Buradasın
Personellerin görev ve sorumlulukları nasıl belirlenir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Personellerin görev ve sorumlulukları şu şekilde belirlenir:
- Görev Tanımı Hazırlama: Her pozisyon için görev, sorumluluk ve beklentilerin tespit edilmesi gerekir 1. Bu, iş ünvanı, iş özeti, temel görev ve sorumluluklar, deneyim ve beceriler gibi unsurları içermelidir 1.
- Yönetmelik ve Talimatnameler: Kurumlarda, yöneticilerin ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluklarını belirleyen yönetmelikler ve talimatnameler oluşturulur 3.
- Yetki Devri: Yöneticiler, belirli yetkilerini sınırlayarak ve onay alarak diğer birim amirlerine devredebilir 2.
- Birim Yönetmelikleri: Personel, birim yönetmeliklerinde ve diğer mevzuatlarda yer alan görev ve sorumlulukları, belirlenmiş yetki ve sorumluluklar çerçevesinde yerine getirir 3.
- Amir Talimatları: Personel, görevlerini bağlı bulunduğu amirlerden alınan talimatlar doğrultusunda yerine getirir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: