• Buradasın

    İşyeri açma ve çalışma yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İşyeri Açma ve Çalışma Yönetmeliği, işyeri açma ve çalışma ruhsatlarının verilmesinde uygulanacak esas ve usulleri düzenler 123.
    Yönetmeliğin kapsamı:
    • Sıhhî ve gayrisıhhî işyerleri 123;
    • Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri 123.
    Yönetmeliğin bazı maddeleri:
    • İşyeri açma: Yetkili idarelerden ruhsat alınmadan işyeri açılamaz ve çalıştırılamaz 134.
    • Ruhsatın düzenlenmesi: Sıhhî işyeri açmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler, işyerlerini yönetmeliğe uygun olarak tanzim ettikten sonra başvuru formunu doldurarak yetkili idareye müracaat eder 124. Başvurunun kriterlere uygun bulunması halinde, başkaca bir işleme gerek kalmaksızın ruhsat aynı gün içinde verilir 124.
    • Ruhsatın işyerinde bulundurulması: İşyeri açma ve çalışma ruhsatı, işyerinde herkesin görebileceği şekilde asılır 234.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin kanun nedir?

    İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin kanun, 3572 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun'dur.

    İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına dair kanun 35. madde nedir?

    İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik'in 35. maddesi, umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinde mes'ul müdür görevlendirilmesini düzenler. Buna göre: - Umuma açık istirahat ve eğlence yerinin sahibinin tüzel kişi olması durumunda, işyerini idare etmek üzere bir mes'ul müdür görevlendirilir. - Gerçek kişiler de işyerine mes'ul müdür görevlendirebilir ve bu görevlendirme yetkili idareye bildirilir.

    İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin kanun hangi bakanlığa bağlıdır?

    İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin kanun, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na bağlıdır.

    Çalışma yönetmeliği nedir?

    Çalışma yönetmeliği, çalışanların hak ve sorumluluklarını, iş ilişkilerini ve çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgelerdir. Uzaktan Çalışma Yönetmeliği ise, 10 Mart 2021 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren ve uzaktan çalışmanın usul ve esaslarını belirleyen bir yönetmeliktir. Bu yönetmelikte yer alan bazı önemli hususlar şunlardır: Sözleşmenin şekli: Uzaktan çalışmaya ilişkin iş sözleşmeleri yazılı şekilde yapılır. Çalışma mekânının düzenlenmesi: Uzaktan çalışmanın yapılacağı mekân ile ilgili düzenlemeler iş yapılmaya başlamadan önce tamamlanır. Veri koruması: İşveren, uzaktan çalışanlarını işyerine ve yaptıkları işe dair verilerin korunması hakkında bilgilendirir ve gerekli tedbirleri alır. İş sağlığı ve güvenliği: İşveren, uzaktan çalışanın yaptığı işin niteliğini dikkate alarak gerekli iş güvenliği tedbirlerini almakla yükümlüdür. Yapılamayacak işler: Tehlikeli kimyasal madde ve radyoaktif maddelerle çalışma gibi işlerde uzaktan çalışma yapılamaz.

    4857 sayılı iş kanunu çalışma yönetmeliği nelerdir?

    4857 sayılı İş Kanunu'na ilişkin çalışma yönetmelikleri şunlardır: İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliği. İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. Bu yönetmelikler, çalışma süresi, haftalık normal çalışma süresi, denkleştirme esasına göre çalışma, telafi çalışması, günlük çalışma süresinin duyurulması ve çalışma süresinin belgelenmesi gibi konuları kapsar. 4857 sayılı İş Kanunu ve ilgili yönetmeliklere ilişkin detaylı bilgilere aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: csgb.gov.tr; lexpera.com.tr.

    6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu işyeri hekimi çalıştırma zorunluluğu nedir?

    6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'na göre işyeri hekimi çalıştırma zorunluluğu, öncelikle 50 ve üzeri çalışanı olan işyerleri için geçerlidir. Az tehlikeli işyerlerinde: 2000 çalışan için 1 işyeri hekimi çalıştırılmalıdır. Tehlikeli işyerlerinde: 1000 çalışan için 1 işyeri hekimi çalıştırılmalıdır. Çok tehlikeli işyerlerinde: 750 çalışan için 1 işyeri hekimi çalıştırılmalıdır. Ayrıca, 7491 sayılı Kanun ile 50'den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerine ilişkin işyeri hekimi bulundurma zorunluluğu 31.12.2024 tarihine kadar ertelenmiştir. İşyeri hekimi bulundurma zorunluluğuna uyulmaması durumunda işverenlere idari para cezaları uygulanmaktadır.

    İş sağlığı ve güvenliği işyeri hekimi yönetmeliği nedir?

    İşyeri Hekimi ve Diğer Sağlık Personelinin Görev, Yetki, Sorumluluk ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli işyeri hekimlerinin ve diğer sağlık personelinin nitelikleri, belgelendirilmeleri, eğitimleri, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenler. Kapsamı: 20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında yer alan işyerleri; Eğitim kurumlarını kapsar. Dayanağı: 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun ilgili maddeleri; 9/1/1985 tarihli ve 3146 sayılı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun'un ilgili maddeleri. Yönetmeliğe göre, işyeri hekimleri, çalışanların sağlık gözetimini yapmak, iş sağlığı ve güvenliği konusunda işverene rehberlik etmek ve gerekli durumlarda meslek hastalığı ön tanısı koydukları vakaları ilgili sağlık hizmeti sunucularına sevk etmek gibi görevler üstlenir.