisi ve yazım hatalarına dikkat edilmelidir. Bilgiler eksiksiz ve doğru olmalıdır. PDF formatında hazırlanmalı ve dosya ismi ad-soyad şeklinde kaydedilmelidir.