• Buradasın

    Sağlık Bakanlığı çalışanları hangi kanuna tabi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sağlık Bakanlığı çalışanları, görevlerine ve statülerine göre farklı kanunlara tabi olabilirler:
    • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 4924 sayılı Eleman Temininde Güçlük Çekilen Yerlerde Sözleşmeli Sağlık Personeli Çalıştırılması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamında çalışanlar 13.
    • 209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanun hükümlerine tabi personel 14.
    • 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamında sözleşmeli olarak istihdam edilen personel 34.
    Ayrıca, Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında görev yapan personel, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine göre soruşturma süreçlerine tabidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sağlık Bakanlığı fazla çalışma yönetmeliği nedir?

    Sağlık Bakanlığı'na özgü bir fazla çalışma yönetmeliği bulunmamakla birlikte, genel olarak fazla çalışma yönetmelikleri şu şekildedir: İş Kanununa İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği. Sağlık Kuralları Bakımından Günde Azami Yedi Buçuk Saat veya Daha Az Çalışılması Gereken İşler Hakkında Yönetmelik. Bazı genel hükümler: Fazla çalışma süresi: Yılda en fazla 270 saat olabilir. İşçi onayı: Fazla çalışma için işçinin yazılı onayı gereklidir. Ücretlendirme: Fazla çalışma ücreti, normal ücretin saat başına düşen tutarının %50 fazlası ile hesaplanır.

    Sağlık Bakanlığı personel yönetimi nasıl yapılır?

    Sağlık Bakanlığı'nda personel yönetimi, personel seçimi, kullanımı, eğitimi, özlük haklarının düzenlenmesi ve motivasyonunun sağlanması süreçlerini içerir. Personel yönetimi görevleri: Personel seçimi. Personel kullanımı. Sosyal güvenlik sağlama. Verimliliği artırma. İş ve üretim standartları belirleme. İnsan gücü planlaması yapma. Gerekli personel niteliklerini tespit etme. Sağlık Bakanlığı'nda personel yönetimi ayrıca görevde yükselme sınavları, eğitim programları hazırlama ve sınav sonuçlarının değerlendirilmesi gibi süreçleri de kapsar. Son olarak, 17 Temmuz 2024 tarihli düzenleme ile başkan yardımcısı, uzman, başhekim yardımcısı, müdür ve müdür yardımcısı pozisyonları için yapılacak sözleşmeler ve görevlendirmeler İl Sağlık Müdürlerinin yetkisine verilmiştir.

    Sağlık Bakanlığı iş ve görev tanımı yönetmeliği ne zaman yürürlüğe girdi?

    Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik, 22 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    Sağlık Bakanlığı temizlik personeli hakları nelerdir?

    Sağlık Bakanlığı temizlik personelinin bazı hakları şunlardır: Eğitim Hakkı: Temizlik personeli, göreviyle ilgili hizmet içi ve belirli aralıklarla verilen temizlik, hijyen, kalite gibi eğitimlere katılma hakkına sahiptir. Kişisel Koruyucu Ekipman (KKD) Temini: Temizlik personeli, tüm uygulama ve işlemlerde uygun kişisel koruyucu ekipmanları (tulum, eldiven, maske vb.) kullanma hakkına sahiptir. Ücretsiz İzin Hakkı: Katılımcılar, yüklenici ve Kuruma bilgi vermek ve Kurum ve yükleniciden onay almak şartıyla TYP süresince 14 gün ücretsiz izin kullanabilirler. Maaş ve Ek Ödemeler: 2025 yılı itibarıyla kadrolu temizlik görevlileri 22.500 TL ile 30.000 TL arasında, taşeron işçiler ise 18.500 TL ile 22.000 TL arasında maaş almaktadır. Çalışma Süresi: Günlük 8 saat, haftalık 40 saat çalışma süresine tabidirler.

    3359 Sayılı Kanun'a göre sağlık hizmetleri hangi bakanlık tarafından planlanır?

    3359 Sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu'na göre sağlık hizmetleri, Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı tarafından planlanır. Bu bakanlık, sağlık kurum ve kuruluşlarının yurt sathında eşit, kaliteli ve verimli hizmet sunacak şekilde planlanması, koordine edilmesi, mali yönden desteklenmesi ve geliştirilmesinden sorumludur.

    Sağlık mevzuatını kim hazırlar?

    Sağlık mevzuatını hazırlama yetkisi, Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı'na aittir. Ayrıca, sağlık hizmetlerinin yürütülmesi hakkında yönergeler hazırlama yetkisi de Sağlık Bakanlığı'na verilmiştir.

    Sağlık Bakanlığı Çalışan Güvenliği Genelgesi'ne göre sağlık çalışanları hangi durumlarda hizmetten çekilebilir?

    Sağlık Bakanlığı Çalışan Güvenliği Genelgesi'ne göre sağlık çalışanları, sağlık hizmeti sunumu esnasında şiddete uğramaları halinde, acil verilmesi gereken hizmetler hariç olmak üzere hizmetten çekilme talebinde bulunabilirler. Hizmetten çekilme talebi şu şekilde gerçekleştirilir: Talep, kurum tarafından belirlenen yöneticiye sözlü veya yazılı olarak bildirilir. Yetkili yönetici, talebi derhal değerlendirerek uygun olup olmadığı konusunda karar verir. Yetkili yönetici, talebi uygun bulursa hastanın sağlık hizmeti almasına ve tedavisinin devamına yönelik tedbirleri alır. Bu süreçte, ilgili hastanın sağlık hizmetini devam ettirecek yeni sağlık çalışanı belirlenir ve gerekirse hasta başka bir sağlık kurumuna sevk edilir.