Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri seçiciliği, bir şirketin hedef pazarını ortak özelliklere, davranışlara ve tercihlere göre farklı gruplara ayırması sürecidir 13.
Bu süreç, müşteri segmentasyonu olarak da bilinir ve işletmelere şu avantajları sağlar:
- Kişiselleştirilmiş pazarlama: Her segmente özel pazarlama stratejileri geliştirme imkanı sunar 4.
- Yüksek dönüşüm oranları: Müşterilerin özel ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi karşılayarak dönüşüm oranlarını artırır 4.
- Kaynakların verimli kullanımı: Pazarlama bütçesini daha verimli kullanmayı sağlar 4.
- Rekabet üstünlüğü: Rakiplerden farklılaşma ve müşteri memnuniyetini artırma imkanı tanır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: