Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Forer etkisi ve Barnum etkisi aynı olguyu ifade eder, ancak farklı bağlamlarda ve isimlendirmelerle ele alınır 2.
Barnum etkisi, ünlü şovmen P.T. Barnum'un "Herkes için bir şeyimiz var" sözünden esinlenerek, genel ifadelerin geniş bir kitleye hitap edebileceği fikrini temsil eder 24. Günlük hayatta burç yorumları, falcılık ve genel kişilik açıklamalarında insanların kendilerini bu genel ifadelerle tanımlama eğilimini ifade eder 2.
Forer etkisi ise, psikolog Bertram R. Forer'in 1949 yılında yaptığı bir deneyden gelir 13. Forer, öğrencilerine verdiği kişilik analizlerinin %85 doğrulukla kendilerini tarif ettiğini düşünmelerini sağlayarak, insanların kendilerine özel olduğunu düşündükleri genellemeleri kabul etme eğilimini açıklamak için kullanılır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: