Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İhdas işlemi, aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir:
- Başvuru: İlgili kurumlara (belediye başkanlıkları veya köy tüzel kişiliği) gerekli belgelerle başvuru yapılır 2.
- İnceleme: Yapılan incelemeler sonucunda, ihdas işleminin gerçekleştirilip gerçekleştirilemeyeceğine dair karar verilir 2.
- Onay: Bir sorun yoksa onay verilir 2.
- Tescil: Onay sonrası, taşınmazın mülkiyet durumu, kullanım amacı ve ilgili belgeler doğrultusunda resmi kayıtlara geçilir 15.
- Yeni Tapu: Tescil işlemi tamamlandıktan sonra, yeni tapu alınır ve işlem sona erer 5.
Gerekli belgeler:
- yol ihdas encümen kararı 2;
- ihdas işlemi kontrol ya da tescilini talep eden yazı 2;
- kadastro müdürlüğünden alınan tahsilat makbuzu 2;
- yoldan ihdas haritası 2;
- teknik rapor 2.
İhdas işlemi, ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için ilgili yerel kurumlara başvurulması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: