• Buradasın

    Özel gereksinim alanları bulgular tetkikler işlevler etkinlikler ve yaşama katlimdaki kisitulklar özel gereksinim Düzeyi ico kodu ve tan nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel gereksinim alanları, bulgular, tetkikler, işlevler, etkinlikler ve yaşama katılımdaki kısıtlılıklar, özel gereksinim düzeyi ve ICD kodu şu şekilde tanımlanır:
    1. Özel Gereksinim Alanları: Çocuğun bedensel, bilişsel, psikolojik işlevlerinde yaşadığı kayıpları ve toplumsal yaşama katılım zorluklarını ifade eder 12.
    2. Bulgular ve Tetkikler: Çocuğun sağlık durumu ve özel gereksiniminin belirlenmesi için yapılan muayene ve test sonuçlarını içerir 3.
    3. İşlev ve Etkinlik Kısıtlılıkları: İletişim, sosyal-duygusal, bilişsel gibi gelişim alanlarında yaşanan gecikmeleri ve bozuklukları kapsar 12.
    4. Özel Gereksinim Düzeyi: Çocuğun gereksiniminin derecesini belirtir ve "Özel gereksinimi yoktur" ile "Belirgin özel gereksinimi vardır" arasında değişir 3.
    5. ICD Kodu: Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırması kodunu ifade eder ve çocuğun tanılarının belirlenmesinde kullanılır 12.
    6. Tanı: Çocuğun özel gereksiniminin ve sağlık sorunlarının açık adını ifade eder 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    BEP'in öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin bu programın hazırlanmasında çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirmektedir. Ancak, bu sürecin zorlukları, özellikle web tabanlı destek eğitim ortamlarında daha da belirgin hale gelmektedir.

    BEP'in öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirir. Bu stratejiler şunlardır: 1. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Öğrencilerin bireysel gereksinimleri, ilgi alanları ve yetenekleri göz önünde bulundurularak eğitim hedefleri ve süreçleri belirlenmelidir. 2. Eğitim Materyallerinin Uyarlanması: Öğrencilerin öğrenme stillerine ve gereksinimlerine uygun olarak eğitim materyalleri uyarlanmalıdır. 3. Öğretim Yöntemlerinin Çeşitlendirilmesi: Farklı öğretim yöntemleri kullanılarak öğrencilere çeşitli öğrenme deneyimleri sunulmalıdır. 4. İşbirlikçi Öğrenme Ortamı: Öğretmenler, özel gereksinimli öğrencilere destek hizmeti sunan uzmanlar ve ailelerle işbirliği yaparak öğrencinin ihtiyaçlarını daha etkili bir şekilde karşılamalıdır. 5. Düzenli İzleme ve Geri Bildirim: BEP uygulamalarının düzenli olarak izlenmesi ve değerlendirilmesi ile öğrencinin gelişimi takip edilmeli, gerektiğinde düzeltmeler ve iyileştirmeler yapılmalıdır. Web tabanlı destek eğitim ortamlarında bu sürecin zorlukları, teknik altyapı ve zaman yönetimi gibi ek faktörleri içerebilir. Bu nedenle, öğretmenlerin BEP hazırlama sürecinde daha fazla eğitim ve destek ihtiyacı duymaları olasıdır.

    Orta düzey özel gereksinim raporu yüzde kaç olmalı?

    Orta düzey özel gereksinim raporu, %50-59 engel oranını kapsamaktadır.

    Özel gereksinim düzeyleri nasıl belirlenir?

    Özel gereksinim düzeyleri, çocuklar için özel gereksinim raporu (ÇÖZGER) kapsamında aşağıdaki uzmanlardan oluşan bir ekip tarafından belirlenir: 1. Çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanları veya yan dal uzmanları; 2. Göz hastalıkları uzmanı; 3. Kulak burun boğaz hastalıkları uzmanı; 4. Çocuk cerrahisi uzmanı; 5. Çocuk nöroloji uzmanı; 6. Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları uzmanı; 7. Fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı; 8. Ortopedi ve travmatoloji uzmanları. Bu uzmanlar, çocuğun genel sağlık durumu, fiziksel ve zihinsel gelişimi ile ilgili kapsamlı bir değerlendirme yapar ve ÇÖZGER Sağlık Kurulu raporunu oluşturur. Raporda belirtilen özel gereksinim düzeyleri ve karşılık gelen engel oranı aralıkları şunlardır: 1. Özel gereksinimi vardır (ÖGV): %20-39. 2. Hafif düzeyde ÖGV: %40-49. 3. Orta düzeyde ÖGV: %50-59. 4. İleri düzeyde ÖGV: %60-69. 5. Çok ileri düzeyde ÖGV: %70-79. 6. Belirgin özel gereksinimi vardır (BÖGV): %80-89. 7. Özel koşul gereksinimi vardır (ÖKGV): %90-99.

