• Buradasın

    Öğrenme kazanımı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenme kazanımı, formel, enformel ya da formel olmayan öğrenme süreçleri sonunda, öğrenenin bilgi, beceri, yeterlilik vb. yönlerden bildiklerini, anladıklarını ve yapabildiklerini tanımlar 12.
    Öğrenme kazanımları şu özelliklere sahiptir:
    • Gözlemlenebilirlik ve ölçülebilirlik: Öğrenme süreci sonunda öğrenenin ulaşacağı sonuçlar olarak ifade edilir 12.
    • Odak noktası: Öğrenen merkezlidir; öğrencinin neleri başaracağına odaklanır 15.
    • Kazanımın niteliği: Temel özelliği kazandırma değil, kazanılma üzerine temellendirilmiştir 12.
    • Eğitim sürecine etkisi: Öğretim yöntemlerinin, öğrenme ortamının ve değerlendirmenin nasıl yapılacağının belirlenmesine etki eder 3.
    Öğrenme kazanımları, genellikle Bloom'un düşünme düzeyleri sınıflaması kullanılarak yazılır 45. Bu sınıflama, en basit düzeyden (bilgiyi hatırlama) en yüksek düzeye (değerlendirme) doğru aşamalı bir şekilde düzenlenmiştir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Parçalayarak öğrenme hangi öğrenme kuramına aittir?

    Parçalayarak öğrenme, programlı öğretim yaklaşımına aittir. Bu yöntem, günümüzde özellikle bilgisayar destekli öğretim ortamında uygulanmaktadır. Parçalayarak öğrenme kavramı, aynı zamanda Gestalt kuramı ile de ilişkilendirilebilir.

    En iyi öğrenme yöntemi nedir?

    En iyi öğrenme yöntemi, kişinin bireysel özelliklerine ve öğrenme hedeflerine bağlı olarak değişir. Ancak, genel olarak etkili öğrenme yöntemleri şunlardır: Aktif öğrenme: Öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif olarak dahil olmalarını sağlayan stratejiler, örneğin sorgulamaya dayalı öğrenme ve proje tabanlı öğrenme. Anlamaya dayalı öğrenme: Bilginin sadece ezberlenmesi değil, temel ilkelerinin anlaşılması üzerine odaklanan yöntemler. Kasıtlı pratik: Zayıf yönlere daha fazla zaman ayırarak ve konsantrasyonla yapılan pratikler. Tekrar ve gözden geçirme: Bilgilerin düzenli olarak tekrar edilmesi ve gözden geçirilmesi. Görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme: Kişinin öğrenme stiline uygun olarak görsel, işitsel veya kinestetik yöntemlerle öğrenme. Öğrenme stilleri üzerine yapılan araştırmalar, öğretme stillerini öğrenme stilleriyle eşleştirmenin öğrenmeyi artırmadığını göstermiştir.

    Meb kazanımları nasıl belirlenir?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kazanımları, eğitim politikaları ve müfredatın şekillendirilmesi süreciyle belirlenir. Bu süreçte dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: Öğrenci profili. Toplumsal değerler. Bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim. Dijital okuryazarlık, eleştirel düşünme ve yenilikçilik. MEB kazanımları ayrıca, uzaktan eğitim süreçlerinde öğrencilerin kazanım edinme düzeylerini belirleme gibi uygulamalarla da değerlendirilebilir.

    Kazanım ve göstergeler nelerdir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek ve onların bilgi, beceri ve yetkinliklerini belirlemek amacıyla kullanılır. Bazı kazanım ve gösterge örnekleri: Bilişsel gelişim: Kazanım 4: Nesneleri sayar. Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. Sosyal-duygusal gelişim: Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. Motor gelişim: Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Kazanımlar ve göstergeler, çocukların gelişim düzeylerine, ilgi ve gereksinimlerine göre planlanır.

    Sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemi nedir?

    Sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemi, öğrencilerin aktif olarak sorular sorarak, araştırarak ve bilgileri analiz ederek öğrenme verilerini yararlı bilgiler haline dönüştürme sürecidir. Bu yöntemde genel olarak şu aşamalar izlenir: 1. Konu Saptama: Öğrenilecek konu belirlenir. 2. Genel Bilgi Edinme: Konu hakkında temel bilgiler toplanır. 3. Detaylı Araştırma: Daha derinlemesine araştırmalar yapılır. 4. Soru Oluşturma: Konuya dair sorular üretilir. 5. Çözüm Arama: Üretilen sorulara çözümler aranır. 6. Gözlem Yapma: Gerekirse gözlemler gerçekleştirilir. 7. Bilgi Oluşturma: Bulunan çözümler, yapılan araştırmalarla harmanlanarak öz bilgi oluşturulur. Bu yöntem, öğrencilerin eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir.

    Öğrenme kazanımları ve ders hedefleri aynı şey mi?

    Öğrenme kazanımları ve ders hedefleri aynı şeyler değildir, ancak birbirleriyle ilişkilidirler. Ders hedefleri, eğiticinin öğrencide öğretim süreci sonunda kazanmasını beklediği özelliklerdir. Öğrenme kazanımları ise bir öğrencinin bir dersi öğrenme sürecinin sonunda, öğrencinin bilmesi, yapması ve uygulaması gereken bilgi, beceri ya da tutumlardır.

    Gelişim öğrenme ve öğretim nedir?

    Gelişim, öğrenme ve öğretim kavramları şu şekilde açıklanabilir: Gelişim: Organizmanın döllenmeden başlayarak bedensel, zihinsel, dil, duygusal ve sosyal yönden sürekli ilerleme kaydeden değişimidir. Öğrenme: Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu meydana gelen, nispeten kalıcı izli davranış değişikliğidir. Öğretim: Bir dersin öğretim programında belirlenen esaslara uygun bir öğretme-öğrenme süreci için gerekli hazırlıkların yapılması, böyle bir sürecin gerçekleştirilmesi ve bu sürecin, ürün olarak ortaya çıkması beklenen davranışların tümü görülünceye kadar, olabildiğince etkili ve verimli şekilde sürdürülmesi demektir.