• Buradasın

    Danıştay sözleşmeli personel üç yıl kuralı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Danıştay'ın sözleşmeli personel üç yıl kuralına dair bir kararı bulunmamaktadır.
    Sözleşmeli personel çalıştırılmasına ilişkin esaslara göre, en az üç yılını dolduran sözleşmeli personel, kurum içinde tayin talebinde bulunabilir 2. Bunun için kamu kurumlarının usul ve esaslar belirlemesi ve geçiş yapılmak istenen yerde aynı unvanda boş pozisyon bulunması gerekmektedir 2.
    Ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B maddesi uyarınca atanan sözleşmeli personel, dört yıl süreyle başka bir yere atanamaz 5. Aile birliği mazeretine bağlı yer değiştirmelerde, sözleşmeli personelin eşi bu personele tabidir 2.
    Sözleşmeli personelin atanma ve yer değiştirme süreçlerine ilişkin detaylı bilgi için ilgili mevzuat ve güncel kararlar incelenmelidir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    3+1 sözleşmeli personel ne demek?

    3+1 sözleşmeli personel, sözleşmeliden kadroya geçişin 3 yıl çalışma ve 1 yıl aday memurluk süreci sonrasında gerçekleşeceği anlamına gelir. Bu ifade, 2022 yılında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıklamalarıyla gündeme gelmiştir.

    4b sözleşmeli personel 3 yıl sonunda ne olur?

    4/B sözleşmeli personel, 3 yılını doldurduğunda bulunduğu ilde en az bir yıl hizmet süresi tamamlamışsa, talepte bulunarak aynı unvanda boş pozisyonun olduğu başka bir il veya bölgeye geçiş yapabilir. Ayrıca, 2022 yılında yapılan düzenlemeye göre, 3 yılını doldurmuş olan sözleşmeliler hemen aday memurluğa geçiş yapabilir. Sözleşmeli personelin statüsüyle ilgili değişiklikler olabileceğinden, güncel bilgiler için resmi kaynaklara başvurulması önerilir.

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre sözleşmeli personel çalıştırma esasları nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre sözleşmeli personel çalıştırma esaslarından bazıları şunlardır: Sözleşme süresi: Sözleşmeli personel ile imzalanacak hizmet sözleşmeleri, mali yıl ile sınırlıdır. Görev yeri: Personel, sözleşmelerinde belirtilen görev yeri dışında çalıştırılamaz. Ücret: Personelin ücreti; pozisyon unvanı, eğitim düzeyi ve hizmet süresi dikkate alınarak tespit edilir. Başka işte çalıştırılma: İlgililer, sözleşmelerinde belirtilen görev dışında başka bir işte çalıştırılamaz. Emeklilik: 65 yaşını bitirmiş olanlar sözleşmeli olarak çalıştırılamaz. İzin: Personele, eşinin doğum yapması halinde iki gün, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi, annesinin, babasının, eşinin, çocuğunun veya kardeşinin ölümü halinde ve her olay için üç gün ücretli mazeret izni verilir. Atama: Sözleşmeli personelden aynı kurumda üç yıllık çalışma süresini tamamlayanlar, talep etmeleri halinde bulundukları yerde aynı unvanlı memur kadrolarına atanır.

    Sözleşmeli personel ne zaman memur olur?

    Sözleşmeli personelin memur olabilmesi için 28 Kasım 2022 tarihinde tam zamanlı sözleşmeli personel olarak çalışıyor olması gerekmektedir. Ayrıca, 7433 sayılı kanunun yürürlüğe girdiği tarih olan 26 Ocak 2023 itibariyle sözleşmesinin devam ediyor olması şarttır. Memur kadrosuna geçiş başvurusu, kanunun yayım tarihinden itibaren 30 gün içinde yapılmalıdır.

    Sözleşmeli personel kaç yıl sonra tayin olur?

    Sözleşmeli personelin tayin hakkı, kadroya geçtikten sonra belirli bir süre sonunda doğar: 3+1 sistemiyle atanan sözleşmeli personel, 3 yılını tamamladıktan sonra 4/A devlet memuru statüsüne geçer. 4/B sözleşmeli personel, görev yaptığı ilde en az üç yıl çalışmış olmalıdır. Mazeret durumları (eş durumu, sağlık durumu vb.) bu kurallara istisna teşkil edebilir. Tayin hakkı ve diğer personel işlemleri için her yıl yayımlanan Sağlık Bakanlığı atama ve yer değiştirme kılavuzlarının takip edilmesi önemlidir.

    Sözleşmeli personel tebliği nedir?

    Sözleşmeli personel tebliği, sözleşmeli personelin atanması, nakli, sınavı ve diğer işlemlerine ilişkin usul ve esasları belirleyen yönetmelik ve tebliğleri ifade eder. Bu kapsamda, öne çıkan bazı düzenlemeler şunlardır: 4924 sayılı Kanun: Sözleşmeli personelin pozisyon unvanları, atanma şartları ve diğer niteliklerini belirler. Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar: Sözleşmeli personelin ücret, görev yeri, istifa, hizmet sözleşmesi feshi gibi konularını düzenler. Merkez ve İl Sınav ve Kura Komisyonları: Sözleşmeli personel atamalarında sınav ve kura işlemlerini yürütür.

    Kimler sözleşmeli personel olabilir?

    Sözleşmeli personel olabilmek için aşağıdaki genel şartlar aranmaktadır: 1. TC vatandaşı olmak. 2. Belirli suçlardan ceza almamış olmak. 3. Kamudan yasaklı olmamak. 4. KPSS'den en az 70 puan almış olmak. Ayrıca, pozisyona göre değişebilen yabancı dil, eğitim seviyesi, deneyim gibi özel şartlar da bulunmaktadır. Hangi kurumlar sözleşmeli personel alımı yapar? Her yıl sonunda Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonu'nda yapılan görüşmeler sonucunda çıkan karara göre, kamu kuruluşları yıl içerisinde alacakları sözleşmeli personel sayısını belirler ve ilanlar açarak başvuruları kabul ederler.