• Buradasın

    Kamulaştirma bedelinin tespiti davasında bilirkişi raporu nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırma bedelinin tespiti davasında bilirkişi raporu şu şekilde hazırlanır:
    1. Bilirkişi Heyetinin Oluşturulması 3. 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre, en az üç kişilik bilirkişi kurulu oluşturulur 3. Kurulda, taşınmaz geliştirme konusunda yüksek lisans veya doktora yapmış uzmanlar ya da Sermaye Piyasası Kanununa göre yetkilendirilen gayrimenkul değerleme uzmanları yer alır 3.
    2. Değer Tespiti 3. Bilirkişiler, taşınmazın değerini Kamulaştırma Kanunu'nun 11. ve 12. maddelerinde belirtilen kriterlere göre belirler 3. Bu kriterler arasında taşınmazın cinsi, yüzölçümü, kıymetini etkileyen nitelik ve unsurlar, vergi beyanı ve resmi makamlarca yapılmış kıymet takdirleri bulunur 13.
    3. Raporun Sunulması 4. Bilirkişi kurulu, gerekçeli raporunu 15 gün içinde mahkemeye sunar 4. Raporda, taşınmazın değerinin yanı sıra, bedele etki eden tüm yasal veriler ve objektif ölçüler detaylı şekilde açıklanır 4.
    Bilirkişi raporlarının bilimsel esaslara uygun hazırlanması ve gerektiğinde maliyet çizelgeleri, parsel bilgileri gibi eklerle desteklenmesi gerekir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilirkişi ön inceleme raporu nedir?

    Bilirkişi ön inceleme raporu, bir olayın veya durumun teknik ve bilimsel analizini içeren, tarafsız ve objektif değerlendirmeler sunan bir rapordur. Bu raporlar, hukuki süreçlerde delil niteliğinde kullanılarak, doğru ve adil kararların verilmesine yardımcı olur. Bilirkişi ön inceleme raporunda genellikle şu bilgiler yer alır: - Bilirkişinin kimliği ve uzmanlık alanı; - Görevlendirme nedeni; - Yapılan incelemeler ve kullanılan yöntemler; - Elde edilen bulgular; - Sonuç ve değerlendirme; - Raporun tarihi.

    Bilirkişi raporu denetime elverişli olmazsa ne olur?

    Bilirkişi raporunun denetime elverişli olmaması durumunda, mahkeme, eksikliklerin giderilmesi için aşağıdaki yolları izleyebilir: Eksiklerin tamamlatılması: Taraflar, raporda eksik gördükleri hususların bilirkişiye tamamlatılmasını talep edebilir. Ek rapor veya açıklama: Mahkeme, bilirkişiden ek rapor alabilir veya bilirkişinin sözlü açıklamalarda bulunmasını isteyebilir. Yeni bilirkişi atanması: Gerekli görülürse, yeni bir bilirkişi aracılığıyla tekrar inceleme yaptırılabilir. Bu işlemler tamamlandıktan sonra, usulüne uygun biçimde alınan bilirkişi raporu, diğer delillerle birlikte hakim tarafından serbestçe değerlendirilebilir.

    Hükme esas alınamayacak bilirkişi raporu nedir?

    Hükme esas alınamayacak bilirkişi raporu, aşağıdaki özellikleri taşıyan raporlardır: Denetime elverişli olmaması. Hukuki değerlendirmelerde bulunması. Genel bilgi veya tecrübeyle ya da hakimlik mesleğinin gerektirdiği hukuki bilgiyle çözümlenmesi mümkün olan konularda hazırlanmış olması. Eksik veya çelişkili olması. Bu nitelikleri taşımayan bilirkişi raporları, hüküm kurmaya dayanak yapılamaz.

    Bilirkişi raporu denetime elverişli olması ne demek?

    Bilirkişi raporunun denetime elverişli olması, raporun tarafların ve yargı makamlarının anlayabileceği, denetleyebileceği ve güvenilir nitelikte olması anlamına gelir. Bu, raporun şu özellikleri içermesi gerektiği anlamına gelir: - Ayrıntılı ve açık bir şekilde yazılmış olması. - Ulaşılan sonuçların ve kullanılan yöntemlerin bilimsel verilere ve teknik bilgilere dayandırılması. - Somut verilere dayanması ve genel ifadelerden kaçınılması. - Raporda çelişkilerin bulunmaması.

    Bilirkişinin raporu kesin delil mi?

    Bilirkişi raporu kesin delil değildir. Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 282. maddesine göre, hakim, bilirkişinin oy ve görüşünü serbestçe değerlendirir. Ancak, tespiti istenen vakıa veya değerlendirilmesi istenen sonuç hakkında, taraflarca bir kesin delil (örneğin, senet veya kesin hüküm) ibraz edilmişse, hakim, bu kesin delile uygun olarak o vakıayı (veya sonucu) mevcut kabul etmek zorundadır.

    Bilirkişi raporunda nelere dikkat edilmeli?

    Bilirkişi raporunda dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar şunlardır: Tarafların ad ve soyadları. Bilirkişinin görevlendirildiği hususlar. Gözlem ve inceleme konusu yapılan maddi vakıalar. Gerekçe ve varılan sonuçlar. Bilirkişiler arasında görüş ayrılığı varsa, bunun sebebi. Raporun düzenlenme tarihi. Bilirkişi veya bilirkişilerin imzaları. Ayrıca, bilirkişi: Raporunu, mahkemece belirlenen sınırlar dahilinde, tümüyle maddi vakıalara hasretmeli. Somut soruları, yöneltiliş sırasına göre, bilimsel dayanaklarını göstererek eksiksiz cevaplamalıdır. Teknik terim ve kavramları, tarafların anlayabileceği şekilde açıklamalıdır. Hukuki nitelendirme ve değerlendirmelerde bulunmamalıdır.

    Bilirkişi raporunda hukuki nitelendirme ve değerlendirmelerde bulunamaz ne demek?

    Bilirkişi raporunda hukuki nitelendirme ve değerlendirmelerde bulunamaz ifadesi, bilirkişinin sadece kendi uzmanlık alanı içindeki teknik bilgileri raporlaması gerektiğini, hukuki yorum ve değerlendirmeler yapmasının doğru olmadığını ifade eder. Bu, Bilirkişilik Yönetmeliği'nin 5. maddesinde yer alan temel ilkelerden biridir.