Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çalışan tipleri genel olarak beş ana kategoriye ayrılır:
- Mükemmeliyetçi: Kalite geliştirme ve hata önleme görevlerinde başarılı olur, sorumluluk almaktan hoşlanır ve takdir edilmek ister 1.
- İnsan Odaklı: İnsan ilişkilerinin yoğun olduğu çalışma ortamından hoşlanır, yetki kullanabilecekleri bir pozisyonda çalışmak isterler 1.
- Sistematik: İşe başlamadan önce ayrıntılı bilgi almak ve kurallara sadık kalmak ister, takım çalışmasına yatkındır 1.
- Diplomatik: Analitik düşünme tarzına sahiptir, örgüt içinde kendisini ilgilendirebilecek her türlü bilgiden haberdar olmak ister 1.
- Yenilikçi: Yaratıcılığa yönelik eğitimlerden hoşlanır, özgünlüğünü ortaya koyma yeteneğine sahiptir 1.
Ayrıca, iş yerinde sıkça karşılaşılan diğer çalışan tipleri de şunlardır:
- Lider Ruhlu Stratejist: Ekip içinde yönlendirici bir rol üstlenir, kriz anlarında hızlı ve sonuç odaklı çözümler sunar 2.
- Sessiz Gözlemci: Geri planda kalmayı tercih eder, ancak güçlü analiz yetenekleriyle projelere değer katar 2.
- Pozitif Motivasyon Kaynağı: Ofis ortamını neşelendirir, yapıcı yaklaşımlarıyla ekip motivasyonunu artırır 2.
- Politik Stratejist: Ofis politikalarını ustalıkla yönetir, iş yerindeki güç dengelerini etkili bir şekilde yönetir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: