• Buradasın

    Tespit ve öneri defteri kaç yıl saklanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tespit ve öneri defteri, işverenler tarafından on yıl süreyle saklanır 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Tespit ve öneri defterine ne yazılır örnek?

    Tespit ve öneri defterine yazılabilecek bazı örnekler: Riskli durumlar ve davranışlar: Depoya çıkan merdivenlere korkuluk yapılması gerektiği gibi net ve ayrıntılı olarak çözüm önerileriyle birlikte yazılmalıdır. Acil durumlar: Yangın, patlama gibi hayati tehlike arz eden durumlarda, alınması gereken tedbirler makul süreler belirtilerek yazılmalıdır. Eğitimler ve muayeneler: İşe giriş muayeneleri, saha gözetim raporları ve yapılan eğitimler kişi isimleri, tarih ve görsel kayıtlarıyla tutulmalıdır. Risk analizleri ve planlar: Yıllık eğitim ve çalışma planları, risk analizi ve acil eylem planının tesliminin yapıldığı belirtilmelidir. Kişisel koruyucu ekipmanlar: Kişisel koruyucu tespit ve periyodik kontrol ve bakım planı formlarının tesliminin yapıldığı yazılmalıdır. İşyeri kapanışları: İş yeri kapanışlarında veya hizmetin sonlandırıldığı durumlar ile bunlarla ilgili teslim edilen dosya ve evraklar isimleriyle belirtilmelidir. İSG kurul toplantıları: İSG kurul toplantısının yapıldığı ve katılımcıların isimleriyle yazılmalıdır. Örnek bir içerik için numaralı kaynağa başvurulabilir. Not: Tespit ve öneri defterinin imzalanması ve düzenli tutulmasından işveren sorumludur.

    Hangi evraklar 5 yıl saklanır?

    5 yıl saklanması gereken evraklardan bazıları şunlardır: Vergi beyannameleri, vergi tahakkuk fişleri. Elektrik faturaları. Ödeme vadesi dolan ödenmiş evraklar ve genelde kısa vadede ödenmesi gereken evraklar. Hayat sigortası talimatname dosyaları. Amortismana tabi kıymetin iktisabı ile ilgili belgeler. Evrak saklama süreleri, belgenin türüne ve faaliyet alanına göre değişiklik gösterebilir.

    İSG tespit ve öneri defteri ile karar defteri aynı mı?

    İSG tespit ve öneri defteri ile karar defteri aynı değildir. Tespit ve öneri defteri, işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından yapılan tespit ve tavsiyelerin yazıldığı, seri numaralı ve sayfaları bir asıl iki kopyalı şekilde düzenlenmiş defterdir. Karar defteri ise, iş sağlığı ve güvenliği kurul toplantılarında alınan kararların işlendiği defterdir.

    Defter ve dosyalar kaç yıl muhafaza edilir?

    Defter ve belgelerin muhafaza süresi, farklı mevzuatlara göre değişiklik göstermektedir: Vergi Usul Kanunu (VUK) uyarınca: Defter ve belgeler, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak 5 yıl süreyle muhafaza edilmelidir. Türk Ticaret Kanunu (TTK) uyarınca: Defter ve belgeler, ticari davalarda delil olarak kullanılabilmesi için 10 yıl süreyle saklanmalıdır. Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu (5510 sayılı) uyarınca: İşveren ve iş yeri sahipleri, iş yeri defter, kayıt ve belgelerini ilgili olduğu yılı takip eden yılın başından başlamak üzere 10 yıl süreyle saklamalıdır. Ayrıca, bazı özel durumlarda (örneğin, yıllara sari inşaat işleri veya zararların mahsup edilmesi) defter ve belgelerin muhafaza süresi 5 yıldan daha uzun olabilir.

    Tespit öneri defteri nasıl imzalanır?

    Tespit ve Öneri Defteri'nin imzalanması şu şekilde yapılır: İşveren veya işveren vekili, defterin ilgili bölümünü imzalar. İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı, kendi bölümlerini imzalar. Her sayfanın imzalanması gereklidir; aksi takdirde defter resmi denetimlerde kabul edilmez. İmza sırasında dikkat edilmesi gerekenler: Uzman ve hekimin kaşesi ile birlikte, işverenin kurum kaşesi de imzalanmalıdır. Sayfaların bir nüshası alınmalıdır. Defter, ayrıca şu şekilde onaylanabilir: Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerinde (ücretsiz). Noterde (ücretli).

    Defter tasdikleri kaç yıl geriye dönük yapılır?

    Defter tasdikleri, kanuni sürelerde yapılır ve geriye dönük olarak bir yıl için geçerlidir.