Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
CRM (Customer Relationship Management), bir şirketin mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşimini yönetmek için kullandığı bir yaklaşımdır 13.
CRM sunumunda genellikle şu konular ele alınır:
- CRM'in amacı: Müşterilerle olan ilişkileri geliştirerek satış büyümesini artırmak 1.
- CRM evreleri:
- Müşteri seçimi: Yüksek kâr elde edilecek müşterilerin belirlenmesi 5.
- Müşteri edinme: Satışın gerçekleştirilmesi için ihtiyaç analizi, teklif oluşturma gibi adımlar 5.
- Müşteri derinleştirme: Müşterinin sadakatini ve harcamalarındaki payı artırmak 5.
- Müşteri koruma: Müşteriyi elde tutma ve uzun süreli ilişki kurma 5.
- CRM'in işletmeye faydaları: Müşteri sadakatini artırma, standartizasyon ve otomasyon sağlama gibi avantajlar 13.
- CRM modelleri: Operasyonel, analitik ve paylaşımcı CRM gibi türler 3.
- CRM'in temel ilkeleri: Müşteride güven yaratma, müşteri ihtiyaçlarını keşfetme ve uzun vadeli ilişkiler sürdürme 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: