Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
CRM (Customer Relationship Management) çeşitleri dört ana kategoriye ayrılır:
- Operasyonel CRM: Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri süreçlerini otomatikleştirir ve optimize eder 12. Müşteri etkileşimlerini yönetir ve iş süreçlerini düzenler 2.
- Analitik CRM: Müşteri verilerini analiz eder ve raporlar oluşturur 13. Bu, işletmelerin müşteri davranışlarını ve tercihlerini daha iyi anlamasına yardımcı olur 2.
- İşbirlikçi CRM: Farklı departmanların müşteri verilerine aynı anda ulaşmasını sağlar 14. Müşteri yolculuğundaki birden fazla temas noktasından gelen verileri harmanlayarak müşteri deneyimini iyileştirir 1.
- Stratejik CRM: Müşteri odaklı bir yaklaşım benimseyerek müşteri memnuniyetini öne çıkarır 1. Müşteri ihtiyaçlarını ve pazar eğilimlerini analiz ederek daha etkili değer önerileri ortaya çıkarır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: