• Buradasın

    Gemide çalışırken kaç gün izin yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemide çalışırken yıllık ücretli izin süresi, 854 sayılı Deniz İş Kanunu'na göre şu şekildedir:
    • 6 aydan 1 yıla kadar hizmeti olan gemiadamları için 15 günden az olamaz 12.
    • 1 yıl ve daha fazla hizmeti olanlar için ise yılda 1 aydan az olamaz 12.
    Ayrıca, hafta tatili olarak haftada 6 günden fazla çalıştırılma yasaktır ve hafta tatili gününde çalıştırılan gemiadamına haftanın diğer bir gününde nöbetleşe izin verilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Gemi adamlığı hizmet süresi nasıl hesaplanır?

    Gemi adamlığı hizmet süresi, aşağıdaki şartlar göz önünde bulundurularak hesaplanır: 1. Çalışılan Süreler: Ticari ve askeri gemiler ile deniz araçlarında güverte ve makine bölümlerinde geçirilen süreler hizmet süresine dahildir. 2. Liman Süreleri: Yükleme-boşaltma ve tersanelerde yapılan bakım onarım için geçen süreler de hizmet süresine eklenir. 3. Katılma ve Ayrılma: Gemiadamının gemiye katılması ile gemiden ayrılması arasındaki süreler hizmet süresine sayılır. 4. İzin ve Bekleme Süreleri: Geminin servis dışı beklemesi veya liman otoritesi tarafından seferine müsaade edilmemesi gibi nedenlerle gemide çalışmadan geçen sürelerin 12 ayda 2 aylık bölümü hizmet süresine eklenir. Hizmet süresi hesaplamaları, Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından elektronik ortamda hazırlanan hizmet hesaplama motoru üzerinden yapılır.

    1 yıl çalışan işçi kaç gün izin hakkı?

    1 yıl çalışan bir işçi, 14 gün yıllık izin hakkına sahiptir.

    Gemide vardiya nasıl olur?

    Gemide vardiya, geminin 24 saatlik sürecinin dört saatlik vardiyalara bölünmesiyle gerçekleşir. Bu vardiyalar genellikle şu şekilde adlandırılır: 1. Midwatch (00.00 – 04.00). 2. Morning Watch (04.00 – 08.00). 3. Forenoon Watch (08.00 – 12.00). 4. Afternoon Watch (12.00 – 16.00). 5. Dog Watch (16.00 – 20.00). 6. Evening Watch (20.00 – 24.00). Ayrıca, iki saatlik periyotlar halinde tutulan vardiyalar da "öksüz vardiya" olarak ifade edilir. Vardiya sırasında yapılması gereken bazı önemli kontroller: 1. Geminin pozisyonu, hızı ve rotası: Haritaya bakılarak rota değişikliği noktaları, trafik ayrım şemaları ve seyir tehlikeleri kontrol edilir. 2. Trafik yoğunluğu: Ufkun net bir şekilde görülmesi ve çevredeki gemilerin sayısının kontrol edilmesi gerekir. 3. Hava koşulları: Rüzgâr hızı ve yönü, akıntı hızı ve yönü takip edilir. 4. Köprüüstü donanımı: Tüm donanımların hazır ve sağlam olması sağlanır. 5. Jurnaller ve günlük emirler: Jurnaldeki son girişler ve günlük emirler kontrol edilir.