• Buradasın

    Tübİtak 2204 ve 2202 arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A group of Turkish high school students in uniforms excitedly presenting colorful science projects on a table, with a judge in a blazer observing closely, set in a bright classroom with posters of molecular structures and historical figures.
    TÜBİTAK 2204 ve 2202 arasındaki fark şu şekildedir:
    • TÜBİTAK 2204, lise öğrencilerine yönelik araştırma projeleri yarışmalarını ifade eder. Bu yarışmalar, Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Psikoloji, Sosyoloji, Tarih, Teknolojik Tasarım, Türk Dili ve Edebiyatı, Yazılım gibi 12 ana alanda düzenlenir 145.
    • TÜBİTAK 2202 hakkında bilgi bulunamamıştır.
    Özetle, 2204 yarışmaları lise öğrencilerini hedef alırken, 2202 hakkında spesifik bir bilgi bulunmamaktadır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tübitak 2204A örnek projeler nelerdir?

    TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na örnek olabilecek bazı projeler: Akıllı Ulaşım Sistemleri: Güvenlik, sürüş konforu ve verimliliğini artıran, tıkanıklık ve çevreye verilen zararları azaltan projeler. Büyük Veri ve Bulut Bilişim: Sosyal medya analizleri, öğrenci performans verileri ile öğretim süreçleri iyileştirme veya tarım alanında büyük veri kullanarak çiftçilere öneriler sunan uygulamalar. Giyilebilir Teknolojiler: Akıllı saatler ve spor takip cihazlarında çiplerin kullanımı, bu teknolojilerin sağlık ve spor takibi üzerindeki etkileri. Dijital Oyun Tasarımı: Eğitim ve öğrenme amaçlı dijital oyunlar. Çevre ve Çevreyi Koruma: İklim değişikliği etkilerini izleyip tahmin eden sistemler. Örnek projelere, Cüneyt Akyol'un "ornek-proje.com" sitesinde yer alan "TÜBİTAK 2204A Örnek Projeler" bölümünden ulaşılabilir.

    Tübitaka 2204 B'ye kimler başvurabilir?

    TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na, Türkiye ve KKTC’de örgün ve açık öğretim sisteminde öğrenim gören tüm ortaokul öğrencileri katılabilir. Yarışmaya her öğrenci yalnızca bir proje ile katılabilir ve her proje en çok üç öğrenci tarafından hazırlanır. Yarışmaya başvurusu yapılacak bir projede yer alacak öğrenciler ile danışman arasında birinci derece yakınlık (anne/baba) ve çıkar ilişkisi/çatışması olarak kabul edilen bir ilişkinin olmaması gerekir.

    2204-B nedir?

    2204-B, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nın kodudur. Bu yarışma, ortaokul öğrencilerini temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmeyi, çalışmalarını yönlendirmeyi ve mevcut bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamayı amaçlar. Yarışmaya, Türkiye ve KKTC'de örgün veya açık öğretim sisteminde öğrenim gören tüm ortaokul öğrencileri katılabilir.

    Tübitak 2204 A ve B nedir?

    TÜBİTAK 2204-A ve 2204-B, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen Ortaokul ve Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmalarıdır. TÜBİTAK 2204-A: Lise öğrencileri için düzenlenen bu yarışmaya danışman öğretmenler olmadan başvuru yapılabilir. TÜBİTAK 2204-B: Ortaokul öğrencileri için düzenlenen bu yarışmaya, danışman öğretmen aracılığıyla başvuru yapılır. Bu yarışmaların amacı, öğrencileri düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye ve merak ettiklerini araştırmaya teşvik ederek, problem çözme ve 21. yüzyıl becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

    Tübitak 2204 nedir?

    TÜBİTAK 2204, "Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması" anlamına gelir. Bu yarışma, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC) örgün ve açık öğretim sisteminde öğrenim gören lise öğrencilerini temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek amacıyla düzenlenir. Yarışma, 12 ana alanda yapılır: Biyoloji; Coğrafya; Değerler Eğitimi; Fizik; Kimya; Matematik; Psikoloji; Sosyoloji; Tarih; Türk Dili ve Edebiyatı; Teknolojik Tasarım; Yazılım. Yarışmaya her öğrenci yalnızca bir proje ile katılabilir ve her proje en çok üç öğrenci tarafından hazırlanır.

    Tübitak 2204 B proje örnekleri nelerdir?

    TÜBİTAK 2204-B proje örnekleri arasında şunlar sayılabilir: Aile içi iletişim projeleri: Aile içi iletişim engelleri, aile bireylerinin iletişim gereksinimleri, etkili iletişim kurma yolları gibi konuları araştıran projeler. Dijital oyun tasarımı projeleri: Oyunların eğitimdeki rolü, tarihî ve çağdaş Türk lehçeleri, dil öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar gibi konuları ele alan projeler. Değerler eğitimi projeleri: Dostlarımızla Sevgide Birleşelim, İmam-Hatip Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Değerler Eğitimine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi gibi projeler. Sosyoloji projeleri: 7-13 Yaş Öğrencilerinin Futbol Takımı Aidiyetlerinin Çevreyi Temiz Tutma Davranışlarına Etkisinin Araştırılması, Oyunların Kuşaklar Arasındaki Değişimi gibi projeler. Matematik projeleri: Dik Üçgenin Kenarları Arasındaki İlişkisi, Parabolde Hacim Hesabına Alternatif Bir Yaklaşım, Köşeleri Elips Üzerinde Bulunan Eşkenar Üçgenler gibi projeler. Teknolojik tasarım projeleri: EKG Tişört, Sedye Kalkan gibi projeler. Örnek projelere, cuneytakyol.com ve jn7.net gibi sitelerden ulaşılabilir. Proje örnekleri, TÜBİTAK'ın resmi web sitesinde de bulunabilir. Proje hazırlarken intihal yapmaktan kaçınılmalı ve TÜBİTAK'ın yarışma kurallarına uyulmalıdır.