• Buradasın

    İl disi yer değiştirmede sağlık mazereti nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl dışı yer değiştirmede sağlık mazereti, Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik'in 13. maddesine göre hesaplanır 12.
    Memurun sağlık mazeretine dayanarak yer değiştirme talebinde bulunabilmesi için; kendisi, eşi, annesi, babası, bakmakla yükümlü olduğu çocukları ve yargı kararı ile vasi tayin edildiği kardeşinin hastalığının görev yaptığı yerde tedavisinin mümkün olmadığını veya mevcut görev yerinin sağlık durumunu tehlikeye düşüreceğini eğitim ve araştırma hastanesi veya üniversite hastanesinden alınacak sağlık kurulu raporu ile belgelendirmesi gerekir 13.
    Sağlık mazeretine dayalı olarak yapılacak yer değişikliğinde memur, aynı hizmet bölgesi içinde başka bir hizmet alanına veya mazeretin karşılanamaması durumunda başka bir hizmet bölgesinde kurumca ihtiyaç duyulan bir hizmet alanına atanabilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sağlık mazereti tayini için hangi rapor gerekli?

    Sağlık mazereti tayini için eğitim ve araştırma hastanesi veya üniversite hastanesinden alınmış sağlık kurulu raporu gereklidir. Bu raporda şu unsurlar yer almalıdır: Mazerete konu hastalığa ilişkin bilgiler; Teşhis, seyir, muhtemel akıbet, yapılan ve tavsiye edilen tedavi; Her ihtisas dalına ait bulgular ve gerekli laboratuvar muayene sonuçları; Hastanın hangi özelliklere sahip sağlık kurumu bulunan veya hangi iklim ve coğrafi şartlarının hakim olduğu yerde bulunması gerektiğine ilişkin karar ve sebepler. Sağlık mazereti tayini için istenen diğer belgeler arasında dilekçe ve kanunen bakmakla yükümlü olunan kişilere ilişkin nüfus kayıt örneği de bulunur. Sağlık Bakanlığı, gerekli gördüğü hallerde farklı belgeler de isteyebilir.

    Sağlık mazereti için heyet raporu nasıl olmalı?

    Sağlık mazereti için heyet raporu, kişinin genel sağlık durumunu detaylı bir şekilde inceleyen ve değerlendiren bir belge olmalıdır. Bu raporun özellikleri şu şekilde sıralanabilir: Muayene Süreci: Kişi, genel cerrahi, iç hastalıkları, göz, KBB ve psikiyatri gibi farklı branşlardan uzman doktorlar tarafından değerlendirilir. Sağlık Kurulu İncelemesi: Tüm muayene sonuçları toplandıktan sonra, sağlık kurulu bu bilgileri değerlendirir. Uzman Görüşleri: Çalışamaz raporu için genellikle birden fazla branş doktorunun görüşüne başvurulur. Raporun İçeriği: Rapor, kişinin sağlık durumuna göre belirlenir; örneğin, askerlik için alınan raporda "askerliğe elverişlidir" ya da "askerliğe elverişli değildir" ifadesi yer alırken, engellilik durumunda "sürekli olarak tekerlekli sandalye kullanması gerekir" gibi bir açıklama bulunabilir. Heyet raporu, devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri veya tam teşekküllü özel hastanelerden alınabilir.

    Mazeretler için hangi belgeler gerekli?

    Mazeret izni için gerekli belgeler, izin türüne ve işyerinin politikalarına göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı yaygın mazeret izni belgeleri: Evlilik İzni: Nikah cüzdanı veya evlenme cüzdanı. Doğum İzni: Doğum raporu veya doğum belgesi. Ölüm İzni: Ölüm belgesi veya vefat bildirimi. Engelli Çocuğu Olan Çalışanlar: Engelli çocuğun tedavisi için hastalık raporu. Sağlık Raporu: Hastalık veya sağlık sorunları için doktor raporu. Diğer Belgeler: Bazı durumlarda, izin talebini destekleyen ek belgeler de gerekebilir. Mazeret izni dilekçesi yazarken, iznin nedenini ve süresini açıkça belirtmek önemlidir. Belgelerin eksiksiz sunulması ve izin talebinin resmi yollarla yapılması, sürecin hızlı ve sorunsuz ilerlemesini sağlar.

    Mazeret tayini için hangi sağlık sorunları olmalı?

    Mazeret tayini için sağlık sorunu olarak kabul edilen durumlar şunlardır: Memurun kendisinin, eşinin, anne, baba veya bakmakla yükümlü olduğu çocuklarının sağlık sorunları. Yargı kararıyla vasi tayin edildiği kardeşinin sağlık sorunları. Sağlık mazeretine dayalı tayin için, söz konusu rahatsızlığın memurun görev yaptığı yerde tedavisinin mümkün olmaması veya mevcut görev yerinin sağlık mazeretine konu kişinin sağlık durumunu tehlikeye düşürmesi gerekir. Mazeret tayini için gerekli belgelerin, eğitim ve araştırma hastanesi veya üniversite hastanesinden alınmış sağlık kurulu raporu olması gerekir.

    Mazeretli yer değiştirmede hizmet puanı nasıl hesaplanır?

    Mazeretli yer değiştirmede hizmet puanı, Sağlık Bakanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'ne göre hesaplanır. Hizmet puanının hesaplanmasında dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: 1. İlçelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması: Hizmet puanının hesaplanmasında, ilçelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması esas alınır. 2. Çalışma Süresi: Beldelerde ve köylerde fiilen çalışılan her yıl için puan eklenir. 3. Ek Puanlar: Takdirname için yılda bir defaya mahsus 100 puan, alınan cezalarda ise kademe ilerlemesi durdurulma cezası için 100 puan, aylıktan kesme cezası için 50 puan, kınama cezası için 30 puan, uyarma cezası için 20 puan eklenir. 4. Askerlik Süresi: Muvazzaf askerlikte geçirilen süreler için, askerliğin yapıldığı yerin hizmet puanı verilir. Hizmet puanının eşit olması durumunda, meslekî kıdemi fazla olan personel atamaya hak kazanmış olur.

    Mazerete bağlı yer değiştirme ne demek?

    Mazerete bağlı yer değiştirme, kadrolu öğretmenlerin aile birliği, sağlık, can güvenliği, engellilik durumu ve diğer özel nedenler nedeniyle görev yerlerini değiştirmelerine olanak tanıyan bir uygulamadır. Bu kapsamda yer değiştirme nedenleri ve ilgili şartlar şu şekildedir: Sağlık mazereti: Öğretmenin veya yakın akrabalarının sağlık durumunun, mevcut görev yerinde tedavisinin mümkün olmaması. Aile birliği: Eşin belirli kurumlarda çalışıyor olması veya askerde olması durumu. Can güvenliği: Görev yapılan yerde can güvenliğinin tehdit altında olması. Engellilik durumu: Öğretmenin veya yakın akrabalarının ağır engelli olması. Diğer nedenler: Eş veya çocuğun ölümü, eşin emekliye ayrılması gibi durumlar.

    Mazerete bağlı yer değiştirme yapanlar kaç gün sonra göreve başlar?

    Mazerete bağlı yer değiştirme yapan öğretmenlerin göreve başlama süresi, tebligatın yapıldığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda olarak belirlenmiştir. Diğer personel grupları için göreve başlama süresi farklılık gösterebilir. Örneğin, PIKTES projesinde görevli geçici süreli öğreticiler, yer değiştirme işlemlerinin tamamlanmasından sonra en kısa sürede göreve başlamakla yükümlüdür.