Buradasın
Barnum etkisi pazarlama nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Barnum etkisi pazarlama — genel ve belirsiz ifadelerin kişisel olarak algılandığı psikolojik bir olgudur 35. Bu etki, adını 19. yüzyıl Amerikalı şovmen P. T. Barnum'dan almıştır 24.
Pazarlamada Barnum etkisi, tüketicilerin ürünlerin veya hizmetlerin kendileri için özel olarak uyarlandığını düşünmelerini sağlamak için kullanılır 3. Bu, aşağıdaki yollarla yapılabilir:
- Quizler ve kendini tanımlama soruları 1. Tüketiciler, ürünle ilgili sorunları çözebileceklerini düşünerek kendilerini tanımlamaya çalışırlar 1.
- Tavsiye ve rehberlik 1. Tüketicilere, herhangi bir gizli amaç olmadan tavsiyelerde bulunmak, güven kazanmalarına yardımcı olabilir 1.
- Mevsimsel ve hedefli reklamlar 1. Ürünlerin belirli cinsiyetlere, ilgi alanlarına veya yaklaşan etkinliklere göre uyarlanması 1.
- İkna edici satış kopyası 1. Tüketicilerin yaşadığı sorunlara ve bu sorunların çözümlerine odaklanan metinler 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: