Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri tipleri genel olarak beş ana kategoriye ayrılır:
- Sadık Müşteriler: Satışların büyük bir kısmını oluşturan, düzenli olarak alışveriş yapan müşterilerdir 14.
- İndirim Müşterileri: Fiyat odaklı olup, ürünleri iade etme eğilimleri yüksektir 14.
- İtici Müşteriler: Belirli bir ürünü almak zorunda değillerdir, ancak hevesle mağazaya gelip dürtüsel alışveriş yaparlar 14.
- İhtiyaca Dayalı Müşteriler: Belirli bir ihtiyaç doğrultusunda alışveriş yaparlar ve hızlı çözüm beklerler 14.
- Dolaşan Müşteriler: Mağazaya girdiklerinde özel bir ihtiyaçları yoktur, sadece gezinmek ve deneyim yaşamak isterler 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: