• Buradasın

    BilimselAraştırma

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Astronotxxx ne iş yapar?

    Astronotlar, uzayda araştırma yapar, deneyler gerçekleştirir ve astronotik görevleri tamamlar. Bazı görevleri: Bilimsel araştırmalar: Astronomi, astrofizik, biyoloji, fizik gibi alanlarda uzayda araştırmalar yapmak. Uzay istasyonları ve araçlar: Uzay istasyonlarında çalışmak, uzay araçlarının bakımını yapmak. Eğitim ve ekipman bakımı: Uzay görevlerine hazırlanmak için sürekli eğitim almak ve uzay araçlarının bakımını yapmak. Acil durum hazırlığı: Yangın, basınç düşmesi gibi acil durumlara karşı hazırlık yapmak. Raporlama: Görev sırasında elde edilen bulgular ve sorunlar hakkında rapor vermek. Astronotlar, bu görevleri yerine getirmek için uzun ve yoğun bir eğitim sürecinden geçerler.

    Ege BAP nedir?

    Ege BAP, Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi'ni ifade eder. Ege BAP'ın bazı iletişim bilgileri: Adres: Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi, Gençlik Caddesi No:12, 35040 Bornova, İZMİR. Telefon: +90 (0232) 311 42 66 (BAP Özel Kalem). E-posta: bap@mail.ege.edu.tr, bapege@gmail.com. Ege BAP'ın amacı, yükseköğretim kurumlarındaki bilimsel araştırmaların desteklenmesi ve bilim insanı yetiştirme ile araştırma altyapısının geliştirilmesidir.

    İstatistiksel güç analizi nasıl yapılır?

    İstatistiksel güç analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hipotezlerin oluşturulması. 2. Literatür taraması. 3. Pilot çalışma. 4. Örnek genişliğinin belirlenmesi. 5. Güç analizi sonuçlarının raporlanması. İstatistiksel güç analizi için GPOWER, Minitab, IBM SPSS Sample Power, MedCalc, R Project, PASS, OpenEpi, STATA gibi yazılımlar kullanılabilir. İstatistiksel güç analizi, bir çalışmanın gerçekten var olduğunda bir etkiyi veya farkı tespit etme olasılığını belirlemek için kullanılır. İstatistiksel güç analizi konusunda bir uzmana danışılması önerilir.

    Monografik araştırma yöntemi nedir?

    Monografik araştırma yöntemi, belirli bir konuyu, kişiyi, eseri, olayı veya olguyu derinlemesine ve tüm yönleriyle inceleyen kapsamlı bir araştırma ve inceleme yazısıdır. Monografik araştırma yönteminin bazı özellikleri: Derinlemesine inceleme. Özel bir bakış açısı. Kapsamlılık. Bilimsel veya edebi yaklaşım. Monografik araştırmalar, aile, sendika, örnek olay, köy, şehir, kasaba gibi farklı birimler üzerinde yapılabilir.

    Yüksek lisans seminer örneği nasıl hazırlanır?

    Yüksek lisans semineri hazırlarken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Konu Belirleme: Seminer konusu, mümkünse tez konusuyla ilgili ve güncel olmalıdır. 2. Danışmanla Çalışma: Öğrenci, danışmanıyla birlikte seminer konusunu belirler ve gerekli düzeltme, ekleme ve çıkarmaları yapar. 3. Rapor Hazırlama: - Ön Sayfalar: Başlık sayfası, içindekiler, kısaltmalar ve simgeler listesi, şekiller ve tablolar listesi hazırlanır. - Seminer Metni: Başlık, özet, giriş, ana metin ve sonuç bölümleri yazılır. - Kaynaklar: Kullanılan kaynaklar listelenir. 4. Sunum: - Sunum, en az 30, en fazla 45 dakika sürmeli ve dinleyicilerin soruları için +15 dakika ayrılmalıdır. - Sunum sırasında işitsel ve görsel materyallerden yararlanılabilir. 5. Teslim ve Değerlendirme: - Öğrenci, seminer raporunun bir kopyasını spiral cilt halinde sunumdan bir hafta önce danışmanına verir. - Rapor, "Yüksek Lisans ve Doktora Tez/Proje Yazım Kılavuzu"na uygun olarak hazırlanmalıdır. - Seminer, öğrencinin danışmanı tarafından çeşitli ölçütlere göre değerlendirilir. Yüksek lisans seminer örneği için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: fenbilens.harran.edu.tr. erzurum.edu.tr. toros.edu.tr.

    Epidemolojik çalışma türleri nelerdir?

    Epidemiyolojik çalışma türleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Gözlemsel araştırmalar. Tanımlayıcı araştırmalar: Korelasyonel (ekolojik) araştırmalar, olgu sunumları ve olgu serileri. Analitik araştırmalar: Kesitsel araştırmalar, vaka-kontrol araştırmaları, kohort araştırmaları. Deneysel (müdahale) araştırmalar. Metodolojik araştırmalar. Ayrıca, kalitatif inceleme ve kantitatif araştırmalar da epidemiyolojik çalışma türleri arasında yer alır.

    Cambridge neden önemli?

    Cambridge'in önemli olmasının bazı nedenleri: Akademik Mükemmeliyet: Cambridge Üniversitesi, dünya çapında tanınmış bir akademik mükemmeliyetin merkezidir. Nobel Ödüllü Akademisyenler: 1904'ten bu yana 125 üniversite üyesi Nobel Ödülü almıştır. Araştırma: Üniversite, araştırma kalitesi açısından da üst sıralarda yer almakta olup, dünya çapında önemli keşiflere ev sahipliği yapmıştır. Öğrenci Hayatı: Cambridge, öğrenciler için geniş imkanlar sunan, canlı kültürel etkinliklere sahip, güvenli ve tarihle dolu bir şehirdir. Uluslararası Tanınırlık: Cambridge English Qualifications ve Cambridge sınavları, dünya genelinde 25.000'den fazla kuruluş tarafından kabul edilmektedir.

    Dokuzuncu Gezegen neden bulunamadı?

    Dokuzuncu Gezegen'in bulunamamasının bazı nedenleri: Mesafe ve parlaklık: Dokuzuncu Gezegen, çok uzak ve sönük bir cisim olabilir. Gözlem süresi: Bazı cisimlerin yörüngesindeki ince değişiklikleri fark edebilmek için çok daha uzun gözlem süreleri gereklidir. Alternatif açıklamalar: Bazı bilim insanları, gözlemlenen fenomenlerin başka nedenlerle de açıklanabileceğini düşünüyor. Yetersiz yörünge verileri: Teoriye karşı çıkanlar, yeterli yörünge verilerinin olmadığını savunuyorlar.

    Tez ne anlama gelir?

    Tez kelimesi farklı anlamlara gelebilir: Akademik metin: Herhangi bir konu hakkında sistematik biçimde bilimsel araştırma metotları kullanılarak oluşturulan akademik metin. Sıfat: Çabuk olan, süratli. Belirteç: Süratli bir biçimde. Ayrıca, "tez" kelimesinin kökeni Farsça olup, "tīz" kelimesine dayanmaktadır.

    Mikroskop çeşitleri nelerdir?

    Bazı mikroskop çeşitleri: Işık Mikroskobu: Genel kullanım için uygundur, büyütme kapasitesi 1000-3000 kat arasındadır. Karanlık Saha Mikroskobu: Özellikle spiroketlerin incelenmesinde kullanılır. Floresans Mikroskobu: Hücre bölümlerinin incelenmesi ve işaretlenmesi için kullanılır. Faz-Kontrast Mikroskobu: Canlı mikroorganizmaların boyama yapmadan incelenmesini sağlar. Elektron Mikroskobu: Aydınlatma kaynağı olarak elektron kullanır, büyütme ve çözünürlük oranı daha yüksektir. Ayrıca, stereoskopik mikroskoplar, interferens mikroskobu, metalurji mikroskobu, konfokal mikroskop ve diseksiyon mikroskobu gibi farklı türler de bulunmaktadır.

    Gözlem yöntemi ne zaman kullanılır?

    Gözlem yöntemi, doğru ve tam bilginin soru sorarak elde edilemeyeceği durumlar için kullanılır. Gözlem yönteminin kullanıldığı bazı durumlar: Davranışlar hakkında hipotezler kurmak. Doğal ortamda gerçekleşen davranışları incelemek. Deneysel ve klinik araştırmalar. Saha araştırmaları. Ayrıca, iş analizlerinde de gözlem yöntemi kullanılabilir.

    Web of Science atıf indeksi nasıl hesaplanır?

    Web of Science atıf indeksinin nasıl hesaplandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Web of Science'da atıf analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Web of Science anasayfasına giriş yapılır. 2. Basic Search bölümünde yazar adına göre tarama yapılır. 3. Sol taraftaki açılır menüden “Author” seçilir. 4. Sağ arama kutucuğuna yazar soyadı ve ismi yazılır ve arama butonuna tıklanır. 5. Tarama sonuçlarının, yazarın kendisine ait olup olmadığı kontrol edilir. 6. Yazarın kendine ait olmayan yayınları listeden çıkarmak için “Add to Marked List” butonu kullanılır. 7. Atıf analizi için “Create Citation Report” butonu tıklanır. 8. Citation Report alanında yazarın yayınlarının aldığı atıfların, yıllara göre dağılımları yer alır. Ayrıca, H-indeks gibi ölçütler için de Web of Science üzerinden sorgulama yapılabilir. Atıf analizi için Internet Explorer kullanılması önerilir.

    Derleme ve sistematik derleme arasındaki fark nedir?

    Derleme ve sistematik derleme arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç ve Yöntem: Derleme, bir konu hakkında yayınlanmış çalışmaların sentezini sağlar ve konunun mevcut durumunu tanımlar. Sistematik derleme, belirli kriterler doğrultusunda oluşturulan araştırma sorusuna yönelik tüm literatürü sistematik yöntemlerle ele alarak güvenilir ve kapsamlı bir sentez sunar. Objektiflik ve Hata Payı: Derlemeler genellikle subjektif olabilir ve yanlılık içerebilir. Sistematik derlemeler daha objektiftir, daha az yan ve hata içerir. Literatür Taraması: Derlemelerde literatür taraması yeterli olmayabilir ve tarama kriterleri net olarak belirlenmemiş olabilir. Sistematik derlemelerde literatür taraması belirli bir yöntem ile yapılır ve çok daha kapsamlıdır, tekrar edilebilir. Kanıt Düzeyi: Sistematik derlemeler, kanıt düzeyi en yüksek araştırma yöntemleri arasında yer alır. Derlemeler, kanıt piramidinin en alt basamağında değerlendirilir.

    IEU SPG nedir?

    IUE SPG, İzmir Ekonomi Üniversitesi Sinyal İşleme Grubu'nun kısaltmasıdır. İzmir Ekonomi Üniversitesi Sinyal İşleme Grubu (IUE-SPG), dijital sinyal ve görüntü işleme üzerine bilimsel araştırmalar yapan bir araştırma grubudur.

    Sav ve tez aynı şey mi?

    Hayır, "sav" ve "tez" aynı şey değildir. Tez, bilimsel yöntemde, henüz kanıtlanmamış, ancak mevcut bilgilerle çelişmeyen, araştırma sürecinde doğrulanmaya çalışılan düşüncelerdir. Sav ise, ileri sürülerek savunulan düşünce, iddia, dava, önerme anlamına gelir.

    Tübİtak 2204 ve 2202 arasındaki fark nedir?

    TÜBİTAK 2204 ve 2202 arasındaki fark şu şekildedir: - TÜBİTAK 2204, lise öğrencilerine yönelik araştırma projeleri yarışmalarını ifade eder. Bu yarışmalar, Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Psikoloji, Sosyoloji, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türk Dili ve Edebiyatı, Yazılım gibi 12 ana alanda düzenlenir. - TÜBİTAK 2202 hakkında bilgi bulunamamıştır. Özetle, 2204 yarışmaları lise öğrencilerini hedef alırken, 2202 hakkında spesifik bir bilgi bulunmamaktadır.

    Araştırma görevlisi olmak için kaç yıl çalışmak gerekir?

    Araştırma görevlisi olmak için en az 2 yıl yüksek lisans ve ortalama 4 yıl doktora eğitimi almak gereklidir. Bu süreler, öğrencinin tez teslimi, yeterlilik sınavı ve ders geçme süreçlerine bağlı olarak uzayabilir.

    Türk ve Japon üniversiteleri neden ortak?

    Türk ve Japon üniversitelerinin ortak çalışma yapmasının bazı nedenleri: Deprem afet bilimi alanında iş birliği: Türk-Japon Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nin kuruluş amaçlarından biri, depremle ilgili lisansüstü programlar açarak afetlerle baş edebilir toplumlar oluşturmaktır. Bilimsel ortaklıkların derinleştirilmesi: TÜBİTAK ile Japonya'daki yetkili kurumlar arasında yeni iş birlikleri geliştirilerek bilimsel araştırmaların güçlendirilmesi hedeflenmektedir. Akademik değişim programlarının güçlendirilmesi: Türk-Japon Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nin, öğrenci değişimleri ve akademik iş birliği açısından merkezi bir rol üstlenmesi beklenmektedir. Ortak araştırma projeleri: Gebze Teknik Üniversitesi ile Japonya'nın Kagawa Üniversitesi arasında Kuzey Anadolu Fay Hattı üzerinde araştırmalar yapmak üzere anlaşmalar imzalanmıştır.

    Hipotetik tümdengelim yöntemi nedir?

    Hipotetik tümdengelim (varsayımsal tümdengelim) yöntemi, bir sonucu etkileyebilecek tüm olası faktörlerin genel bir teorisiyle başlamayı ve bu teoriden yola çıkarak bir hipotez oluşturmayı içerir. Bu yöntemde, hipotez üzerinden yapılacak bir deney ile neler olabileceğini tahmin etmek için hipotezden çıkarımlar yapılır. Hipotetik tümdengelim yöntemi, felsefe, biyoloji, fizik ve kimya dahil olmak üzere tüm bilimsel disiplinlerde ortak olan temel yöntemlerden biridir. Bu yöntemin algoritması şu şekildedir: 1. Hipotez oluşturma. 2. Hipotez seçimi. 3. Hipotezden tahminler çıkarma. 4. Deney. Sonuç olarak, tahminler doğruysa hipotez doğrulanır, değilse doğrulanmaz.

    YÖK akademik personel nasıl olunur?

    YÖK akademik personel olma şartları, akademik unvana göre değişiklik göstermektedir. Akademik personel olmak için genel şartlar: Üniversiteden lisans derecesi ile mezun olmak. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı'na (ALES) girmek ve ilgili bölüm için gerekli sınav not ortalamasına sahip olmak. Yabancı Dil Sınavı'na (YDS) girmek. ALES, YDS ve diploma notu ortalamasına göre yazılı ve sözlü mülakata girmek. Akademik unvan kademesinde yükseliş için ilgili mevzuatta belirtilen akademik yeterlilik şartlarına sahip olmak. Bazı unvanlar için özel şartlar: Öğretim görevlisi: Yüksek lisans mezunu olmak. Doçent: Doçentlik kriterlerini sağlamak. Profesör: Profesörlük kriterlerini sağlamak. Akademik kadro ilanları, üniversitelerin sitelerinde ve Resmi Gazete’de duyurulur.