• Buradasın

    Gemide vardiya nasıl olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemilerde vardiya, 24 saat kesintisiz seyir halinde olan geminin hareketini kontrol etmek için nöbetleşe bir ekip tarafından tutulur 25. Vardiya, genellikle 3 yardımcı kaptan tarafından 8 saatlik sürelerde paylaşılır 25:
    • İkinci kaptan: 04:00-08:00 ile 16:00-20:00 saatleri arasında vardiya tutar 25.
    • Üçüncü kaptan: 12:00-16:00 ile 00:00-04:00 saatleri arasında vardiya tutar 25.
    • Dördüncü kaptan: 08:00-12:00 ile 20:00-00:0:0 saatleri arasında vardiya tutar 25.
    Süvariler (kaptanlar) vardiya tutmaz, ancak riskli gördükleri durumlarda köprü üstüne çıkarak gemi seyrini denetler 25.
    Liman vardiyasında ise geminin iç ve dış emniyetinin sağlanması, giriş-çıkışların kontrol edilmesi, yükleme veya boşaltma işlemlerinin denetlenmesi gibi görevler bulunur 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemide kaç çeşit bölüm vardır?

    Gemilerde iki ana bölüm bulunur: güverte ve makine. Güverte bölümü: Kaptan, üçüncü ve dördüncü kaptan, gemici, aşçı ve kamarot gibi personeli içerir. Makine bölümü: Baş mühendis, ikinci mühendis ve silici gibi teknik personeli kapsar. Ayrıca, geminin yapısal bölümleri de vardır ve bunlar arasında baş, kıç, postalar, kemere, kaplama, armuz ve sokra gibi unsurlar bulunur.

    Gemide hangi personel çalışır?

    Gemilerde çalışan personel, zabitan ve personel olarak iki gruba ayrılır. Zabitan: Kaptan (Süvari): Gemideki en yetkili idari amir olup, şirketi temsil eder. İkinci Kaptan (Birinci Zabit): Kaptana karşı sorumludur ve operasyonel anlamda en yetkili kişidir. Üçüncü Kaptan (İkinci Zabit): Rotayı çizer ve liman evraklarını hazırlar. Dördüncü Kaptan (Üçüncü Zabit): Emniyet sistemlerinin kontrollerini yapar ve eğitim kayıtlarını tutar. Personel: Güverte Reisi: Güverte ve personelden sorumludur, verilen işleri dağıtır. Gemici: Güvertede bakım, onarım ve vardiya tutar. Yağcı: Makine dairesinde bakım ve onarım yapar. Aşçı: Gemi personelinin yemeğini hazırlar. Kamarot: Yiyecek-içecek servisi yapar ve temizliği sağlar. Ayrıca, Baş Mühendis (Çarkçıbaşı), İkinci Mühendis (Çarkçı), Elektrik Zabiti gibi teknik personel de gemide bulunur.

    Gemi nasıl çalışır kısaca?

    Gemi, su üzerinde yük veya yolcu taşımak amacıyla kullanılan büyük bir araçtır ve şu şekilde çalışır: 1. Yüzerlik (Arşimet Prensibi): Geminin su yüzeyinde kalabilmesi için, suya batırdığı su miktarının ağırlığının, geminin ağırlığına eşit olması gerekir. 2. Motor ve Tahrik Sistemi: Gemiler, genellikle dizel veya gaz türbinli motorlarla çalışır ve bu motorlar pervaneyi döndürerek gemiyi hareket ettirir. 3. Rüzgar ve Yelken: Yelkenli gemilerde, rüzgarın gücüyle şişen yelkenler gemiyi iter. 4. Navigasyon: GPS, haritalar ve pusula gibi navigasyon sistemleri kullanılarak gemi yönlendirilir. 5. Yük Taşımacılığı: Gemiler, çeşitli yükleri taşımak için özel bölmelere sahiptir ve yükün dengeli dağıtımı kritik öneme sahiptir. 6. Güvenlik ve Yönetim: Gemilerde yangın söndürme ekipmanları, cankurtaran botları ve yaşam yelekleri gibi güvenlik sistemleri bulunur.

    Gemide çalışmak zor mu?

    Gemide çalışmak zor olabilir, çünkü bu meslek çeşitli zorluklar içermektedir: Aile ve sosyal izolasyon: Uzun süre aileden ve sosyal çevreden uzakta olmak, sosyal izolasyon ve aile özlemine yol açabilir. Zorlu çalışma koşulları: Uzun çalışma saatleri, kötü hava koşulları ve gemideki fiziksel mekanın sınırlılıkları çalışanlar için zorluk oluşturabilir. Deniz hastalığı ve sağlık sorunları: Gemilerde çalışanlar, deniz hastalığı gibi sağlık sorunlarıyla karşılaşabilir. Güvenlik riskleri: Kötü hava koşulları, deniz kazaları ve gemideki acil durumlar çalışanların güvenliğini tehdit edebilir. Rekabetçi ve stresli ortam: Zaman baskısı ve sürekli değişen koşullar nedeniyle çalışanlar stres altında olabilir. Ancak, gemide çalışmanın macera dolu ve ödüllendirici yanları da vardır.

    Gemide yönler nasıl belirlenir?

    Gemilerde yönler şu yöntemlerle belirlenir: Kerteriz: Bir cismin gerçek kuzeye veya diğer bir cisme göre yön derecesidir. Pusula: Haritalardaki kuzey ile manyetik kuzey arasındaki farkı gösteren pusula gülü kullanılır. GPS (Küresel Mevkilendirme Sistemi): Uydular yardımıyla mevki belirleyerek yön tespit etmeyi sağlar. Seyir Aletleri: Radar, sekstant gibi aletlerle kara parçalarından veya gök cisimlerinden alınan kerterizlerle yön belirlenir. Geçmişte ise denizciler, ufuk çizgisi ve gök cisimlerini takip ederek yön bulmaya çalışmıştır.

    Bir gemide kaç mürettebat olur?

    Bir gemideki mürettebat sayısı, geminin türüne, boyutuna ve görev türüne bağlı olarak değişiklik gösterir. Örneğin: 3000 GT'lik bir gemide genellikle bir kaptan, birinci zabit, ikinci zabit, başçarkçı ve ikinci çarkçı bulunur. 30.000 GT'lik bir gemide ise personel sayısı daha fazla olacaktır. Ayrıca, ticari donanma gemilerinde kaptan rütbesine ulaşmak için üniversite diploması, deneyim ve bir uygunluk testini geçmek gereklidir. Gezi teknelerinde ise mürettebat sayısı temel niteliklere sahip kişilerden oluşur. Daha spesifik bir sayı vermek için geminin türü ve boyutu hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç vardır.

    Vardiya zabiti ne iş yapar?

    Vardiya zabiti, geminin güvenli ve verimli bir şekilde işletilmesinden sorumlu olan kişidir. Görevleri arasında: Seyir güvenliği: Seyir planlarını hazırlamak ve gözcülük yapmak. Personel yönetimi: Vardiya düzenlemelerini yapmak ve gemi personelini yönetmek. Operasyon denetimi: Gemi operasyonlarını denetlemek ve gerekli kontrolleri yapmak. Bakım ve onarım: Gemi bakım ve onarım faaliyetlerini planlamak ve yürütmek. Yükleme ve boşaltma: Yükleme ve boşaltma işlemlerini denetlemek. Güvenlik prosedürleri: Gemi güvenlik prosedürlerini uygulamak ve acil durum planlarını hazırlamak. Raporlama: Gemi seyir defterini tutmak ve gerekli raporlamaları yapmak.