• Buradasın

    Meb'in psikososyal destek planı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB'in psikososyal destek planı, öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik olarak zorlayıcı yaşam olaylarının ardından psikolojik iyi oluşlarını desteklemek amacıyla hazırlanmıştır 12. Bu plan kapsamında yürütülen çalışmalar şunlardır:
    1. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Faaliyetleri: Okullardaki rehberlik ve psikolojik danışma servisleri ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde görevli uzmanlar tarafından öğrencilere yönelik rehberlik hizmetleri sunulur 13.
    2. Öğretmen Psikoeğitim Programı: Öğretmenlerin travmatik olayların öğrenciler üzerindeki etkilerini yönetme becerilerini geliştirmek için "Zorlayıcı Yaşam Olayları Sonrası Öğretmen Psikoeğitim Programı" uygulanır 13.
    3. Ailelere Bilgilendirme Çalışmaları: İl ve ilçe psikososyal destek hizmetleri ekipleri, ailelere çocuklarına nasıl destek olabilecekleri konusunda bilgilendirme toplantıları düzenler 13.
    4. Travma Sonrası Yönlendirme: Daha şiddetli psikolojik belirtiler gösteren öğrenciler, sağlık kuruluşlarına yönlendirilir 13.
    5. Yazılı ve Görsel Materyal Kullanımı: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan materyaller kullanılır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Psiko sosyal destek programı kaç seans?

    Psikososyal destek programlarının seans sayısı, programa göre değişiklik göstermektedir: 1. Maya Vakfı: Psikososyal grup seansları 10 hafta boyunca 20 saat sürmektedir. 2. Bir Dünya Çocuk: Yapılandırılmış psikososyal destek programlarında oturumlar 8 ila 12 kez tekrarlanmaktadır. 3. Yan Yanayız Platformu: Ücretsiz online psikososyal destek seansları, 5 seans olarak planlanmıştır ve her seans 50 dakika sürmektedir. 4. KASDER: Online psikolojik destek projesinde seanslar genellikle 10 seans olarak uygulanmaktadır.

    Psikososyal risk etmenleri nelerdir?

    Psikososyal risk etmenleri, bireylerin duygusal ve zihinsel sağlığını, sosyal etkileşimlerini ve yaşam kalitesini etkileyen bir dizi psikolojik ve sosyal etmenleridir. Başlıca psikososyal risk etmenleri şunlardır: 1. İşin İçeriği: İşin çeşitliliğinin az olması, işin çalışanın yeteneklerine uygun olmaması, iş ile ilgili belirsizliklerin yüksek olması. 2. İş Programları: Vardiyalı çalışma sistemi, esnekliğe uygun olmayan çalışma programları, son anda çıkan fazla mesai programları, gece çalışması veya saatlerce tek başına çalışma zorunluluğu. 3. İş Yükü: Fazla çalışma saatleri, zaman baskısının fazlalığı, iş bitiş tarihlerinin oluşturduğu stres. 4. Çevre ve Ekipman: Çalışma koşullarının yetersizliği, ekipman eksikliği, yetersiz aydınlatma ve fiziksel alan. 5. Kurum Kültürü: İşveren ile çalışan arasındaki iletişim yetersizliği, bir sorun anında çözüme yönelik kurumsal desteğin yetersiz kalması, kişisel gelişimin önemsenmemesi. 6. Kişiler Arası Sosyal İlişkiler: Sosyal veya fiziksel izolasyonun gerçekleşmesi, işveren ve çalışan arası ilişkilerin olumsuz olması, çalışma ortamı içerisinde sosyal desteğin yetersiz olması. 7. Görev Tanımı: Rol belirsizliği, iş ve rol çatışmaları. 8. Kariyer Gelişimi: Terfilerin olmaması veya hak edilen terfinin verilmemesi, ücretlerin düşük olması, iş güvencesinin sağlanmaması, işin sosyal değerinin düşüklüğü. 9. Yaşam Etkileşimi: İş ve ev yaşamındaki uyumsuzluklar, iş hayatının iş dışı yaşam için yeterince alan bırakmaması. 10. Ayrımcılık ve Önyargı: Irk, cinsiyet, din veya diğer kültürel faktörlere dayalı ayrımcılık ve önyargı. 11. Mobbing ve Zorbalık: İş yerinde kişilere karşı sürekli uygulanan kötü muamele, aşağılama veya taciz etme.

    Lisede psikososyal ne zaman yapılır?

    Liselerde psikososyal destek çalışmaları, zorlayıcı yaşam olayları sonrasında gerçekleştirilir. Psikososyal destek programlarının uygulanma zamanları şu şekildedir: - Okul dönemi başı: Yılbaşlarında, yeni eğitim öğretim yılının başlangıcında. - İhtiyaç duyulan hallerde: Travma veya kriz durumlarında, gerektiğinde.

    Psikososyal kuramın temel ilkeleri nelerdir?

    Psikososyal kuramın temel ilkeleri şunlardır: 1. Gelişimin Sosyal ve Kültürel Faktörlerle İlişkisi: Bireylerin gelişimi sadece biyolojik unsurlarla değil, aynı zamanda sosyal ve kültürel faktörlerle de şekillenir. 2. Aşamalı Gelişim: Bireyler yaşamları boyunca sekiz aşamadan geçer ve her aşama belirli bir psikososyal krizle karakterizedir. 3. Kimlik Oluşumu: Bireylerin kimlik gelişimi, sosyal ilişkileri ve toplumsal rolleri bu kuramın merkezinde yer alır. 4. Krizlerin Çözümü: Her aşamada karşılaşılan krizlerin başarılı bir şekilde çözülmesi, sağlıklı bir kişilik gelişimi için kritik öneme sahiptir. 5. Ego Gelişimi: Egonun gelişimi, dönemin temel ihtiyaçlarının karşılanmasına bağlıdır.

    Psikosoyal destek planı ve çalışma raporu ne zaman gönderilir?

    Psikososyal destek planı ve çalışma raporu farklı zaman dilimlerinde gönderilir: 1. Psikososyal destek planı, çocuğun merkeze kabulünden itibaren en geç on gün içinde hazırlanarak mahkemeye sunulur. 2. Çalışma raporu, psikososyal koruma, önleme ve krize müdahale hizmetlerinde yılda üç kez (birinci dönemin başı, ikinci dönemin başı ve ikinci dönemin sonu) ve ihtiyaç duyulan hallerde hazırlanır ve ilgili milli eğitim müdürlüğüne gönderilir.

    Psikososyal koruma önleme ve krize müdahale planı nasıl hazırlanır?

    Psikososyal koruma, önleme ve krize müdahale planı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Ekip ve Görev Dağılımı: Okul müdürü veya görevlendirilmiş bir müdür yardımcısı başkanlığında, rehberlik öğretmenleri ve sınıf rehber öğretmenlerinden oluşan bir ekip kurulmalıdır. 2. Risk Değerlendirmesi: Olası kriz durumları belirlenmeli ve bu risklere karşı alınacak önlemler planlanmalıdır. 3. Eğitim ve Farkındalık Çalışmaları: Öğrencilere, öğretmenlere ve velilere psikososyal sağlık ve zorbalıkla mücadele konularında eğitimler düzenlenmelidir. 4. Kriz Anında Yapılacaklar: Kriz durumlarında izlenecek adımlar ve sorumluluklar belirlenmeli, acil durumlarda ilgili sağlık ve emniyet birimleriyle iletişime geçilmelidir. 5. İzleme ve Değerlendirme: Her kriz durumunun ardından bir değerlendirme toplantısı yapılmalı ve eylem planı gözden geçirilmelidir. 6. Kaynaklar ve İletişim: Eylem planının etkin bir şekilde uygulanabilmesi için gerekli kaynaklar ve bütçe kalemleri belirlenmelidir. Bu plan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili yönetmeliklerine ve kılavuzlarına uygun olarak hazırlanmalıdır.

    Psikososyal beceriler nelerdir?

    Psikososyal beceriler, bireylerin başkalarıyla etkili bir şekilde etkileşim kurmasına ve sosyal olarak uygun bir şekilde işlev görmesine olanak tanıyan bir dizi yetenek ve yeterliliktir. Bu beceriler şunlardır: 1. İletişim becerileri: Kendini sözlü ve yazılı olarak açık ve etkili bir şekilde ifade edebilme. 2. Kişilerarası beceriler: Çatışmaları çözme ve işbirliği içinde çalışma dahil olmak üzere başkalarıyla olumlu ilişkiler kurma ve sürdürme. 3. Problem çözme becerileri: Sorunları tanımlama, analiz etme, çözüm geliştirme ve uygulama. 4. Karar verme becerileri: Farklı seçeneklerin potansiyel sonuçlarını göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme. 5. Eleştirel düşünme becerileri: Bilgileri analiz etme ve değerlendirme, varsayımları belirleme ve bunlara karşı çıkma. 6. Yaratıcılık becerileri: Yeni fikir ve çözümler üretme ve kalıpların dışında düşünme. 7. Duygusal yönetim becerileri: Kişinin kendi duygularını yönetme ve başkalarının duygularına olumlu yanıt verme. 8. Stres yönetimi becerileri: Stres etkenlerini tanımlama ve yönetme ve kişinin hayatında sağlıklı bir denge kurma. 9. Dayanıklılık becerileri: Aksiliklerden ve zorluklardan sonra toparlanma ve değişime uyum sağlama. 10. Kişisel farkındalık becerileri: Kişinin kendi güçlü, zayıf yönlerini ve değerlerini anlama ve bu bilgiyi olumlu seçimler yapmak için kullanma.