    Ek-3'de yer alan özel gereksinim düzeylerinden birisi yazılır ne demek?

    Ek-3'de yer alan özel gereksinim düzeylerinden birisinin yazılması, Çocuklar İçin Özel Gereksinim Değerlendirme Raporu (ÇÖZGER) düzenlenirken, çocuğun özel gereksinim seviyesinin belirlenmesi anlamına gelir. Bu düzeyler, ÇÖZGER Yönetmeliği'nde belirtilen engel oranı aralıklarına göre belirlenir ve şu şekildedir: - Özel Gereksinimi Vardır (ÖGV): 20-39. - Hafif Düzeyde ÖGV: 40-49. - Orta Düzeyde ÖGV: 50-59. - İleri Düzeyde ÖGV: 60-69. - Çok İleri Düzeyde ÖGV: 70-79. - Belirgin Özel Gereksinimi Vardır: 80-89. - Özel Koşul Gereksinimi Vardır: 90-99.

    Özel gereksinimli çocukta bulgular nelerdir?

    Özel gereksinimli çocuklarda görülen bulgular şunlardır: 1. Bireysel ve gelişimsel farklılıklar: Özel gereksinimli çocuklar, eğitim yeterlilikleri ve gelişim evrelerini doğum öncesi, sırası ve sonrasında meydana gelen farklılıklar ile tamamlarlar. 2. Zihinsel yetersizlik: Sosyal, pratik uyum, öz bakım ve kavramsal becerilerde eksiklik yaşarlar. 3. Otizm: Sosyal etkileşim, ilgi ve etkinlik sınırları, sözel ve sözel olmayan iletişimde zorluklar yaşarlar. 4. Bedensel yetersizlik: Kas, iskelet ve sinir sisteminde meydana gelen sorunlar nedeniyle zorluk çekerler. 5. Görme veya işitme yetersizliği: Görme ve işitme duyularını kısmen veya tamamen kaybederler. 6. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu: Aşırı hareketlilik veya dürtüsellik gibi özelliklerin belirgin olduğu davranışlara sahiptirler. 7. Üstün ve özel yetenek: Zekâ, yaratıcılık, sanat veya liderlik gibi çeşitli alanlarda yüksek performans gösterirler. Bu çocuklar, özel eğitim programlarına katılarak ihtiyaçlarına uygun şekilde eğitim alırlar.

    Özel gereksinim türleri nelerdir?

    Özel gereksinim türleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Fiziksel Gereksinimler: Bedensel engeller nedeniyle hareket etme veya fiziksel aktivitelerde bağımsızlık eksikliği. 2. Zihinsel Gereksinimler: Zihinsel engeller nedeniyle bilişsel veya entelektüel yeteneklerde zorluk. 3. Duygusal Gereksinimler: Duygusal veya davranışsal sorunlar nedeniyle sosyal etkileşimde zorluklar. 4. Öğrenme Gereksinimleri: Öğrenme güçlükleri veya engelleri nedeniyle eğitimde destek ihtiyacı. 5. İletişim Gereksinimleri: Konuşma veya iletişim becerilerinde zorluk yaşayan bireylerin özel iletişim yöntemleri veya destek araçlarına ihtiyacı olabilir. 6. Sağlık Gereksinimleri: Kronik hastalıklar, alerjiler veya özel tıbbi ihtiyaçlar gibi sağlık sorunlarına özel destek gereksinimi. 7. Sosyal Gereksinimler: Sosyal etkileşimde zorluklar yaşayan veya sosyal becerilerde destek ihtiyacı olan bireyler.

    Zihinsel MR ile sınıflanamayan grupta yer alan yaygın gelişimsel bozukluk (OSB), asperger sendromu, Rett sendromu, dezintegratif bozukluk vb.), özgül/özel öğrenme güçlüğü (disleksi, dikkat eksikliği, hiperaktivite vb.) olduğu belirtilen adaylara ek süre ve talepleri doğrultusunda okuyucu ve/veya işaretleyici yardımı verilir.

    Zihinsel MR ile sınıflanamayan grupta yer alan yaygın gelişimsel bozukluklar (OSB) ve özgül/özel öğrenme güçlükleri için ek süre ve okuyucu/işaretleyici yardımı gibi destekler, Engelli Bireyleri Eğitim Yasası (IDEA) kapsamında sağlanmaktadır. Asperger Sendromu gibi OSB türleri, bilişsel ve dilsel yeteneklerin nispeten etkilenmediği durumlardır. Disleksi, dikkat eksikliği ve hiperaktivite gibi özgül öğrenme güçlükleri de özel eğitim ve terapi yöntemleriyle desteklenir.