Buradasın
Personellerin görev ve sorumlulukları nasıl belirlenir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Personellerin görev ve sorumlulukları aşağıdaki adımlar izlenerek belirlenir:
- Analiz Yapma: Mevcut iş süreçleri ve çalışanların mevcut rolleri analiz edilir, işin gereklilikleri ve çalışanların yetkinlikleri göz önünde bulundurulur 2.
- Görüşmeler Yapma: Çalışanlar, yöneticiler ve diğer paydaşlarla görüşme yapılarak her bir pozisyonun gereksinimleri belirlenir 2.
- Görev Tanımını Yazma: Toplanan bilgiler doğrultusunda, işin amacı, sorumlulukları, yetkileri ve gerekli nitelikleri içeren görev tanımı yazılır 23.
- Onay Alma: Hazırlanan görev tanımı, ilgili yöneticilerden ve insan kaynakları departmanından onay alınarak kesinleştirilir 2.
- İletişim ve Uygulama: Onaylanan görev tanımı, çalışanlara iletilir ve gerektiğinde eğitimlerle desteklenir 2.
Ayrıca, görev tanımlarının düzenli olarak gözden geçirilmesi ve güncellenmesi de önemlidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: