Alan becerileri, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde şu şekilde sınıflandırılmıştır: Türkçe alan becerileri: Dinleme/izleme, okuma, yazma ve konuşma. Matematik alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, araç ve teknoloji kullanımı. Fen bilimleri alan becerileri: Bilimsel gözlem, sınıflandırma, veriye dayalı tahmin, deney yapma, model oluşturma. Sosyal bilimler alan becerileri: Zamanı algılama ve kronolojik düşünme, tarihsel empati, değişim ve sürekliliği algılama, sosyal katılım, girişimcilik. Sanat alan becerileri: Sanat materyallerini kullanma, yaratıcı çalışmalar yapma, görsel yorumlama. Beden eğitimi, oyun ve spor alan becerileri: Fiziksel uygunluk, takım çalışması, problem çözme, stratejik düşünme, karar verme. Bilişim teknolojileri ve yazılım alan becerileri: Bilgi toplama, çözümleme, sentezleme. Din eğitimi ve öğretimi alan becerileri: Temel kaynakları kullanma, dinî kaynakları tetkik, tefekkür, delillere başvurma, tatbik, tilavet, hitabet, mesleki uygulama. Yabancı dil alan becerileri: Üç ana temel üzerinde şekillenir.