• Buradasın

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı işe giriş evrakları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı işe giriş evrakları, genel olarak tüm işverenler tarafından talep edilen belgelerle aynıdır. Bu belgeler şunlardır:
    • Nüfus cüzdanı fotokopisi 123.
    • İkametgâh belgesi 123.
    • Vukuatlı nüfus kayıt örneği 123.
    • Diploma veya mezuniyet belgesi fotokopisi 123.
    • Sağlık raporu 123. Tehlikeli iş kollarında çalışanlar için bu rapor, iş yeri hekiminden alınmalıdır 13.
    • Adli sicil kaydı 123.
    • Vesikalık fotoğraf (2 veya 4 adet) 123.
    • Kan grubunu gösteren belge 13.
    • Askerlik durumunu bildirir belge (erkek çalışanlar için) 123.
    • Aile durumunu belirten belge 13.
    Ayrıca, SGK işe giriş bildirgesi işveren tarafından düzenlenir ve çalışanın özlük dosyasına eklenir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal güvenlik kurumu sigorta belgesi nasıl alınır?

    Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) sigorta belgesi almak için iki ana yöntem bulunmaktadır: 1. e-Devlet Kapısı: T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yaptıktan sonra "SGK Hizmet Dökümü" araması yaparak ilgili seçeneğe ulaşılabilir. 2. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Müdürlükleri: En yakın SGK şubesine gidilerek de sigorta belgesi talep edilebilir. Barkodlu belge oluşturmak için e-Devlet'teki "SGK Hizmet ve Tescil Dökümü" sayfasından "Barkodlu Belge Oluştur" seçeneği kullanılabilir. e-Devlet şifresi yoksa, PTT şubelerinden şifre alınabilir.

    Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığı iş başvurusu nasıl yapılır?

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na iş başvurusu yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Kariyer Kapısı: Adaylar, e-Devlet şifresi ile "isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr" adresine giriş yaparak başvuru sonuçlarını görüntüleyebilirler. İŞKUR: İş başvuruları, İŞKUR'un internet sitesi "esube.iskur.gov.tr" üzerinden veya ALO 170 İletişim Hattı aracılığıyla yapılabilir. Bakanlık Sitesi: Bakanlık tarafından yapılan duyurularda belirtilen tarihlerde, gerekli belgelerle birlikte "csgb.gov.tr" adresi üzerinden başvuru yapılabilir. Şahsen veya posta yoluyla yapılan başvurular kabul edilmemektedir. Başvuru şartları ve gerekli belgeler, bakanlık tarafından yapılan duyurularda belirtilmektedir.

    SGK işe giriş bildirgesi nasıl görüntülenir?

    SGK işe giriş bildirgesini görüntülemek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 1. e-Devlet Kapısı'na giriş yapın. 2. Arama kısmına "4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi" yazın ve ilgili seçeneğe tıklayın. 3. Belge oluşturma tuşuna basın. Alternatif olarak, e-Devlet üzerinden "e-Hizmetler" bölümüne girip "4A İşe Giriş ve Çıkış Bildirgesi" seçeneğini seçerek de belgeyi görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca, SGK'nın kendi uygulama portalı üzerinden de işe giriş bildirgesini görüntülemek mümkündür.

    SGK işe giriş bildirgesi nasıl alınır?

    SGK işe giriş bildirgesi, e-Devlet üzerinden alınabilir. Bunun için: 1. e-Devlet sistemine giriş yapılır. 2. Arama kısmına "4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi" yazılır ve ilgili seçenek tıklanır. 3. "Belge Oluştur" butonuna tıklanarak işe giriş bildirgesi elde edilir. Ayrıca, e-Devlet üzerinden "e-Hizmetler" bölümünden de "4A İşe Giriş ve Çıkış Bildirgesi" seçeneği ile işe giriş bildirgesi alınabilir. İşverenler, sigortalı işe giriş ve işten ayrılış bildirgelerini e-Sigorta ve e-Bildirge uygulamaları üzerinden de gönderebilirler.

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ne iş yapar?

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığına bağlı olarak çalışan ve çalışma hayatı ile sosyal güvenlik ile ilgili işlerden sorumlu olan bir bakanlıktır. Başlıca görevleri: Çalışma hayatını düzenlemek ve denetlemek. İşçi-işveren ilişkilerinde çalışma barışını sağlayıcı tedbirler almak. İstihdamı ve tam çalışmayı sağlayacak, çalışanların hayat seviyesini yükseltecek tedbirler almak. İşçilerin mesleki eğitimlerini ve sakatların mesleki rehabilitasyonunu sağlayıcı tedbirler almak. İş sağlığı ve güvenliğini sağlayacak tedbirler almak. Yurt dışında çalışan Türk işçilerinin hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek. Bağlı kuruluşların amaçlarına uygun şekilde yönetilmesini sağlamak ve denetlemek. İş istatistiklerini derlemek ve yayınlamak.