Buradasın
Müşteri segmentasyonu ve müşteri seçimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri segmentasyonu, müşterilerin demografik bilgiler, satın alma alışkanlıkları, davranışlar ve ilgi alanları gibi kriterlere göre gruplandırılması anlamına gelir 12. Bu süreç, pazarlama stratejilerinin daha hedefli ve etkili hale getirilmesini sağlar 12.
Müşteri seçimi hakkında bilgi bulunamadı.
Müşteri segmentasyonunda kullanılan bazı segmentasyon modelleri:
- Demografik segmentasyon: Yaş, cinsiyet, gelir düzeyi gibi faktörlere göre gruplandırma 23.
- Coğrafi segmentasyon: Müşterilerin coğrafi konumlarına göre gruplandırma 23.
- Psikografik segmentasyon: Kişilik, yaşam tarzı, değerler ve inançlara göre gruplandırma 23.
- Davranışsal segmentasyon: Satın alma davranışları ve marka sadakati gibi faktörlere göre gruplandırma 23.
- İhtiyaca dayalı segmentasyon: Müşterilerin ihtiyaçlarına göre gruplandırma 12.
- Değere dayalı segmentasyon: Müşterilerin bir ürün veya hizmete verdikleri değere göre gruplandırma 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: