Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-fatura arşivleme işlemi, elektronik ortamda gerçekleştirilir ve aşağıdaki adımlarla yapılır:
- Başvuru ve Onay: E-fatura sistemine kayıt olunduktan sonra, Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) başvuru yapılır ve onay alınır 12.
- Entegrasyon: E-fatura sistemine entegre olmak için gerekli teknik altyapı sağlanır ve yazılım veya hizmet sağlayıcısıyla anlaşma yapılır 2.
- Fatura Düzenleme ve İmzalama: Fatura bilgileri girilir, sistem tarafından otomatik olarak elektronik imza eklenir ve GİB'e iletilir 2.
- Alıcıya Ulaştırma: Fatura, alıcının e-posta adresine veya GİB tarafından sağlanan bir portal aracılığıyla gönderilir 2.
- Dijital Arşivleme: Hem mükellef hem de alıcı, e-faturalarını elektronik ortamda saklamakla yükümlüdür 23. GİB, faturaların bir kopyasını saklar ve gerektiğinde vergi denetimlerinde kullanabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: