• Buradasın

    Özel gereksinim alanları bulgular tetkikler işlevler etkinlikler ve yaşama katlimdaki kisitulklar özel gereksinim Düzeyi ico kodu ve tan nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel gereksinim alanları, bulgular, tetkikler, işlevler, etkinlikler ve yaşama katılımdaki kısıtlılıklar, özel gereksinim düzeyi, ICD kodu ve tanı, Çocuklar İçin Özel Gereksinim Raporu (ÇÖZGER) kapsamında değerlendirilir 123.
    • Özel gereksinim alanları ve düzeyi: Çocuğun sağlık, eğitim, rehabilitasyon, cihaz, ortez, protez, çevresel düzenlemeler ve diğer sosyal ve ekonomik haklara olan ihtiyacını belirtir 13.
    • Bulgular ve tetkikler: Çocuğun özel gereksinimi, Ek-2’de yer alan Çocuk Özel Gereksinim Alan Kılavuzu doğrultusunda değerlendirilir 25.
    • İşlev ve etkinlik kısıtlılıkları: Çocuğun bedensel, bilişsel veya psikolojik işlevlerindeki kayıplar tanımlanır 15.
    • Yaşama katılım kısıtlılığı: Çocuğun toplumsal yaşamda nitelikli ve tam olarak yer alamaması durumu ifade edilir 25.
    • ICD kodu: Hastalıkların sınıflandırılması için kullanılan uluslararası kodlama sistemidir 15.
    • Tanı: Çocuğun tanısı ve özel gereksinimleri farklı uzmanlık dallarını ilgilendiriyorsa, ilgili uzmanlara yönlendirme yapılır 25.
    ÇÖZGER'de engel oranı yazılmaz; özel gereksinim düzeylerinin engel oranlarıyla uyumunda Ek-3'teki tablo kullanılır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Orta düzey özel gereksinim raporu yüzde kaç olmalı?

    Orta düzey özel gereksinim raporu, %50-59 engel oranını kapsamaktadır.

    BEP'in öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin bu programın hazırlanmasında çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirmektedir. Ancak, bu sürecin zorlukları, özellikle web tabanlı destek eğitim ortamlarında daha da belirgin hale gelmektedir.

    BEP'in (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirir. Bu stratejiler arasında: Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel gereksinimleri, ilgi alanları ve yetenekleri göz önünde bulundurulmalıdır. Eğitim materyallerinin uyarlanması: Öğrencilerin öğrenme stillerine ve gereksinimlerine uygun materyaller kullanılmalıdır. Öğretim yöntemlerinin çeşitlendirilmesi: Farklı öğretim yöntemleri kullanılarak öğrencilere uygun öğrenme ortamları sağlanmalıdır. İşbirlikçi öğrenme ortamının sağlanması: Öğretmenler, uzmanlar ve ailelerle işbirliği içinde çalışılmalıdır. Düzenli izleme ve geri bildirim: BEP'in uygulanması düzenli olarak izlenmeli ve değerlendirilmelidir. Web tabanlı destek eğitim ortamlarında bu sürecin zorlukları, teknik altyapı, öğrenci-öğretmen etkileşimi ve materyallerin uyarlanması gibi alanlarda ortaya çıkabilir. Bu zorlukların üstesinden gelmek için, öğretmenlerin teknolojik araçları etkin kullanması ve öğrenci geri bildirimlerine göre sürekli güncelleme yapması önemlidir.

    Özel gereksinimli çocukta bulgular nelerdir?

    Özel gereksinimli çocuklarda görülebilecek bazı bulgular: Arkadaşlık ilişkilerinde zorlanma. Etkinliklere katılımda zorlanma. Özbakım ihtiyaçlarını karşılamada zorlanma. Dersin akışına engel olma. Bağımsız hareket etmede zorlanma. Gelişim geriliği. Hastalıklara bağlı doku, organ ve/veya fonksiyon kaybı. Özel gereksinimli çocukların bulguları, yetersizlik türüne göre değişiklik gösterebilir. Kesin tanı ve uygun destek için uzman değerlendirmesi gereklidir.

    Özel gereksinim türleri nelerdir?

    Özel gereksinim türleri şunlardır: Fiziksel gereksinimler: Bedensel engeller nedeniyle hareket etme veya fiziksel aktivitelerde bağımsızlık eksikliği. Zihinsel gereksinimler: Zihinsel engeller nedeniyle bilişsel veya entelektüel yeteneklerde zorluk. Duygusal gereksinimler: Duygusal veya davranışsal sorunlar nedeniyle sosyal etkileşimde zorluklar. Öğrenme gereksinimleri: Öğrenme güçlükleri veya engelleri nedeniyle eğitimde destek ihtiyacı. İletişim gereksinimleri: Konuşma veya iletişim becerilerinde zorluk yaşayan bireylerin özel iletişim yöntemleri veya destek araçlarına ihtiyacı. Sağlık gereksinimleri: Kronik hastalıklar, alerjiler veya özel tıbbi ihtiyaçlar gibi sağlık sorunlarına özel destek gereksinimi. Sosyal gereksinimler: Sosyal etkileşimde zorluklar yaşayan veya sosyal becerilerde destek ihtiyacı olan bireyler.

    Ek-3'de yer alan özel gereksinim düzeylerinden birisi yazılır ne demek?

    "Ek-3'te yer alan özel gereksinim düzeylerinden birisi yazılır" ifadesi, Çocuklar İçin Özel Gereksinim Raporu (ÇÖZGER) hazırlanırken, özel gereksinim düzeylerinin belirlenmesinde Ek-3 tablosunun esas alınacağı anlamına gelir. Bu tabloda, "Özel Gereksinimi Var", "Hafif Düzeyde Özel Gereksinimi Var", "Orta Düzeyde Özel Gereksinimi Var" gibi çeşitli özel gereksinim seviyeleri ve bunlara karşılık gelen engel oranları yer alır. Raporda engel oranı yazılmaz; özel gereksinim düzeylerinin engel oranları ile ilgili mevzuatla uyumunda Ek-3'te yer alan tablo kullanılır.

    Özel gereksinim düzeyleri nasıl belirlenir?

    Özel gereksinim düzeyleri, Çocuklar için Özel Gereksinim Raporu (ÇÖZGER) doğrultusunda belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Başvuru: Bakım veren kişi, ÇÖZGER vermeye yetkili sağlık kuruluşuna başvuru yapar. 2. Değerlendirme: ÇÖZGER yetkili hekimi, aileden çocuğun temel gereksinimleri hakkında bilgi alır ve gerekli tetkikleri isteyerek çocuğu değerlendirir. 3. Uzman Görüşleri: Çocuğun tanısı ve özel gereksinimleri farklı uzmanlık dallarını ilgilendiriyorsa, ilgili uzmanlara yönlendirme yapılır. 4. Raporlama: Tüm bilgiler toplanarak rapor oluşturulur. Özel gereksinim düzeyleri şu şekilde sınıflandırılır: "Özel gereksinimi var" (ÖGV); "Hafif düzeyde ÖGV"; "Orta düzeyde ÖGV"; "İleri düzeyde ÖGV"; "Çok ileri düzeyde ÖGV"; "Belirgin özel gereksinimi var" (BÖGV); "Özel koşul gereksinimi var" (ÖKGV).

    Zihinsel MR ile sınıflanamayan grupta yer alan yaygın gelişimsel bozukluk (OSB), asperger sendromu, Rett sendromu, dezintegratif bozukluk vb.), özgül/özel öğrenme güçlüğü (disleksi, dikkat eksikliği, hiperaktivite vb.) olduğu belirtilen adaylara ek süre ve talepleri doğrultusunda okuyucu ve/veya işaretleyici yardımı verilir.

    Evet, zihinsel MR ile sınıflanamayan grupta yer alan yaygın gelişimsel bozukluk (OSB), Asperger sendromu, Rett sendromu, dezintegratif bozukluk vb.), özgül/özel öğrenme güçlüğü (disleksi, dikkat eksikliği, hiperaktivite vb.) olduğu belirtilen adaylara ek süre ve talepleri doğrultusunda okuyucu ve/veya işaretleyici yardımı verilir. ÖSYM'nin sınav uygulamalarında, bu adaylara sınav giriş belgesi, soru kitapçığı ve sınav uygulamaları bilgileri listesinde belirtilen ek süre verilir. EKPSS'de ise 16 ve 18 punto yazı karakterinde yazılmış soru kitapçığı ve cevap kağıdı verilmektedir. Adayların, bu haklardan yararlanabilmesi için Engelli Sağlık Kurulu raporlarıyla durumlarını belgelemeleri gerekmektedir.