• Buradasın

    Sözleşmeli işletme yetki belgesi ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sözleşmeli işletme yetki belgesi, emlak sektöründe faaliyet gösteren gayrimenkul danışmanları ve emlak işletmeleri için taşınmaz ticareti yapabilmeleri amacıyla verilen resmi bir belgedir 14.
    Bu belgenin işe yaradığı bazı alanlar şunlardır:
    • Yasal uygunluk: Yetki belgesi, işletmenin yasal çerçevede çalıştığını teyit eder ve yasal bir zorunluluktur 3.
    • Güvenilirlik: Müşterilere, işletmenin profesyonel bir kimliğe sahip olduğunu ve güvenilir olduğunu gösterir 3.
    • Hizmet sunumu: Belge, işletmenin alım satım, pazarlama ve kiralamaya aracılık gibi hizmetleri vermesini sağlar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yetki belgesi ile satıcılık aynı şey mi?

    Yetki belgesi ile satıcılık aynı şey değildir. Yetki belgesi, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, iş yeri dışında satış yapmak isteyen satıcı veya sağlayıcıların sahip olması zorunlu olan belgedir. Satıcılık ise, bir malın üretici veya yetkili satıcısı olduğunu gösteren belgelerle kanıtlanabilir. Ayrıca, mal alımı ihalelerinde de isteklilerin teklif ettikleri malı sunabilme konusunda yetki sahibi olduklarını gösteren belgeleri sunmaları gerekebilir.

    Yetki sözleşmesi nedir?

    Yetki sözleşmesi, tacirler veya kamu tüzel kişileri arasında, belirli bir uyuşmazlık hakkında bir veya birden fazla mahkemeyi yetkili kılan sözleşmedir. Yetki sözleşmesinin geçerli olabilmesi için: Yazılı olarak yapılması gerekir. Uyuşmazlığın kaynaklandığı hukuki ilişkinin belirli veya belirlenebilir olması gerekir. Yetkili kılınan mahkeme veya mahkemelerin gösterilmesi gerekir. Yetki sözleşmesi, tarafların üzerinde serbestçe tasarruf edemeyecekleri konular ve kesin yetki hallerinde yapılamaz. Yetki sözleşmesi, asıl sözleşmenin koşulu olarak ya da ayrı bir sözleşme olarak yapılabilir.

    Faaliyet belgesi ile yetki belgesi arasındaki fark nedir?

    Faaliyet belgesi ve yetki belgesi farklı kavramlardır: 1. Faaliyet Belgesi: Bir işletmenin ticari olarak aktif olduğunu ve ilgili meslek odasına kayıtlı olduğunu kanıtlayan resmi bir belgedir. 2. Yetki Belgesi: Bir kişinin veya kuruluşun belirli bir işi yapma veya hizmet sunma yetkisini resmi olarak gösteren bir belgedir. Özetle, faaliyet belgesi işletmenin ticari faaliyetlerini kanıtlarken, yetki belgesi kişinin veya kuruluşun belirli bir yetkiye sahip olduğunu gösterir.

    Yetki belgesinde faaliyet konusu ne olmalı?

    Yetki belgesinde faaliyet konusu, yetki belgesi alınacak sektöre göre değişiklik göstermektedir. Örneğin: Taşınmaz ticareti yetki belgesinde faaliyet konusu, taşınmaz alım satımı ve kiralanmasına aracılık hizmetleri, tapu ve kadastro müdürlükleri gibi kurumlardaki işlemlere aracılık ve bu kurumlardan bilgi ve belge temini gibi hizmetleri kapsamalıdır. İkinci el motorlu kara taşıtı ticareti yetki belgesinde faaliyet konusu, motosiklet, otomobil, arazi taşıtı, otobüs, kamyonet, kamyon ve lastik tekerlekli traktör gibi taşıtların alım satımı ile ilgili işlemleri içermelidir. Kuyum ticareti yetki belgesinde faaliyet konusu, yalnızca işlenmiş altın veya işlenmiş altın ile birlikte diğer kuyum alımı ve perakende satımına yönelik faaliyetleri kapsamalıdır. Ayrıca, yetki belgesi alacak kişilerin meslek odası ve vergi kayıtları ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatındaki iştigal konuları arasında ilgili faaliyetin bulunması gerekmektedir.

    Karayolu Taşıma Yönetmeliği'ne göre yetki belgesi nedir?

    Karayolu Taşıma Yönetmeliği'ne göre yetki belgesi, bu yönetmelik kapsamında faaliyette bulunacak gerçek ve tüzel kişilere çalışma izni veren ve Bakanlıkça düzenlenen belgedir.

    Sözleşmeli işletme ne demek?

    Sözleşmeli işletme, taşınmaz ticaretinde (emlak sektöründe) bir ana işletmeye bağlı olarak, kendi adına faaliyet gösteren ve ayrı bir yetki belgesiyle çalışan işletmedir. Sözleşmeli işletmenin bazı özellikleri: Yazılı sözleşme: Ana işletme ile sözleşmeli işletme arasında hizmet paylaşımı ve iş birliği esaslarını belirleyen yazılı bir sözleşme yapılır. Vergi levhası: Sözleşmeli işletme, ana işletmenin adresine açar ve ilgili vergi dairesine kaydını yaptırır. Mesleki yeterlilik: Sözleşmeli işletme sahibinin, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) Seviye 5 Belgesi ve en az 100-120 saatlik mesleki eğitim kursu bitirme belgesi bulunmalıdır. Faaliyet alanı: Sözleşmeli işletmeler sadece bir ana işletmeye bağlı olarak faaliyet gösterebilir. Yetki belgesi: Sözleşmeli işletme, ana işletme ile birlikte Ticaret Bakanlığına (TTBS) başvuruda bulunarak yetki belgesini alır. Sözleşmeli işletmeler, Türkiye genelinde emlak alım-satımı ve kiralama aracılığı yapabilir, mülk sahiplerinden yetki alabilir, emlak portallarına üye olabilir, resmi kapora ve komisyon alabilir, fatura kesebilir ve hukuki haklarını mahkemede savunabilir.

    Yetki belgesi sorgulama nasıl yapılır?

    Yetki belgesi sorgulama işlemi farklı kurumlar üzerinden yapılabilir: e-Devlet Kapısı: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı aracılığıyla araç yetki belgesi sorgulaması yapılabilir. T.C. Ticaret Bakanlığı: Taşınmaz ticareti yetki belgesi sorgulaması yapılabilir. İstanbul Ticaret Odası: Ticaret sicili ile ilgili yetki belgeleri sorgulanabilir. e-Devlet üzerinden yetki belgesi sorgulamak için: 1.turkiye.gov.tr adresine gidilir. 2.Kimlik doğrulama yöntemlerinden biri (e-Devlet şifresi, mobil imza, elektronik imza, T.C. kimlik kartı veya internet bankacılığı) ile sisteme giriş yapılır. 3.Arama bölümüne "araç yetki belgesi sorgulama" yazılır ve ilgili hizmet seçilir. T.C. Ticaret Bakanlığı üzerinden yetki belgesi sorgulamak için: 2.gtb.gov.tr adresine gidilir. 3.Ana sayfada yer alan "Belge Sorgula" seçeneği seçilir. İstanbul Ticaret Odası üzerinden yetki belgesi sorgulamak için: 4.ito.org.tr adresine gidilir. 5.Online işlemler bölümünden ticaret sicili ile ilgili yetki belgeleri sorgulanabilir.