• Buradasın

    Kentsel dönüşümde çoğunluk kabul ederken kBul etmeyenler ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kentsel dönüşümde çoğunluk kararı kabul ederken azınlıkta kalanlar için şu süreçler işler:
    1. Arsa Paylarının Satışı: Karara katılmayan maliklerin arsa payları, karara katılan paydaşlara veya üçüncü kişilere açık artırma usulü ile satılır 13.
    2. Kamulaştırma: Eğer arsa payları alıcı bulamazsa, riskli yapı yıkılmışsa arsanın maliklerine yapılan tebligatı takip eden 30 gün içinde malikler anlaşamazsa, Bakanlık tarafından acele kamulaştırmaya konu edilebilir 2.
    3. Hukuki Yollar: Azınlıkta kalan malikler, hukuka aykırılık iddiasıyla dava açma hakkına sahiptir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kentsel dönüşümde 2/3 çoğunluk nasıl hesaplanır?

    Kentsel dönüşümde 2/3 çoğunluk, sahip olunan hisseler oranında hesaplanır. Yani, hak sahiplerinin sayısının çoğunluğu değil, toplam hisse sayısının 2/3'ü dikkate alınır. Hesaplama süreci şu şekildedir: 1. Öncelikle binanın riskli yapı tespiti yapılmalıdır. 2. Riskli yapı kararı alındıktan sonra, paydaşların en az 2/3 çoğunluğu ile yapılacak uygulamalara karar verilir. 3. Karara katılmayan paydaşların bağımsız bölümlerine ilişkin arsa payları, diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılır. 4. Eğer bu paylar satılamazsa, Bakanlık tarafından satın alınır ve 2/3 çoğunluk ile alınan karar uyarınca değerlendirilir.

    Kentsel dönüşümde yerinde dönüşüm nasıl olacak?

    Kentsel dönüşümde yerinde dönüşüm, depreme dayanıklı olmayan binaların yıkılması ve mevcut arsanın imarında değişiklik yapılmadan, aynı yerde depreme dayanıklı yeni bir binanın inşa edilmesi sürecidir. Yerinde dönüşüm süreci şu şekilde işler: 1. Bölge Belirleme: İlk olarak, yerinde dönüşüm yapılacak bölge belirlenir. 2. Araştırma ve Takvim: Belirlenen bölgede, dönüşüm kapsamına girecek binalar araştırılır ve bir takvim planı hazırlanır. 3. Yıkım ve İnşaat: Takvime uygun olarak, yıkılıp tekrar inşası gereken ve güçlendirilmesi gereken binalarda çalışmalar yapılır. 4. Düzenlemeler: Enerji, altyapı ve çevre düzenlemeleri gibi çalışmalar tamamlanır. 5. Teslim ve Tamamlanma: Dönüşüm tamamlanan binalar sahiplerine teslim edilir ve süreç tamamlanır. Yerinde dönüşüm başvurusu, e-Devlet üzerinden "Yerinde Dönüşüm" kısmından veya yerinde dönüşüm ofislerinden yapılabilir.

    Kentsel dönüşümde ada bazlı çoğunluk nasıl hesaplanır?

    Kentsel dönüşümde ada bazlı çoğunluk, sahip oldukları hisseler oranında maliklerin en az üçte iki (2/3) çoğunluğu ile hesaplanır.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nda hangi değişiklikler yapıldı?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nda (6306 sayılı) yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Yönetimde Değişiklikler: Kentsel dönüşüm süreçlerini daha merkezi ve koordineli hale getirmek için "Kentsel Dönüşüm Başkanlığı" kavramı devreye sokuldu. 2. Rezerv Yapı Alanları: Rezerv yapı alanlarının belirlenmesi sürecinde koordinatlı haritalar ve uydu görüntüleri gibi bilgilerin sunulması zorunlu hale getirildi. 3. Riskli Yapıların Tespiti: Riskli yapı tespit süreci, elektronik yazılım programlarıyla entegre edilerek hızlandırıldı ve maliklerin doğrudan başvuru yapabilmesi sağlandı. 4. Tahliye ve Yıkım Süreçleri: Riskli yapılar için tahliye ve yıkım süreçlerinde belirlenen sürelerin netleştirilmesi ve ek yaptırımların devreye girmesi sağlandı. 5. Kira Yardımı: Tahliye edilen maliklere sağlanan kira yardımı, riskli alanlarda ve rezerv yapı alanlarında 48 aya kadar uzatılabiliyor. 6. Karar Yeter Sayısı: Kentsel dönüşüm kararları için salt çoğunluk (%50+1) yeterli hale getirildi. 7. Danışmanlık Kuruluşları: Kentsel dönüşüm süreçlerinin daha şeffaf ve profesyonel bir şekilde yürütülmesi için danışmanlık ve müzakere kuruluşları eklendi.

    Kentsel dönüşüm kanunu neleri kapsıyor?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu (6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun), aşağıdaki konuları kapsamaktadır: 1. Riskli Yapıların Tespiti: Binaların riskli olup olmadığının belirlenmesi ve bu tespitin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisans verilen kuruluşlar tarafından yapılması. 2. Dönüşüm Süreci: Riskli yapıların yıkılması, yenilenmesi veya güçlendirilmesi. 3. Hak Sahiplerinin Rolü: Maliklerin en az üçte iki çoğunluk ile karar alarak dönüşüm sürecini başlatmaları. 4. Finansman: Devlet tarafından hak sahiplerine kira yardımı ve kredi desteği gibi teşviklerin sağlanması. 5. Kamulaştırma: Malikler arasında anlaşmazlık çıkarsa, üçte iki çoğunluk sağlayamayan maliklerin hisselerinin Bakanlık tarafından kamulaştırılması. 6. Rezerv Yapı Alanı: Kentsel dönüşüm nedeniyle taşınması gereken kişilere yeni konut alanı olarak tahsis edilen güvenli bölgeler. Bu kanun, şehirlerin planlı ve güvenli bir şekilde büyümesini de hedefler.

    Hangi binalar kentsel dönüşüme girmez?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun'a göre, aşağıdaki binalar kentsel dönüşüme girmez: 1. Henüz tamamlanmamış ve ikamet edilmeyen inşaat halindeki yapılar. 2. Metruk (terk edilmiş ve kullanılmayan) yapılar. Bunun dışında, ekonomik ömrünü tamamlamış veya yıkılma ya da ağır hasar görme riski taşıyan tüm binalar kentsel dönüşüm kapsamına girebilir.

    Kentsel dönüşümde kat malikinin tam daire isteme hakkı var mı?

    Kentsel dönüşümde kat malikinin tam daire isteme hakkı doğrudan bulunmamaktadır. Ancak, kat malikleri, kentsel dönüşüm sürecine ilişkin en az üçte iki çoğunluk ile karar alma yetkisine sahiptir. Kat malikleri, karara katılmamaları durumunda arsa paylarının diğer paydaşlara veya üçüncü kişilere satılma ihtimali ile karşı karşıya kalabilirler.