Buradasın
Müşteri sınıflandırması ve tahmin modelleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri sınıflandırması ve tahmin modellerinde kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
- Kural Tabanlı Sınıflandırma: Veri örneklerini belirli özelliklerin değerlerine dayalı kurallarla sınıflandırır 1. Örneğin, müşterinin yaşı ve daha önce alışveriş yapmış olması gibi özelliklere göre potansiyel müşteri olarak sınıflandırılabilir 1.
- Demografik Segmentasyon: Müşterileri cinsiyet, medeni durum, gelir ve eğitim gibi kriterlere göre gruplara ayırır 45.
- Davranışsal Segmentasyon: Müşterilerin satın alma alışkanlıkları, ilgi alanları ve yaşam tarzlarına göre sınıflandırılmasını sağlar 45.
- Kümeleme Analizi (Clustering): Müşterileri benzer özelliklerine veya davranışlarına göre ayırır 4.
- RFM Segmentasyonu: Müşterileri satın alma alışkanlıklarına göre (yakınlık, sıklık, parasal değer) gruplara ayırır 4.
- Uzun Ömürlülük Segmentasyonu: Müşterilerin bir markayla olan ilişkisinin süresine odaklanarak sadakat ve bağlılığı analiz eder 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: