• Buradasın

    Özel gereksinim düzeyleri nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel gereksinim düzeyleri, çocuklar için özel gereksinim raporu (ÇÖZGER) kapsamında aşağıdaki uzmanlardan oluşan bir ekip tarafından belirlenir 23:
    1. Çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanları veya yan dal uzmanları 23;
    2. Göz hastalıkları uzmanı 23;
    3. Kulak burun boğaz hastalıkları uzmanı 23;
    4. Çocuk cerrahisi uzmanı 23;
    5. Çocuk nöroloji uzmanı 23;
    6. Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları uzmanı 23;
    7. Fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı 23;
    8. Ortopedi ve travmatoloji uzmanları 23.
    Bu uzmanlar, çocuğun genel sağlık durumu, fiziksel ve zihinsel gelişimi ile ilgili kapsamlı bir değerlendirme yapar ve ÇÖZGER Sağlık Kurulu raporunu oluşturur 23.
    Raporda belirtilen özel gereksinim düzeyleri ve karşılık gelen engel oranı aralıkları şunlardır 45:
    1. Özel gereksinimi vardır (ÖGV): %20-39 45.
    2. Hafif düzeyde ÖGV: %40-49 45.
    3. Orta düzeyde ÖGV: %50-59 45.
    4. İleri düzeyde ÖGV: %60-69 45.
    5. Çok ileri düzeyde ÖGV: %70-79 45.
    6. Belirgin özel gereksinimi vardır (BÖGV): %80-89 45.
    7. Özel koşul gereksinimi vardır (ÖKGV): %90-99 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel gereksinim türleri nelerdir?

    Özel gereksinim türleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Fiziksel Gereksinimler: Bedensel engeller nedeniyle hareket etme veya fiziksel aktivitelerde bağımsızlık eksikliği. 2. Zihinsel Gereksinimler: Zihinsel engeller nedeniyle bilişsel veya entelektüel yeteneklerde zorluk. 3. Duygusal Gereksinimler: Duygusal veya davranışsal sorunlar nedeniyle sosyal etkileşimde zorluklar. 4. Öğrenme Gereksinimleri: Öğrenme güçlükleri veya engelleri nedeniyle eğitimde destek ihtiyacı. 5. İletişim Gereksinimleri: Konuşma veya iletişim becerilerinde zorluk yaşayan bireylerin özel iletişim yöntemleri veya destek araçlarına ihtiyacı olabilir. 6. Sağlık Gereksinimleri: Kronik hastalıklar, alerjiler veya özel tıbbi ihtiyaçlar gibi sağlık sorunlarına özel destek gereksinimi. 7. Sosyal Gereksinimler: Sosyal etkileşimde zorluklar yaşayan veya sosyal becerilerde destek ihtiyacı olan bireyler.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli arasındaki fark nedir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli kavramları farklı anlamlar taşır: 1. Özel Eğitim: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. 2. Özel Gereksinimli: Yaşıtlarından belirgin düzeyde farklılık gösteren ve standart eğitim hizmetlerinden tam olarak yararlanamayan bireylerdir.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı çeşitli alanlarda ortaya çıkabilir ve farklı türleri vardır. İşte bazıları: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hafif, orta veya ağır seviyede zihinsel yetersizliği olan bireyler. 2. Öğrenme Güçlüğü: Disleksi, diskalkuli, disgrafi gibi okuma, yazma ve matematikle ilgili zorluk yaşayanlar. 3. Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu. 4. Fiziksel Engel: Omurilik felci, kas distrofisi gibi nedenlerle hareket kısıtlılığı yaşayanlar. 5. İşitme ve Görme Engeli: İşitme veya görme kaybı olan bireyler. 6. Dil ve Konuşma Bozukluğu: Kekemelik, artikülasyon sorunları gibi konuşma güçlüğü çekenler. 7. Üstün Yetenek: Akademik, sanatsal veya liderlik alanında yaşıtlarından ileri düzeyde gelişmiş bireyler. Bu ihtiyaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ile karşılanır.

    Özel gereksinim düzeyi en az yüzde kaç olmalı?

    Özel gereksinim düzeyi en az %40 olmalıdır.

    Kriterler nasıl belirlenir?

    Kriterlerin belirlenmesi süreci, farklı alanlarda uygulanabilecek genel adımları içerir: 1. Hedef kitlenin analizi: Kriterlerin belirlenmesinde ilk adım, hedef kitlenin demografik, psikografik ve davranışsal özelliklerinin derinlemesine analiz edilmesidir. 2. Pazar araştırması: Anketler, odak grup toplantıları, rakip analizleri ve trend analizleri gibi yöntemlerle hedef kitlenin ihtiyaçları ve beklentileri hakkında bilgi toplanır. 3. SWOT analizi: İşletmenin güçlü ve zayıf yönleri, fırsatları ve tehditlerinin belirlenmesi, kriterlerin önceliklendirilmesinde yardımcı olur. 4. Kriterlerin belirlenmesi ve önceliklendirilmesi: Ürün özellikleri, fiyatlandırma, dağıtım kanalları, marka imajı ve pazarlama stratejileri gibi unsurlar dikkate alınarak kriterler belirlenir ve önceliklendirme yapılır. Ayrıca, performans değerlendirme gibi süreçlerde de kriterlerin belirlenmesi önemlidir ve bu süreçte: - İş analizi yapılarak, kriterlerin hangi bazda tanımlanacağına ve takip edileceğine karar verilir. - Uygun performans değerlendirme yöntemi seçilerek, değerlendirmenin kim tarafından ve ne sıklıkta yapılacağı belirlenir.

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları nelerdir?

    Özel eğitim ve özel gereksinimli bireylerin hakları çeşitli ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerle güvence altına alınmıştır. İşte bazıları: 1. Eğitim Hakkı: Özel gereksinimli bireylerin eğitim hakkı, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 42. maddesi ve 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirtilmiştir. 2. Fırsat Eşitliği: Özel gereksinimli bireylere, genel eğitim sisteminde yer alma ve parasız, zorunlu ilk ve orta öğretim olanaklarından yararlanma hakkı sağlanır. 3. Bireysel Eğitim Planı: Eğitim, bireyin bireysel ihtiyaçlarına uygun bir öğretim planı çerçevesinde verilir. 4. Sosyal Hizmetler: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, özel gereksinimli bireylerin sosyal hizmetlerden yararlanma haklarını düzenler. 5. Tanılama ve Yerleştirme: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin tanılanması ve uygun okula yerleştirilmesi, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile belirlenir.

    Orta düzey özel gereksinim raporu yüzde kaç olmalı?

    Orta düzey özel gereksinim raporu, %50-59 engel oranını kapsamaktadır.