Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri segmentasyonuna dair bazı örnekler:
- Demografik Segmentasyon: Müşterileri yaş, cinsiyet, gelir, eğitim seviyesi, aile durumu gibi özelliklere göre gruplandırır 13. Örneğin, lüks giyim markaları ürünlerini yüksek gelir grubuna hitap edecek şekilde özelleştirebilir 3.
- Coğrafi Segmentasyon: Müşterileri şehir, ülke, bölge gibi konumlarına göre ayırır 23. Örneğin, bir şirket farklı bölgelerdeki iklim koşullarına göre ürün yelpazesini uyarlayabilir 3.
- Psikografik Segmentasyon: Müşterilerin yaşam tarzları, değerleri, ilgi alanları ve kişilik özellikleri gibi psikolojik kriterlere göre gruplandırılmasını içerir 23. Örneğin, çevre bilincine sahip müşteriler sürdürülebilir ürünlere daha fazla ilgi gösterebilir 3.
- Davranışsal Segmentasyon: Müşterilerin alışveriş davranışları, marka sadakati, ürün kullanımı ve etkileşim sıklığına göre gruplandırılmasını sağlar 23. Örneğin, bir e-ticaret sitesi sık alışveriş yapan müşterilerine özel indirimler sunabilir 3.
- İhtiyaç Odaklı Segmentasyon: Müşterileri ortak ihtiyaçlarına ve sorunlarına göre gruplandırır 3. Örneğin, bir sağlık ve wellness şirketi kilo verme amacı olan müşterilerle, kas yapma amacı olan müşterileri farklı gruplar halinde hedefleyebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: