• Buradasın

    Kamulaştırmada bedel artırımı nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırmada bedel artırımı, taşınmaz sahibinin belirlenen kamulaştırma bedelini yetersiz bulması durumunda açtığı dava ile hesaplanır 12. Bu süreçte izlenen adımlar şunlardır:
    1. Dava Dilekçesi Hazırlama: Davanın açılması için kamulaştırma bedelinin neden yetersiz olduğunu ve taşınmazın gerçek değerini ayrıntılı bir şekilde açıklayan bir dilekçe hazırlanmalıdır 2.
    2. Yetkili Mahkemeye Başvuru: Dava, taşınmazın bulunduğu yerin Asliye Hukuk Mahkemesi'nde açılır 2.
    3. Bilirkişi İncelemesi: Mahkeme, taşınmazın gerçek değerini belirlemek için bilirkişi incelemesi yapar 12. Bilirkişi raporları ve diğer deliller ışığında, kamulaştırma bedelinin adil olup olmadığı değerlendirilir 1.
    4. Karar: Mahkeme, belirlenen kamulaştırma bedelinin yetersiz olduğuna karar verirse, bedelin artırılmasına hükmeder ve idare ek bedeli taşınmaz sahibine öder 1.
    Bu süreçte bir avukattan hukuki destek almak faydalı olacaktır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Arsa kamulaştırma oranı nasıl hesaplanır?

    Arsa kamulaştırma oranı, kamulaştırma bedeli hesaplanırken dikkate alınan birçok kriterden biridir. Bu oran, aşağıdaki adımlar izlenerek hesaplanır: 1. Kıymet Takdir Komisyonu Oluşturulması: Kamulaştırmayı yapan idare tarafından, taşınmazın bedelini tespit etmek için bir komisyon kurulur. 2. Kriterlerin Değerlendirilmesi: Komisyon, taşınmazın cinsini, yüzölçümünü, konumunu, imar durumunu, vergi beyanını ve daha önce yapılmış resmi değerlemeleri dikkate alarak bir rapor hazırlar. 3. Emsal Satış Bedellerinin İncelenmesi: Kamulaştırma tarihi itibarıyla, benzer nitelikteki taşınmazların gerçek satış bedelleri araştırılır. 4. Yapıların Değerinin Hesaplanması: Arsa üzerindeki yapılar için resmi birim fiyatları, yapı maliyet hesapları ve yıpranma payı (amortisman) gibi unsurlar değerlendirilir. 5. Net Gelir Hesaplaması: Araziler için, bulunduğu yerdeki ortalama net gelir metodu uygulanır. Bu süreç, teknik bilgi gerektiren karmaşık bir değerlendirme olduğundan, gayrimenkul hukuku ve idare hukuku alanlarında deneyimli bir avukattan destek almak faydalı olacaktır.

    Bedel artırımı ne zaman yapılır?

    Bedel artırımı, farklı bağlamlarda farklı zamanlarda yapılabilir: 1. Tam yargı davalarında: İdari yargıda bedel artırımı, dava dilekçesinde belirtilen miktarın, nihai karar verilinceye kadar bir defaya mahsus olmak üzere artırılabileceği ve bu artırımın dilekçenin otuz gün içinde cevap verilmek üzere karşı tarafa tebliğ edileceği durumlarda yapılır. 2. Sermaye artırımında: Şirketler, sermaye artırımı için Sermaye Piyasası Kurulu'na (SPK) başvuruda bulunur ve bu süreç bazen 1 hafta bazen de aylarca sürebilir.

    2942 sayılı kamulaştırma kanunu nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu, kamu yararının gerektirdiği hallerde devletin veya kamu tüzelkişilerinin, gerçek ve özel hukuk tüzelkişilerinin mülkiyetindeki taşınmaz malları kamulaştırmasına ilişkin esasları belirler. Kanunun temel konuları: - Kamulaştırma sürecinin düzenlenmesi; - Kamulaştırma bedelinin hesaplanması ve ödenmesi; - Taşınmaz malın idare adına tescili; - Kullanılmayan taşınmaz malın geri alınması; - İdareler arasındaki taşınmaz mal devir işlemleri. Özel kanunlara dayanılarak yapılan kamulaştırmalarda da bu kanun hükümleri uygulanır.

    Kamulaştırılan arazilerde gerçek değer ödenir mi?

    Evet, kamulaştırılan arazilerde gerçek değer ödenir. Kamulaştırma Kanunu'nun 10. maddesinin 8. fıkrasına göre, hakim, bilirkişi raporu ve diğer ilgili delilleri dikkate alarak adil ve hakkaniyete uygun bir bedel belirleyecektir ve bu bedel, taşınmazın gerçek değerini yansıtmalıdır.

    Kamulaştirma bedeline faiz işler mi?

    Evet, kamulaştırma bedeline faiz işler. Kamulaştırma davalarının 4 ay içerisinde sonuçlandırılmaması durumunda, dava açılmasından itibaren 4. ayın bitiminden başlamak üzere, kamulaştırma bedeline kanuni faiz işletilir.

    Kamulaştırma Kanunu 22 madde nedir?

    Kamulaştırma Kanunu'nun 22. maddesi, kamulaştırmadan anlaşma yoluyla vazgeçme konusunu düzenler. Bu maddeye göre: 1. Kamulaştırmanın kesinleşmesinden sonra, taşınmaz malların kamulaştırma amacına veya kamu yararına yönelik herhangi bir ihtiyaca tahsisi lüzumu kalmaması halinde, bu durum idarece mal sahibi veya mirasçılarına tebliğ edilir. 2. Mal sahibi veya mirasçıları, kamulaştırma bedelini aldıkları günden itibaren işleyecek kanuni faiziyle birlikte üç ay içinde ödeyerek taşınmaz malı geri alabilirler. 3. İade işleminin, kamulaştırmanın ve bedelinin kesinleşmesinden sonra bir yıl içinde gerçekleşmesi halinde, kamulaştırma bedelinin faizi alınmaz. 4. Bu madde hükümlerine göre taşınmaz malı geri almayı kabul etmeyen mal sahibi veya mirasçıları, 23. maddeye göre geri alma haklarını da kaybederler. 5. Bu madde hükümleri, kamulaştırmanın kesinleşmesi tarihinden itibaren beş yıl geçmiş olması halinde uygulanmaz.

    Kamulaştırma kanununun 2 maddesi nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 2. maddesi şu şekildedir: Tanımlar: Bu Kanunun uygulanmasında; a) İdare: Yararına kamulaştırma hak ve yetkisi tanınan kamu tüzelkişilerini, kamu kurum ve kuruluşlarını, gerçek ve özel hukuk tüzelkişilerini,; b) Taşınmaz mal veya kaynağın bulunduğu yer: Taşınmaz malın tapuda kayıtlı olduğu, değilse tapu siciline kayıtlı olması gereken il veya ilçeyi, ifade eder.